تاریخ انتشار :شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۲
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در نامه ای به شهرداران استان خواستار مساعدت در خصوص جانمایی مکانی مناسب در نقاط مختلف شهر برای استقرار کارگران ساختمانی شد.
جانمایی مکان برای کارگران ساختمانی سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار دارد
به گزارش عصرهامون، حامد آرامش بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی سیستان و بلوچستان که در فصل تابستان با گرمای شدید و در فصول سرد سال با سرمای خشک روبرو هستیم، نیاز است تا برای رفاه حال کارگران شریف ساختمانی در سطح شهرهای استان مکان های مناسبی جانمایی شود.

وی افزود: این مهم که از درخواست های کارگران نیز است، طی مکاتبه ای با شهرداران استان تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه یازده هزار نفر سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در سیستان و بلوچستان است، تصریح کرد: قریب به ۱۰ هزار نفر از این افراد بیمه هستند.

آرامش گفت: با پیگیری دولت سیزدهم، اکنون اصلاح ماده ۵ قانون کارگران ساختمانی در دستور کار مجلس قرار گرفته است و پس از تصویب این قانون، هیچ‌یک از کارگران ساختمانی نباید فاقد پوشش بیمه‌ای باشند.

وی اضافه کرد: بر اساس ماده ۵ این قانون، کارگران ساختمانی از طریق دریافت ۱۵ درصد از پروانه ساختمان که به حساب مشخصی در تامین اجتماعی واریز می‌شود.

آرامش خاطرنشان کرد: همچنین با پیگیری مستمر کمیته کارگری شورای تامین و معاونت روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، جلسات متعدد و بازرسی های میدانی برای رفع مشکلات حقوق معوق کارگران انجام شده است که امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی شرایط به بهبودی بیشتر بیانجامد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdceex8z7jh8nei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما