تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۴
فرمانده سپاه سلمان می گوید: سردار هاشمی چند دقیقه قبل از شهادت در یکی از داروخانه‌های سطح شهر که مورد هجوم اغتشاشگران قرار گرفته بود، حضور داشته و بانوان شاغل در داروخانه را از صحنه دور کرده است.
چگونگی شهادت سردار هاشمی به روایت فرمانده سپاه سلمان و شاهدان عینی
به گزارش عصرهامون به نقل از فارس، چند روز از حادثه روز جمعه زاهدان می گذرد، جمعه ای که با شیطنت دشمنان و بدخواهان نظام، در آن خون شیعه و سنی در هم آمیخته شده و عده زیادی هم بیگناه شهید و مجروح شدند.

در میان شهدای حادثه روز جمعه نام سردار حمیدرضا هاشمی میدرخشد، معاون سازمان اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان که تا پای جان در خدمت به مردم استان بود.

به گفته شاهدان عینی سردار هاشمی چند دقیقه قبل از شهادت جان چند نفر از بانوان را نجات داد و آنها را از صحنه درگیری‌های پر رعب و وحشت غروب جمعه دور کرد.


سردار احمد شفاهی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زاهدان می‌گوید: روز جمعه سردار هاشمی در نقاط مختلف شهر در حال آرام سازی و پاکسازی نقاط شهر از دست اغتشاشگران بود، در همین راستا متوجه حضور اشرار مسلح در یکی از داروخانه ها می‌شود و با همرزمانشان برای پاکسازی به آن داروخانه مراجعه می‌کند، پس از اطمینان از پاکسازی محل، بانوان شاغل در داروخانه را به منزلشان می‌رساند و پس از پاکسازی و آرام سازی آن منطقه به خیابان خیام میرود و در درگیری‌های آنجا ابتدا بسیجی همراه وی هدف گلوله قرار می گیرد و با اختلاف چند دقیقه بعد خودشان به ضرب گلوله اشرار مسلح به ناحیه گردن و قفسه سینه به شهادت می‌رسد.

 

به داروخانه مورد نظر مراجعه کردیم، یکی از کارکنان این داروخانه که زمان درگیری حضور داشته و شاهد ماجرا بوده به خبرنگار فارس می گوید: ساعت حدود ۶:۳۰ غروب بود به یک باره عده ای با سرو صورت بسته و لباس محلی شیشه های داروخانه را شکسته و وارد داروخانه شدند.

به ما گفتند میخوایم اینجا را آتش بزنیم، ما تقلا کردیم که ما دولتی نیستیم داروخانه ما خصوصی هست، اما شیشه ها را شکستند و گفتن برق‌ها را خاموش کنید و کسی فیلم و عکس نگیرد، ما به شدت ترسیده بودیم.

همزمان بانک ملت در آن سوی خیابان را تخلیه کرده وسایلش را در خیابان ریختند و داخل بانک بطری‌های آتش زا پرتاب کردن و ابتدا بانک را و سپس وسایل آن را که بیرون ریخته بودند آتش زدند.

 

آنها وارد داروخانه شدند و از ما چند گاز استریل و باند خواستند و مجبور بودیم به آنها وسایلی که لازم دارند را بدهیم.

ناگهان صدای تیراندازی از اطراف آمد و آنها فرار کردند، ماموران وارد داروخانه شدند، گفتند بانوان سریعا محل را ترک کنند که ما گفتیم وسیله حمل و نقل و خودرو نداریم، به ما گفتند از داروخانه بیاید بیرون ما شما را به منزل می‌رسانیم.

با اینکه وسط درگیری بودند اما با یک خودروی سمند ما را سوار کردند به خانه یکی از همکارانمان که نزدیکتر بود رساندند. اگر آن روز نمی‌رسیدند این افراد آشوبگر به کار خود ادامه می دادند و احتمالا داروخانه را هم مانند بانک آتش می زدند.

روز بعد متوجه شدیم فردی که جان ما را نجات داده، معاون اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بوده و خود شهید شده است، خیلی ناراحت شدیم، ایشان جان ما را نجات داده و ما را از صحنه درگیری دور کردند.

آن روز به خوبی لمس کردیم افرادی هم هستند که جان خود را کف دستشان گرفته‌اند.

پایان پیام/
  https://www.asrehamoon.ir/vdcam6n6e49nma1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما