ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> سرنوشت بیمارستان ۳۲ تختخوابی قصرقند به کجا رسید؟ | عصر هامون
تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۳
۷۰ هزار قصرقندی چشم انتظار ساخت یک بیمارستان؛

سرنوشت بیمارستان ۳۲ تختخوابی قصرقند به کجا رسید؟

بهره برداری از بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان قصرقند با توجه به جمعیت ۷۰ هزار نفری از نیاز‌های ضروری برای کاهش مشکلات حوزه بهداشت و درمان و جلوگیری از سفر بیماران به سایر شهرستان‌های همجوار است.
سرنوشت بیمارستان ۳۲ تختخوابی قصرقند به کجا رسید؟
به گزارش عصرهامون، هر ساله مردم زیادی از جنوب سیستان و بلوچستان برای دسترسی به امکانات درمانی مجبور به عزیمت به استان‌های همجوارهستند که مشکلاتی را برای آنها به وجود می‌آورد و بهره‌برداری از بیمارستان های در حال ساخت در جنوب استان می‌تواند ضمن ارتقای شاخص‌های سلامت و بهداشت، از سفر مردم محروم برای دریافت خدمات درمانی به طور چشم‌گیری بکاهد.
 
جمعيت شهرستان قصرقند در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار نفر است و براساس اين آمار قصرقند بايد ۱۱۰ تخت بيمارستان داشته باشد تا به شاخص هاي كشوري در حوزه سلامت برسد اما در حال حاضر این کمبودات بیشتر خودنمایی می کند.
 
ایجاد مراکز درمانی در نقاط محروم و پرجمعیت در جهت کاهش هزینه های مردم در بخش درمان از اهمیت بالایی برخوردار است و به دلیل کمبود امکانات در بعضی نقاط، گاهی هزینه های حمل و نقل بیماران به بیمارستان از هزینه های بستری آنان پیشی می گیرد.
 
مشارکت خیرین در ساخت پروژه های بهداشت و درمان به منظور پیشرفت و توسعه بیشتر در امر سلامت، از اهمیت بالایی برای رسیدن به شاخص های سلامت یک شهرستان ضروری است.
 
نبود بیمارستان و عدم شرایط بستری بیماران از گلایه های اصلی مردم قصرقند است

تعدادی از شهروندان این شهرستان با ابراز گلایه از عدم شرایط بستری و نبود بیمارستان در قصرقند گفتند: قصرقند بیش از ۱۰سال است که تبدیل به شهرستان شده و از کمترین امکانات بهداشتی ودرمانی بی بهره است یکی از مهم ترین کمبودات در پزشک متخصص، نبود مکان بستری و بیمارستان است.
 
یکی از شهروندان ادامه داد: این شهرستان با جمعیت ۷۰ هزار نفری بدون یک بیمارستان مجهز است و مردم برای اینکه به نزدیکترین بیمارستان مراجعه کنند باید حداقل ۱۰۰ کیلومتر مسافت طی کنند و برای درمان های تکمیل به مرکز استان مراجعه کنند.
 
وی با بیان اینکه این بیمارستان در ابتدا ۶۴ تختخوابی بوده اما در حال حاضر ۳۲ تختخوابی است پیشرفت چشمگیری نداشته است، تصریح کرد: در ابتدا تخصیص اعتبار به اندازه کافی برای این بیمارستان در نظر گرفته نشده بود و مدتی بدون پیمانکار بوده و در ۲ سال اخیر ساخت بیمارستان سرعت گرفته است.
 
این شهروند گفت: با ساخت این بیمارستان مردم سه بخش مرکزی، ساربوک و تلنگ برای دسترسی به درمان دچار مشکل نخواهند شد.

بیمارستان ۳۲ تختخوابی قصرقند ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
 
سعید موحد، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: در راستای ایجاد دسترسی عادلانه مردم به امکانات خدمات درمانی با بررسی‌های انجام شده، احداث بیمارستان ‏۳۲ تختخوابی در قصرقند گرفته شد.
 
وی افزود: با احداث این بیمارستان‌ ضمن افزایش رضایتمندی مردم، گام بلندی در راستای ترویج عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه خدمات تخصصی پزشکی در مناطق کمتر توسعه ‏یافته برداشته خواهد شد‎.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با بیان اینکه احداث بیمارستان قصرقند از مهمترین ضروریات بهداشت و درمان است، تصریح کرد: تا زمان احداث و تکمیل این بیمارستان، استفاده بهینه از فضای بهداشتی و درمانی موجود ضروری است در این راستا فعال شدن مرکز جامع سلامت روستایی و شبانه روزی بودن مرکز خدمات جامع سلامت شهری قصرقند و تکمیل کادر نیروی انسانی از مهم ترین برنامه ها است.
 
وی از پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی ساخت بیمارستان قصرقند خبر داد و گفت: یک ساختمان جدید جهت تکمیل درمانگاه درمان بستر قصرقند، ۳۲ تختخوابی در سال ۹۸ کلنگ زنی شد اما با توجه به مشکلات پیمانکار با بعضی از ادارات قرارداد فسخ و طی یک مزایده جدید در ابتدای سال کارگاه دوباره تجهیز و فندانسیون، ستون ها و سقف ساختمان کار شده است.

انتهای پیام/ ف https://www.asrehamoon.ir/vdcc11qs12bqpx8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما