تاریخ انتشار :شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۸
شاخص کل بورس در این هفته کاری با کاهش ۰.۲۴ درصدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۰ هزار و ۱۸۸ واحدی آرام گرفت. همچنین صنعت خودرو با افزایش ۶.۶۰ درصدی بیشترین رشد را بین صنایع بورسی تجربه کرد.
خودرویی‌ها بیشترین رشد بورس را رقم زدند
به گزارش عصرهامون به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ در هفته کاری که گذشت شاخص کل هم وزن با رشد ۱.۴۵ درصدی در پله ۴۰۷ هزار و ۳۰۲ واحدی ایستاد و شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۰.۶۳ درصدی به ۱۸ هزار و ۵۹۳ واحدی رسید. 

۱۵ هزار و ۲۴۳ میلیارد تومان ارزش معاملات خرد رقم خورد!

آقای کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت: در این هفته کاری ارزش کل معاملات خرد برابر با ۱۵ هزار و ۲۴۳ میلیارد تومان بود، به طوری که شنبه ۳ هزار و ۶۵ میلیارد ، یکشنبه ۳ هزار و ۱۰۶ میلیارد، دوشنبه ۳ هزار و ۳۰۷ میلیارد، سه‌شنبه ۲ هزار و ۹۹۷ میلیارد و چهارشنبه ۲ هزار و ۷۶۸ میلیارد تومان، ارزش معاملات خرد ثبت شد.
در هفته قبل در مجموع ارزش کل معاملات خرد ۱۵ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان بود.

خروج ۷۲۷ میلیارد تومان پول حقیقی‌ از بازار

او گفت: در این هفته کاری بازار تنها دو روز شاهد ورود نقدینگی حقیقی‌ها بود و در مجموع تا انتهای هفته ۷۲۷ میلیارد تومان پول توسط افراد حقیقی از بازار خارج شد. در سه روز شنبه ۷۰۰ میلیارد، دوشنبه ۱۹۸ میلیارد و چهارشنبه ۷۵ میلیارد تومان شاهد خروج نقدینگی حقیقی از بازار بودیم. همچنین یکشنبه ۱۳۴ میلیارد و سه‌شنبه ۱۲۲ میلیارد تومان ورود پول حقیقی به بازار رقم خورد.
در هفته قبل بازار شاهد خروج یک هزار و ۵۰۶ میلیارد تومان پول افراد حقیقی بود.
آسایش می‌گوید: در این هفته کاری میانگین سرانه خرید افراد حقیقی ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش افراد حقیقی ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود.
در هفته قبل میانگین سرانه خرید افراد حقیقی ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش افراد حقیقی ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود.
او گفت: در این هفته کاری صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود ۳۴۸ میلیارد تومان نقدینگی بودند. شنبه ۳۱۸ میلیارد، یکشنبه ۱۰۱ میلیارد و دوشنبه ۵۴ میلیارد تومان خروج پول از این صندوق‌ها رقم خورد و سه‌شنبه ۱۰۱ میلیارد و چهارشنبه ۵۲۰ میلیارد تومان این صندوق‌ها ورود نقدینگی را تجربه کردند.

صنعت خودرو با افزایش ۶.۶۰ درصدی پرچم‌دار رشد، بین صنایع بود

آسایش می‌گوید: در این هفته کاری صنعت خودرو با افزایش ۶.۶۰ درصدی بیشترین رشد را بین صنایع بورسی تجربه کرد و بعد از آن نیز صنعت محصولات فلزی با افزایش ۰.۳۳ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. صنعت حمل و نقل نیز با کاهش ۴.۵۳ درصدی بیشترین اُفت را بین صنایع بورسی داشته است.
درهفته قبلی صنعت محصولات چوبی با افزایش ۸.۴۵ درصدی بیشترین رشد را بین صنایع داشت.
خانم رباب وفایی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: معامله‌گران کوتاه مدت این روز‌ها با جابه‌جایی پول در گروه‌های مختلف سعی در نوسان‌گیری دارند که این اقدام چرخش پول در صنایع بورسی را به دنبال داشته است. در مجموع این هفته شاهد بازاری متعادل بودیم که سهم‌های کوچک‌تر بیشتر مورد توجه بودند.
او گفت: در میانه این هفته شاهد رفت و برگشت سنگینی در نرخ نفت بودیم که ناشی از افزایش مبتلایان به کرونا در چین و شایعاتی از افزایش تولید نفت عربستان بود که البته تکذیب شد؛ اما در مجموع کامودیتی‌ها نیز هفته متعادلی را پشت سرگذاشتند و به همین شکل بر روند بازار اثرگذار بودند.

بالاخره ۲۰۷ در بورس کالا معامله شد

وفایی می‌گوید: این هفته خودروی ۲۰۷ بعد از کش‌وقوس‌های فراوان بالاخره در بورس کالا عرضه شد و همراه با اتفاقاتی که ناشی از تحولات در سودسازی این صنعت است در مجموع گروه خودرو در مرکز توجهات قرار گرفت. در نهایت با کاهش تبعات قیمت‌گذاری دستوری، افزایش نرخ خرید برق از نیروگاه‌ها، رقابتی شدن قیمت لاستیک و.. می‌توان به بهبود شرایط صنایع امیدواربود و در مجموع این نکات بر روند بازار اثرگذار است.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcenx8z7jh8nxi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها