تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۷
مولوی نذیراحمد سلامی، نماینده مردم سیستان وبلوچستان گفت: از مسئولین امر تقاضا می شود این جریان را ریشه یابی و علت یابی کنند و دست های پشت پرده این حوادث را مشخص و به دست قانون بسپارند.
دست های پشت پرده را شناسایی و به قانون بسپارید/ دشمن اصلی امت اسلامی یهود است
به گزارش عصرهامون، مولوی نذیراحمد سلامی، نماینده مردم سیستان وبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در همایش بصیرت و همدلی، با اشاره به حوادث تروریستی جمعه هشت مهر در زاهدان و به شهادت رسیدن تعدادی از نمازگزارن و نیروهای نظامی بیان کرد: از مسئولین امر تقاضا می شود این جریان را ریشه یابی و علت یابی کنند و دست های پشت پرده این حوادث را مشخص و به دست قانون بسپارند.
 
وی با اشاره به حوادث تروریستی که از اول انقلاب تاکنون توسط دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای برهم زدن وحدت و انسجام مردم رخ داده است افزود: وقتی عقبه این حوادث را می نگریم ریشه همه این حوادث به صهیونیست ها بر می گردد.
 
نماینده مردم سیستان وبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طبق آیات قرآن دشمن اصلی امت اسلامی یهود است، تصریح کرد: هر حادثه و اختلاف، جنگ یا ناامنی که در کشورهای اسلامی به وجود می آید پشت سر این قضایا اگر بررسی شود صهیونیست ها هستند.
 
وی با اشاره به توطئه ها و دسیسه های دشمن در سیستان و بلوچستان و اینکه تمرکز دشمن در تبلیغات بیش از هر جای دیگر بر روی این استان بوده تا وحدت و اخوت مردم شیعه و سنی را برهم زند خاطرنشان کرد: مردم این استان با هوشیاری و بصیرت وحدت خود را حفظ کرده و نگذاشتند دشمن در رسیدن به مقاصد شوم خود موفق شود.
 
این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه حسن تعامل و حسن اعتماد متقابل بین مسئولین و مردم دو عنصر اساسی برای حفظ وحدت در جامعه است، گفت: مردم، بزرگان، روحانیون، سران طوایف، ریش سفیدان و تمام لایه های جامعه و مسئولین اگر به این دو نکته توجه کنند هیچ گاه دشمن نمی تواند در صف های متحد و منسجم ما رخنه ایجاد کند.

دشمن به دنبال ایجاد بحران از مطالبات به حق مردم است
 
حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان در همایش بصیرت و همدلی با بیان اینکه میلاد پیامبر اسلام (ص) فرصتی برای به رخ کشیدن وحدت شیعه و سنی در استان است، بیان کرد: استان در حوادث اخیر متحمل خسارات زیادی شد به گونه ای که تمام کارها و اقداماتی که برای آبرسانی و مدرسه سازی در جهت رفع محرومیت شد تحت شعاع قرار گرفت، باید همه ما با ایجاد وحدت یکبار دیگر به پیشرفت کشور و استان کمک کنیم، نباید بگذاریم مسیر عمران و آبادانی استان متوقف شود.
 
وی با بیان اینکه ایجاد اختلاف و تفرقه سبب ناآرامی و عدم توسعه و آبادانی استان است، افزود: هیچکس حق ندارد از تریبون و قلم خود حرف تفرقه و اختلاف انگیز بزند در هر لباس و جایگاهی که باشد، چه آشکار و پنهان سبب اختلاف شود و آب در آسیاب دشمن بریزد حتی به بهانه احقاق حق مردم، قطعا برخورد می شود.
 
به گفته استاندار؛ به برکت هوشیاری مردم، وحدت شیعه و سنی و بزرگان استان ما در چند سال اخیر هیچ مورد امنیتی این چنینی نداشته است و دشمن این امنیت و آرامش استان را نمیخواهد، این تصویر و خدشه ای که وارد شد به ضرر مردم است و فقط مردم اسیب پذیر این حادثه بودند وگرنه دشمنان آن طرف آب نشسته و نگران ما نیستند.
 
مدرس خیابانی با بیان اینکه اگرچه دشمن از حوادث اخیر خوشحال شد اما مردم شیعه و سنی در کنار یکدیگر هستند، گفت: امروز دشمن اصرار دارد از مطالبات به حق مردم اغتشاش و بحران ایجاد کند، چرا با تمام ظرفیت هایی که این استان دارد هنوز محروم است چون عده ای این امنیت را نمی خواهند این ابادانی این استان را نمی خواهد.
 
این مقام مسئول ادامه داد: شک نکنید با عوامل ایجاد این بحران به طور قطع برخورد خواهد شد، کسانی که در پی اغتشاشات اخیر آسیب دیدند و بیگناه جان خود را از دست دادند نظام پیگیر حق آنان است و آن دسته از افرادی که اغتشاش کردند که به فرموده مقام معظم رهبری مزدور دشمن بودند، نظام در مقابل آنان کوتاه نخواهد آمد و با هیج کس تعارفی ندارد.

استاندار سیستان و بلوچستان امنیت را از واجب ترین موضوعات بیان کرد و گفت: پیشرفت، توسعه و رفاه در سایه امنیت امکان پذیر است.

انتهای پیام/
  https://www.asrehamoon.ir/vdcgtq9qzak9n74.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما