تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۲
در همایش تبیین نقش زنان در دفاع مقدس؛

زنان دفاع مقدس الگوی ناب بانوان امروز هستند

محمدرضا نخعی؛ فرمانده ناحیه ویژه مقاومت بسیج زاهدان گفت: زنان ایرانی در دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهم و سازنده‌ای ایفا کردند و اگر همراهی و فداکاری آنان نبود، قطعاً ما در این نبرد به چنین پیروزی بزرگی دست نمی‌یافتیم.
زنان دفاع مقدس الگوی ناب بانوان امروز هستند
به گزارش عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، محمدرضا نخعی؛ فرمانده ناحیه ویژه مقاومت بسیج زاهدان در همایش تبیین نقش زنان در دفاع مقدس بیان کرد: زنان نیمی از جمعیت یاران اسلامی را تشکیل می دهند و میزان تاثیر جامعه بانوان و زنان در جوامع اسلامی بسیار بیشتر از جمعیت پنجاه درصد است.

وی افزود: در صدر اسلام جملاتی که پیامبر اسلام (ص) در خصوص نقش زنان و بانوان در جامعه اسلامی دارند و در ادامه ائمه اطهار، بزرگان و امامان زیباترین جملات و اثرگذارترین کلمات را در خصوص زنان عنوان می کنند.

نخعی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص نقش زنان تصریح کرد: رهبر انقلاب در دیدار هایی که با خانواده شهدا داشتند مادران شهدا را قوی تر از پدران عنوان کردند و این را یقین داریم بیشتر شهدا مادران قوی دارند.

وی با اشاره به واقعه عاشورا و نقش ماندگار حضرت زینب (س) ادامه داد: در آن حادثه72 نفر شهید شدند اما خطبه حضرت زینب (س) در کاخ یزید اثر گذارتر و به مراتب بیشتر از خون شهدای دشت کربلا است و نهضت عاشورا را زنده نگه داشت.

وی با بیان اینکه مادران شهدا با تاسی از حضرت زینب (س) در دشت کربلا حماسه بزرگی را رقم زدند گفت: یک انسان چقدر باید بزرگ باشد که 9 فرزند خود را برای دفاع از نظام و انقلاب تقدیم کند و اعتقاد راسخی می خواهد که بعد از شهادت اولین، دومین و سومین و به ترتیب لباس رزم برای دفاع از میهن و نظام می پوشند.

نخعی گفت: مسائل اسلامی، دینی و نظام و انقلاب اعتقاد راسخ می خواهد و به گفته یکی از مادران شهدا که اگر من 10 فرزند می داشتم برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی تقدیم می کردم.

نخعی با اشاره به وظیفه خواهران در دفاع از انقلاب و نظام تشریح کرد: امروز جنگ مدل و شیوه آن تغییر کرده امروز جنگ نرم است و این شهدا رفتند برای ملت ما عزت خریدند و دفاع کردند، امروز در جنگ نرم نقش زنان و بانوان به مراتب نسبت به برادران پررنگ تر است.

این مقام مسئول بیان کرد: در جنگ نرم دشمن به دنبال حذف حیا و عفت زن مسلمان است و حجاب را نشانه گرفتند که شهدا می گویند سیاهی چادر شما از سرخی خونی ما نقش زیادی دارد.

نخعی ادامه داد: امروز به بهانه اتفاقات اخیر در جامعه اسلامی به خانم چادری تعرض می شود و چادر از سر بر میدارند، دشمن در ماهواره و فضای مجازی به شدت کار می کند و نقش زنان را در اغتشاشات پر رنگ می کنند.

فرمانده ناحیه زاهدان تصریح کرد: دشمن سناریو پخش کرده بود اما غافل از این که عده ای که شما میبینید در مقابل سیر جمعیت پایبند به قرآن و حجاب و دین دار هستند و عمده خواهران بانوان ما دین مدار هستند اما بخشی در جنگ نرم بازی خوردند غافل و نااگاه هستند.

وی گفت: تربیت نسل جوان که بارز ترین وظیفه مادر خانواده است باید در مقابل جنگ نرم و تهاجم فرهنگی که علیه انقلاب اسلامی قرار دارد مقابله کنند.


انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcb98b85rhbs0p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما