تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۰
ذبیح الله شیروانی گفت: سالمندان خطرات ناشی از کم آبی بدن را جدی بگیرند و به موضوع کمبود این مایع حیاتی در بدن توجه ویژه داشته باشند.
سالمندان خطرات ناشی از کم آبی بدن را جدی بگیرند







به گزارش عصرهامون ذبیح الله شیروانی، رئیس مرکز بهداشت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: نوشیدن آب کافی یک راه بسیار ساده برای رسیدن به سطح سلامتی خوب در دوران سالمندی است.


وی افزود: آب بدن به مقدار زیاد در دوران سالمندی کاهش می یابد و سالمندان کمتر احساس تشنگی می‌کنند در نتیجه آن ها باید به میزان کافی آب بنوشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اهمیت نوشیدن آب کافی برای سالمندان باعث بهبود عملکرد مغز می شود، حتی کم آبی خفیف می‌تواند روی حافظه و توجه تاثیر منفی بگذارد.


شیروانی با اشاره به افزایش انرژی در بدن، تصریح کرد: در بدن سالمندان به دلیل کاهش حجم خون و کاهش سطح اکسیژن ناشی از کم آبی بدن شان مرتب احساس خستگی دارد.

 
وی در زمینه خاطرنشان کرد: غضروف مفاصل ۸۰ درصد آب دارد و مصرف آب کافی باعث می شود که تا مفاصل به خوبی روان و نرم شده و درد آن ها که دوران سالمندی کمتر شود.


وی اضافه کرد: برای داشتن قلب سالم در دوران سالمندی باید به انداره کافی آب نوشید و اگر بدن کم آب باشد خون غلیظ می‌شود که می‌تواند باعث عدم تعادل مواد معدنی حیاتی شود که این مواد معدنی مانند پتانسیم و سدیم کلیدی برای عملکرد صحیح قلب هستند.

رئیس مرکز بهداشت گفت: مشکلات ادرای و کلیوی از جمله عفونت ادرای، سنگ کلیه و حتی نارسایی کلیه در نتیجه کم آبی بدن شایعه هستند.

وی اضافه کرد: برای داشتن وزن مناسب و سم زدایی طبیعی بدن آب کافی برای بدن الزام است.

 شیروانی عنوان کرد: از شایعه ترین دلایل کم آبی در افراد سالمند می توان به کاهش مایعات کل بدن به دلیل تغییرات بدن در دوران سالمندی اشاره کرد که باعث کاهش احساس تشنگی در این افراد می شود و سالمندان ممکن است ندانند که به نوشیدن آب نیاز دارند.


این مقام مسئول تصریح کرد: کاهش عملکرد کلیه با افزایش سن به این معنی بوده که ممکن است آب بیشتری در اثر ادرار از بین برود.


وی عنوان کرد: برخی از سالمندان بیماری های ضمیمه ‌ای دارند یا داروهایی مصرف می‌کنند که می‌تواند منجر افزایش التاف آب از طریق ادرار شود که باید آنان به بحث کم آبی بدن توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcirpazvt1awr2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما