تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۰۲
محمد نوذری،گفت:امروز نیروی دریایی ما چه ارتش و سپاه یک نیروی قدرتمند و راهبردی است که لرزه به جان دشمن انداخته است.
نیروی دریایی ما یک نیروی قدرتمند و بازدارنده است/تامین امنیت دریایی و خطوط مواصلاتی در دستور کار نیروی دریایی ارتش و سپاه است
به گزارش عصر هامون؛ ناوسالاریکم پاسدار محمدنوذری فرمانده پایگاه  امام علی (ع) نیروی دریایی سپاه،شهرستان چابهار در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران،بیان کرد:نیروی دریایی ایران سال۱۳۰۲ هجری شمسی تاسیس شده و بعد از پیروزی انقلاب تغییر و تحولات روبه رشد زیادی داشته است اهم از دانشگاه علوم دریایی نیروی دریایی ارتش که بعد از انقلاب به وجود آمد.

وی اظهار،کرد: ۷ آذر روز نیروی دریایی است در چنین روزی حماسه و موفقیتی که برادران ما در نیروی دریایی ارتش داشتندبه نام آنان نامگذاری شد برادران ما در نیروی دریایی ارتش در عملیاتی به اسم عملیات مروارید نیروی دریایی عراق را که بسیار ناجوانمردانه با ما در جنگ بود شکست دادند و از بین بردند و عملاً تا پایان جنگ عراق نیروی دریایی نداشت.

 وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است،بیان کرد: کشوری که دریا داشته باشد نیروی دریایی قوی داشته باشد این کشور از اقتدار کافی برخوردار است.

نوذری،ادامه داد:از جمله عوامل بسیار تاثیر گذار بر رشد و توسعه اقتصادی امنیت است امنیت در دریا و تجارت دریایی و ترانزیت کالا بسیار ارزشمند و مفید است.

وی،افزود: در منطقه جنوب شرقی در سواحل مکران هم نیروی دریایی ارتش در کنارک و هم نیروی دریایی سپاه درچابهار داریم این موضوع اهمیت این حوزه را نشان می‌دهد که اگر غیر از این بود مسئولین ما سعی نمی کردند نیروی دریایی ها چه ارتش چه سپاه را قوی کنند به لحاظ عده و چه به لحاظ تجهیزات.


 فرمانده سپاه دریایی شهرستان چابهار،اظهار داشت: یکی از ماموریت های اصلی نیروی دریایی ها تامین خطوط مواصلاتی است  که این خطوط اهم از موضوعات تجاری و کالاها و در واقع اقلامی که هر کشوری لازم دارد برای واردات و صادرات اهمیت دارد از جمله اقدامات این ارگان تعیین خطوط کشتیرانی است نیروی دریایی سپاه و ارتش عملاً ناوگان تجاری را به هر جای دنیا که می رود به روش های مختلف از مبدا تا مقصد اسکورت می کنند.

 وی در پایان،خاطرنشان کرد:آمادگی نیروی دریایی چون در همه جای دنیا نیرویی است که معمولاً با دشمن در نقطه های مختلف در تماس مستقیم است یعنی روزانه ما حضور دشمن را در منطقه داریم و آنها هم حضور ما را میبینند و احساس می کنند این تأثیر زیادی در بازدارندگی و تولید قدرت دارد کشوری که می خواهداقتدار دریایی داشته باشد به خصوص ایران که هم در شمال و هم در جنوب دریا دارد نیروی دریایی قوی و آماده باید داشته باشد این آمادگی ها بر روی دشمن و محاسبات دشمن تاثیر می گذارد و امنیت از همین آمادگی ها به وجود می آید.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcauen6049nmm1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما