> فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان: حادثه امروز زاهدان تروریستی بود | عصر هامون
تاریخ انتشار :جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۰
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در گفت و گوی تلویزیونی با تشریح حادثه امروز در زاهدان این عملیات را تروریستی خواند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان: حادثه امروز زاهدان تروریستی بود
به گزارش عصرهامون ، سردار احمد طاهری افزود: همزمان با خاتمه نماز جمعه اهل تسنن زاهدان و خروج نمازگزاران از مصلی تعدادی از افراد مسلح ناشناس اقدام به عملیات تروریستی و تیراندازی به سمت نمازگزاران و مقر کلانتری ۱۶ که در نزدیک مصلی بود کردند  که بلافاصله با واکنش سریع ماموران مواجه شدند و اوضاع تحت کنترل قرار گرفت .  
وی افزود : در این درگیری تعدادی زیادی از مهاجمان و تروریست ها ( به دلیل جمعیت زیاد آماری فعلا در دست نیست ) در چند هسته به سمت نمازگزاران و کلانتری  تیراندازی کردند و اقدامات تروریستی خود را انجام دادند.
طاهری اظهار داشت :در این اقدام تروریستی تعدادی کشته و مجروح شدند و تعدادی از ماموران نیروی انتظامی نیز در این درگیری مجروح شدند. 
وی در مورد آمار رسمی تعداد کشته شدگان و مجروحین گفت : اعلام آمار دقیق نیاز به بررسی بیشتر دارد .
فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان در مورد تعداد ماموران پلیس به شهادت رسیده در این درگیری نیز گفت : تا به این لحظه آماری نداریم در مورد تعداد مجروحان نیز متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد .
طاهری در ادامه افزود : پلیس پس از اقدام تروریستی وارد عمل شد و اقدامات مقابله ای انجام گرفت ،تعدادی از مهاجمان شناسایی و دستگیر شدند ، تعدادی سلاح نیز از مهاجمان بدست آمده است که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.
وی گفت : آنچه برای پلیس مهم است این است که این افراد تروریست از جاهای مختلف به اینجا آمده و در بحث های تجزیه طلبی نیز محرک افراد بودند .
طاهری اظهار داشت : خوشبختانه با آگاهی مردم و همکاری آنان تعدادی از مهاجمان شناسایی شدند.
وی در پاسخ به این سئوال که به سایر کلانتری ها هم حمله شده است، گفت : به سه کلانتری  دیگر حمله شده اما خوشبختانه حملات خیلی شدید نبود و تنها حمله به کلانتری مصلی شدید بوده که خسارتی هم به آن وارد شده است .
طاهری در مورد وضعیت کنونی امنیت مردم در زاهدان هم گفت : اوضاع در آرامش است و پلیس و دستگاه امنیتی پای کار است .
وی افزود : بزرگان و متنفذین و علما هم همکاری خوبی داشتند و شرایط در زمان حاضر به سمت و سوی آرامش است .
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از مردم خواست همکاری و مساعدت خود را همچنان با پلیس و دستگاه های امنیتی داشته باشند .
طاهری در مورد امن بودن محله شیر آباد گفت : مشکلی نیست و نیروهای امنیتی و پلیس با اقتدار در بخش های مختلف شهر مستقر هستند و اجازه هیچ تحرکی را به مهاجمان نخواهند داد .
وی تصریح کرد : پلیس حفاظت و حراست از امنیت مردم و اماکن دولتی را بر عهده دارد و با اقتدار جلوی افراد فرصت طلب ایستاده است ،و آنان به سزای اعمالشان خواهند رسید.
طاهری در مورد اعلام آمار این اقدام تروریستی اضافه کرد : آمار رسمی کشته شدگان و مجروحان را در ساعات آینده اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcaw6n6a49nma1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما