کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان:

حدود ۲ هزار تن میگو در سیستان و بلوچستان برداشت شد

5 مهر 1401 ساعت 9:54

مهدی حسینی از پایان برداشت یک‌هزار و ۹۱۹تن میگو فصلی بدون بروز بیماری در سایت شهید صنعتی گواتر دشتیاری خبر داد.


 به گزارش عصرهامون مهدی حسینی، مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان بیان کرد: سایت پرورش میگوی گواتر، دارای چهار هزار هکتار مساحت و ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار اراضی مفید قابل پرورش هست که در سال زراعی جاری در مساحتی به میزان ۸۷۱ هکتار، ذخیره سازی نزدیک به ۱۴۰ میلیون قطعه پست لارو انجام شد که این میزان سطح کشت، نسبت به سال گذشته افزایش ۳۵ درصدی داشته است.
 
حسینی افزود: سال زراعی جاری از فروردین ماه آغاز و نیمه دوم شهریور با برداشت یک‌هزار و ۹۱۹ تن میگو، بدون گزارش تلفات و بروز بیماری ها بویژه بیماری لکه سفید میگو و بیماری نوظهور AHPND با موفقیت به پایان رسید.
 
مدیرکل دامپزشکی استان بیان کرد: مراکز تکثیر و مزارع پرورشی تحت نظارت کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی بویژه برنامه ملی راهبردی کنترل بیماری لکه سفید میگو قرار دارند.
 
وی با بیان اینکه چابهار به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب است خاطرنشان کرد: درجه حرارت سواحل این شهرستان در هشت ماه از سال مناسب برای پرورش میگو است که این امر سبب شده تا کارشناسان این منطقه را به بهشت آبزی پروی تشبیه کنند.
 
حسینی تصریح کرد: میگوی پرورشی در مزارع سیستان و بلوچستان علاوه بر مصرف در بازار داخلی عمدتا به کشورهای همسایه روسیه و حوزه خلیج فارس و چین نیز صادر می‌شود.
 
وی بیان کرد: پرورش میگو یکی از با صرفه ترین و سود آورترین شغل‌ها در کشور است.
 
انتهای پیام/س
 


کد مطلب: 151660

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/151660/حدود-۲-هزار-تن-میگو-سیستان-بلوچستان-برداشت

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir