تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۸
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

بیش از 2 میلیارد ریال جریمه از کارفرمایان متخلف در سیستان و بلوچستان وصول شد

حامد آرامش گفت: در اجرای قانون کار، در این استان و در شش ماهه نخست سال جاری، ۲ میلیارد و ۸۶۳ میلیون ریال جریمه از کارفرمایانی که نیروی کار خارجی غیرمجاز بکارگیری کردند وصول شد.
بیش از 2 میلیارد ریال جریمه از کارفرمایان متخلف در سیستان و بلوچستان وصول شد
حامد آرامش، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: در شش ماه نخست امسال، ۶۴۸ مورد بازرسی در سطح واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی سیستان و بلوچستان توسط بازرسان کار و دستگاه های وظیفه مدار در این حوزه انجام شد.

وی افزود: در پی این بازدیدها، ۲۷۵ نیروی کار خارجی فاقد مجوز کار شناسایی و ۱۹۹ برگ جریمه برای کارفرمایان متخلف صادر شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه تاکنون حدود ۲ میلیارد و ۸۶۳ میلیون ریال جریمه نیز از کارفرمایان متخلف در طی این مدت وصول شده است، اضافه کرد: ۱۹ نفر از کارفرمایان هم به مراجع قضایی معرفی شده اند.

آرامش همچنین از جایگزینی ۴۴ نیروی کار ایرانی توسط ادارات و کارفرمایان استان خبر داد.
وی گفت: طبق سیاست های دولت سیزدهم و تاکید استاندار، مسئله اشتغال، اولویت اول در سیستان و بلوچستان به شمار می رود، بنابراین استفاده از نیروی کار خارجی که مجوز فعالیت در کشور را نداشته باشد تخلف است و مطابق قانون برخورد می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در ادامه اظهار کرد: به منظور اجرایی شدن برنامه دولت الکترونیک و حذف بروکراسی های زائد و تسهیل امور به نفع مردم، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برخی خدمات خود از جمله خدمات مربوط به اشتغال اتباع خارجی را از این پس بصورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری ارائه خواهد داد.

آرامش افزود: کارفرمایان حقیقی و حقوقی متقاضی دریافت خدمات اشتغال اتباع خارجی می توانند از ابتدای مهرماه سال جاری صرفا از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی https://eatba.mcls.gov.ir خدمت مورد نظر خود را بصورت غیرحضوری دریافت کنند.

وی گفت: فرآیند استفاده از این سامانه اعم از نحوه نام نویسی و دریافت خدمات از طریق نشانی اینترنتی  https://eatba.mcls.gov.ir/help/register.mp۴  برای متقاضیان بصورت تصویری آموزش داده می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، در سال ۱۴۰۱، روزانه هفت میلیون ریال جریمه خواهد شد.

آرامش گفت: لازم است تا مدیران واحدهای کارگاهی، کارخانه ها، اصناف و ادارات از بکارگیری اتباع بیگانه غیر مجاز به عنوان نیروی کار خودداری کرده و در صورت نیاز به تخصص کارگر خارجی، برای اخذ مجوز از مجاری قانونی نسبت به دریافت پروانه کار اقدام کنند.

انتهای پیام/
  https://www.asrehamoon.ir/vdcb08b8frhbswp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها