تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۰
۲ عامل درونی و داخلی، نقش بسیار زیادی در شکست تیم ملی فوتسال در فینال جام ملت‌های آسیا داشت.
بی‌تجربگی و بی‌دقتی؛ عامل شکست عجیب تیم ملی فوتسال/ تاج و تختی که به‌سادگی از دست رفت!
به گزارش عصرهامون به نقل از راه دانا؛ تیم ملی فوتسال کشورمان شب گذشته در دیدار پایانی رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۲ - کویت در سالن سعد عبدالله پایتخت این کشور در برابر تیم ملی ژاپن در دیدار فینال با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد و به عنوان نایب‌قهرمانی قاره کهن دست یافت.

شاگردان وحید شمسایی که بدون پذیرش حتی یک شکست و با بهترین خط تدافعی رقابت‌ها به دیدار پایانی جام ملت‌ها رسیده بودند، در جدال سنتی و کلاسیک مقابل سامورایی‌ها اسیر آنالیز دقیق کادرفنی تیم ژاپن شدند و اجرای دقیق پادزهرهای تاکتیکی توسط تیم رقیب هم در این شکست نقشی مهم داشت.

در شرایطی که کم‌تر کسی انتظار شکست ناباورانه تیم ملی ایران در این دیدار را داشت، ژاپنی‌ها توانستند برای بار دوم پس از سال ۲۰۱۴ در مقابل سالنی‌بازهای کشورمان به برتری برسند و تعداد قهرمانی‌هایش در این رقابت‌های سنتی را به عدد ۴ برسانند تا ایران بر همان شمارش قهرمانی ۱۲ باقی بماند.

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان که پیش از این مسابقات دست به ریسک بزرگی زده بود و چند بازیکن جوان را برای نخستین بار به اردوی تیم ملی دعوت کرده بود، شاید از همین ناحیه در دیدار پایانی لطمه دید و به دلیل کم‌تجربگی شاگردانش، قهرمانی مسلم از دست فوتسال ایران رفت.

به طور حتم با این بازیکنان جوان و آینده‌دار، روزهای خوشی در انتظار فوتسال ماست اما نباید از این مسئله غافل شد که کم‌دقتی شاگردان شمسایی در به‌ثمررساندن گل و البته درخشش بازیکنان ژاپنی که ناشی از آنالیز دقیق کادرفنی رقیب بوده، در این باخت نقشی بسیار حیاتی داشت.

در مسابقاتی که حسین طیبی عنوان آقای گل و مسلم اولادقباد هم عنوان بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیا را به‌دست آوردند، ژاپنی‌ها مثل همیشه با کم‌ترین درصد خطا و اتکا به توان تیمی عنوان قهرمانی را از دست شمسایی و پسرانش ربودند و تاج و تخت قاره کهن به سادگی از دست ایرانی‌ها رفت.

شاید بیان این نکته هم خالی از لطف نباشد که تیم ملی فوتسال ژاپن پس از شکست ۲ بر یک مقابل عربستان‌سعودی در آستانه حذف از همان مرحله گروهی قرار داشت اما با خوش‌شانسی و ۲ پیروزی پیاپی به مرحله حذفی رسید و برتری‌های خفیفش را تا دیدار نیمه‌نهایی ادامه داد که در این دیدار هم با پیروزی ۲ بر یک به فینال راه یافت؛ درست برخلاف تیم ملی فوتسال ایران. https://www.asrehamoon.ir/vdcjvveviuqeihz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما