کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

ملت انقلابی ایران همواره از حقوق مظلومان فلسطین حمایت کرده است/ نیروی انتظامی مایه افتخار کشور

باهنجار شکنان برخورد قاطع صورت بگیرد

8 مهر 1401 ساعت 13:27

ائمه جماعت سیستان و بلوچستان در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته گفتند: با کسانی که هنجار شکنی می کنند باید برخورد قاطع صورت بگیرد و در این راستا باید جهاد تبیین در دستور کار قرار بگیرد و خائنین به مردم معرفی شوند.


به گزارش عصرهامون، ائمه جماعت سیستان و بلوچستان در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن برخورد با هنجارشکنان در جامعه، خواستار برخورد قاطع با این افراد را شدند.


ملت انقلابی ایران همواره از حقوق مظلومان فلسطین حمایت کرده است

حجت الاسلام محمد بارانی، امام جمعه موقت زاهدان در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به رعایت تقوای الهی بیان کرد: مردان و زنان مومن و نمازگزار یکی از راه های تحصیل و حفظ تقوای الهی حرکت در مسیر رسالت، ولایت و پایداری در مسیر الهی است.
 
وی افزود: نهم مهر ماه روز همبستگی و هم دردی با کودکان و نوجوانان مظلوم فلسطین است، دشمن با نقشه از قبل تعیین شده مردم مظلوم فلسطین را تحت فشار قرار داد و نوجوانان و کودکان به خاک و خون کشیده می شوند.
 
حجت الاسلام بارانی تصریح کرد: در سال های گذشته کشورهای عربی نسبت به این اقدامات واکنشی نشان می دادند اما با گذشت زمان چهره بعضی از کشورهای مدعی اسلام رو شد، کشورهای عربی که توقع می رفت مدافع جدی و واقعی مردم فلسطین باشند حتی با همان غیرت عربی خود با کمال تاسف امروز در کنار اسرائیل کودک کش و جنایت کار هستند.
 
وی گفت: بعضی از کشورهایی که ژست اسلام خواهی و رهبری جوامع اسلامی به خود گرفته بودند مانند رئیس جمهور ترکیه که در مقابل دوربین ها گفت ما از اسرائیل نمی گذریم و مدعی حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین بود اما امروز می بینیم نخست وزیر و مسئولین جنایتکار اسرائیلی را چطور بغل می کشند و همه خدمات اطلاعاتی را در اختیار اسرائیل می گذارند.
 
خطیب نماز جمعه اذعان کرد: ایران اسلامی از آغاز شروع مبارزات مدعی حمایت از مردم فلسطین بود مانند آغاز انقلاب اسلامی که چالش هایی دارد.
 
امام جمعه موقت زاهدان گفت: آن روز اسرائیلی ها و آمریکایی ها ما را در کشور و سرزمین خاکی به جدال، تنش و درگیری می خواندند اما امروز ایران در مرزهای اسرائیل قرار گرفته است امروز چالش برای آمریکا وجود ایران است.
 
حجت الاسلام بارانی با بیان اینکه نیروی انتظامی که مایه افتخار کشور است و میخواهند او را بد نام کنند، بیان کرد: امروز نیروی انتظامی  را در یک حادثه ای که کاملا قضیه اش حقوقی است به چالش و کشور را به آشوب می کشند اما ملت هوشیار و با بصیرت ایران گول دشمن را نمی خورد و رابطه عاطفی مردم با نیروی انتظامی غیور بد کنند اما کور خواندند.
 
خطیب نماز جمعه گفت: در حادثه فوت این خانمی که توسط گشت ارشاد راهنمایی شده بود دشمن می داند اما برنامه ریزی می کند کار حرفه ای و هوشمند انجام میدهد، از انرژی نوجوانان در این حادثه استفاده کردند.
 
وی خاطرنشان کرد: چند روزی است نیروهای مسلح جریان های دموکرات را در شمال عراق تنبیه می کنند نمیگذارند دوباره از منطقه اقلیم کردستان عراق سو استفاده کنند، متولیان کردستان عراق خودشان را در بغل اسرائیل قرار دادند حضور علما و ریش سفیدان در این حادثه خواسه در مسائلی که در استان رقم زدند هوشیارانه بود.

خائنین اغتشاشات اخیر به مردم معرفی شوند

حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه اهل تشیع شهرستان ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته بین نمازگزاران در مصلی فاطمه الزهرا(س) بیان کرد: با کسانی که هنجار شکنی می کنند باید برخورد قاطع صورت بگیرد و در این راستا باید جهاد تبیین در دستور کار قرار بگیرد و خائنین به مردم معرفی شوند

وی افزود: سیزدهم مهر ماه مصادف با هشتم ربیع الاول روز شهادت امام حسن(ع) بوده که امیدوارم خداوند سبحان شناخت سیره آن حضرت را برای همگان فراهم کند.

این خطیب جمعه اذعان کرد: به گفته امام حسن (ع) دانا و شناخت ترین مردم به حقوق برادران دینی آن کسی است که به برآوردن حاجت برادر مومن اقدام کند.

وی اضافه کرد: اگر افرادی مدعی عرفان و خداباوری هستند باید به جامعه نگاه ویژه داشته باشند و به موضوع گره گشایی از برادر دینی کوشش کرد.

امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: در دولت آزادسازی قیمت شد که دیگر قیمت ها بالا نرود اما در راستای نظارت هنوز مشکل داریم.

وی عنوان کرد: سیزدهم مهر ماه مصادف با آغاز هفته نیروی انتظامی است که در حقیقت یکی از ارکان نظم و امنیت در کشور و مرزهای ما همین نیروها به شمار می روند و باید قدردان آن ها باشیم. 

حجت الاسلام بزمانی خاطرنشان کرد: نیروهای انتظامی در عرصه امنیت اجتماعی و اخلاقی مسئولیت دارند و بزرگترین مسئولیت آنان ایجاد امنیت بوده که باید این نیروها از طرف مردم مورد احترام باشند.

وی اضافه کرد: با کسانی که هنجار شکنی می کنند باید برخورد قاطع صورت بگیرد و جریانات توطئه گری با ایجاد جنگ روانی و سواستفاده از جوانان و نوجوانان و به کار گرفتن فضای مجازی باید مدیریت و سازمان دهی بشوند و در این راستا باید جهاد تبیین در دستور کار قرار بگیرد و خائنین به مردم معرفی شوند.

دستگاه قضا با ورزشکاران و سلبریتی های گرداننده اغتشاشات اتمام حجت کند

حجت الاسلام والمسلمین شیبک، امام جمعه موقت شهرستان خاش در خطبه های نماز جمعه گفت: رستگاری ما در گرو خدا ترسی و تقوا است چراکه سرپیچی و سرکشی از فرامین الهی چیزی جز نابودی و فنا شدن در پی نخواهد داشت.

وی افزود: اغتشاشات اخیر در کشور به پشتوانه دشمنان و استکبار جهانی  رخ داد و مردم ما باید آگاهانه رفتار کنند از دستگاه قضایی خواستار محاکمه واتمام حجت یک بار برای همیشه با ورزشکاران و سلبریتی های صحنه گردانی هستیم که از غفلت و سادگی مردم  و حوانان سؤ استفاده کردند.

امام جمعه موقت خاش تصریح کرد: دشمن در طول سالهای پیروزی انقلاب  همواره به دنبال بهانه بوده و ثانیه ای از ضربه زدن به نظام و انقلاب غافل نبوده است.

وی ادامه داد: ملت ما امروز جز برترین ها در زمینه دفاعی و جنگی هستند و این پیشرفت جز با تلاش جوانان بسیجی و انقلابی میسر نمیشد پیشرفت ما به حدی رسیده که روسیه دومین ابر قدرت جهان از ایران سلاح وارد می کند.

حجت الاسلام شیبک ضمن اشاره به تخریب و از بین بردن بانک ها واموال عمومی مردم گفت: شهادت و کشته شدن سی چهل نفر و تخریب میلیاردی اموال عمومی جز ضرز به مردم منفعت دیگری در پی نداشت دشمنان ایران هرگز به فکر ملت نیستند بلکه همواره دنبال اجرایی شدن نقشه های شوم و واهی خود بوده و هستند.

وی افزود: در یک سال گذشته و روی کار آمدن دکتر رئیسی کشور پیشرفت های چشمگیری داشته است تعاملات و ارتباطات بسیار سازنده در راستای پیشرفت کشور صورت گرفته است.

وی در پایان با اشاره به اتفاقات اخیر و نقش فضای مجازی خاطرنشان کرد: صیانت از فضای مجازی به نفع مردم می باشد چرا که دست دشمنان و آشوب گران از این فضا کوتاه خواهد شد اگر طرح صیانت انجام میگرفت خیلی از مسائل اخیر اتفاق نمی افتاد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 151803

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/151803/ملت-انقلابی-ایران-همواره-حقوق-مظلومان-فلسطین-حمایت-کرده-نیروی-انتظامی-مایه-افتخار-کشور

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir