تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰
برنامه محیط زیست برای مهار ریزگردهای سیستان؛

۲ منشأ "گردوغبار" شناسایی شد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در زمینه مدیریت ریزگردهای منطقه سیستان ما با دو منشأ داخلی و خارجی مواجه هستیم.
۲ منشأ "گردوغبار" شناسایی شد
به گزارش عصرهامون علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص  اقدام سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه مقابله با ریزگردهای منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال سیستان و بلوچستان، بیان کرد: در زمینه مدیریت ریزگردهای منطقه سیستان ما با دو منشأ داخلی و خارجی مواجه هستیم.
 
سلاجقه افزود: در حوزه منشأ خارجی یعنی قسمتی از خاک کشور افغانستان که به محل برداشت ذرات گرد و غبار یا به عبارتی ریزگرد تبدیل شده، باید با حکومت مستقر در افغانستان گفت‌وگو کنیم تا بتوانیم از طریق توافق دوجانبه به مهار منشأ و کانون‌های برداشت در کشور همسایه کمک کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: منشأ داخلی نیز در بستر خشکیده تالاب بین‌المللی هامون قرار دارد که چرای زودرس و تعداد بالای دام موجود در منطقه به این موضوع دامن زده و در این راستا ادارات کل منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست استان در قالب یک برنامه چرای گردشی باید برنامه‌ریزی کنند و ظرفیت پوشش گیاهی منطقه از لحاظ علوفه سنجش و تعداد واحدهای دامی مشخص شود تا در بازه‌های زمانی مشخص چرای دام‌ها به صورت قطعه‌ای صورت گیرد.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: چرای زودرس و تعداد زیاد دام موجود در سیستان باعث شده پوشش گیاهی از بین برود و بستر تالاب به منشأ برداشت ذرات گرد و غبار در منطقه تبدیل شود که این موضوع باید مدیریت شود.
 
 
انتهای پیام/س
  https://www.asrehamoon.ir/vdch-znzz23nm-d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها