تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۲
معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه نگران تجاوز هیچ کشوری به خاک خود نیستیم و کسی جرات ندارد به کشتی های ما چپ نگاه کند گفت: هیچ دشمنی قدرت فکر کردن تعرض به کشور را ندارد و اگر کسی چنین فکری دارد بداند همه ما برای دفاع از تمامیت ارضی کشور آمادگی داریم و پوزه هر کشور متجاوزی را به خاک می مالیم.
هیچ دشمنی قدرت تعرض به ایران را ندارد/ پوزه هر کشور متجاوزی را به خاک می مالیم
به گزارش عصرهامون به نقل از ۸دی، امیر دریادار حبیب الله سیاری پیش از ظهر دوشنبه در یادواره شهید نامجو و اولین یادواره ۷۱ شهید نیروی دریایی ارتش در گلزار شهدای رشت بیان کرد: اولین شهید نیروی دریایی ارتش در گلزار شهدای بندر انزلی دفن شده است و اولین یادواره شهدای ارتشی نیز در رشت برگزار شد.
شاگرد شهید نامجو بودم
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ویژگی های شهید نامجو بیان کرد: بنده دو سال شاگرد شهید نامجو بودم و وی بین همه دانشجویان خود به عنوان یک فرمانده الگو معروف بود و از لحاظ اخلاقی و رفتاری و کرداری و در پرورش و تربیت دانشجویان افسران نیروی دریایی نقش مهمی داشت.
نیروهای ما در خطه قهرمان پرور میرزا پرورش می یابند
وی با اشاره به وجود ۴ مرکز مهم نیروی دریایی راهبردی در گیلان تصریح کرد: افتخار می کنیم که نیروهای ما در خطه قهرمان پرور میرزا پرورش می یابند.
سیاری خاطرنشان کرد: درصد بالایی از کارکنان نیروی راهبردی ارتش در گیلان به ویژه رشت و منجیل پرورش می یابند و همه دلاورمردی های به دست آمده برای ارتش از این استان است.
معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه یکی از مهمترین عملیات های نیروی دریایی حماسه ۳۴ روزه خرمشهر است گفت: دشمن به دلیل نو پا بودن انقلاب و آنکه بسیج و سپاه تازه تاسیس بودند فکر تصرف یک روزه خرمشهر را در سر می پروراند اما استراتژی ما باعث شد که همه نقشه های دشمن از بین برود و مجبور شود تدبیر خود را تا پایان دفاع مقدس تغییر دهد لذا این موضوع بزرگترین دستاورد عملیات خرمشهر محسوب می شود.
سیاری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی تا پایان دوران دفاع مقدس بر آب های خلیج فارس سیادت داشت بیان کرد: اجازه ورود هیچ یگان جنگی به عراق در جنوب خلیج فارس داده نشد و همه کشورهای منطقه که از عراق پشتیبانی می کردند سطح توان جمهوری اسلامی در عرصه دریا را دریافتند.
وی اولین و بزرگترین دستاورد عملیات مروارید نیروی دریایی ارتش را نابودی نیروی دریایی عراق آن هم پس از گذشت ۶۷ روز از آغاز جنگ دانست و اضافه کرد: هر سه بندر عراق در محاصره قرار گرفت که این به معنای قطع صادرات نفت و شکست اقتصاد آن کشور و در نتیجه شکست در جنگ تحمیلی بود.
صادرات نفت ایران حتی یک روز هم در دوران دفاع مقدس قطع نشد
وی با تاکید بر اینکه حتی یک روز هم صادرات نفت ایران در دوران دفاع مقدس قطع نشد خاطرنشان کرد: بالای هزار موشک توسط عراق به ایران پرتاب شد و از این تعداد فقط ۲۰۰ موشک به ما اصابت کرد البته این موشک‌ها به کشتی ها برخورد نکرد بلکه به ایستگاه های کاذبی که در دریا ساخته بودیم برخورد می کرد.
وی با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس هیچ کس اجازه نیافت در آب های این سرزمین حضور یابد تصریح کرد: سیادت جمهوری اسلامی بر آب های خلیج فارس به دنیا نشان داده شد و تمام سکوهای نفتی و جزایر کشور نیز سالم ماندند.
وی با اشاره به اینکه قدرت نیروی راهبردی ارتش امروزه به سطحی رسیده که علاوه بر تامین امنیت کشور، در دریاهای دور دست نیز حضور دارد تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش با همکاری سپاه، امنیت خطوط مواصلاتی در دریای سرخ و ورودی کانال سوئز را برقرار می کنند.
وی خاطرنشان کرد: اگر این مقاومت، پایمردی ها و دریانوردی ها نباشد افتخارات برای افتصاد کشور به دست نمی آید.
کسی جرات ندارد به کشتی های ما چپ نگاه کند چون توانمندی برخورد با آن را داریم
سیاری با بیان اینکه نگران تجاوز هیچ کشوری به خاک خود نیستیم بیان کرد: کسی جرات ندارد به کشتی های ما چپ نگاه کند چون توانمندی برخورد با آن را داریم.
وی با بیان اینکه هیچ دشمنی قدرت فکر کردن تعرض به کشور را ندارد گفت: اگر کسی چنین فکری دارد بداند همه ما برای دفاع از تمامیت ارضی کشور آمادگی داریم و پوزه هر کشور متجاوزی را به خاک می مالیم.
  https://www.asrehamoon.ir/vdchmznzi23nm-d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها