تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۲
محمد تقی لطیفیان کم سن ترین شرکت کننده در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج با ‏بیان اینکه فکرش را نمی کردم در رویداد حائز رتبه شوم، گفت: دوست دارم در آینده ‏بهترین انیمیشن ساز کشور شوم.‏
مسئولین از تولیدکنندگان محتواهای دیجیتال حمایت کنند/ آرزوی کوچکترین شرکت کننده: می خواهم بزرگترین انیمیشن ساز کشور شوم
 چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در حالی با رقابت 20 تیم تخصصی در قالب ۳۳ تیم در بخش های پویانمایی، نرم افزار ویژه تلفن همراه و بازی های ویژه تلفن همراه در سیستان وبلوچستان برگزار شد که در این بین یک تیم خانوادگی با عنوان " ام تی تری دی" نیز اقدام به مشارکت و رقابت کردند.

در این تیم کوچکترین شرکت کننده رویداد با هفت سال سن نیز حضور داشت که تحریریه خبر عصرهامون با برگزاری یک میزگرد از آنان دعوت به عمل آورد.

علیرضا لطیفیان سرپرست تیم انیمیشن سازی "ام تی تری دی" و پدر خانواده با بیان اینکه علاقه شدید در این عرصه باعث شد تا به صورت خانوادگی و به طور جدی ورود این عرصه شویم، گفت: چون تیم همراه نداشتم و آشنایی که علاقمند به این حرفه باشد وجود نداشت حدودا پنج سال است از خانواده شروع کردم در ابتدا طراحی و نقاشی ها را همسرم بر عهده گرفت تا اینکه از سال گذشته با ارائه آموزش به پسرم "محمدتقی" برنامه انیمیشن سازی و کار با نرم افزار Blender را نیز یاد گرفت؛ و این شد که تیم ما در حال تکمیل شدن است.

وی هدف اصلی از روی آوردن به این عرصه را جهاد تبیین و روشنگری پیرامون مباحث روز که تاکید مقام معظم رهبری عنوان کرد و ادامه داد: سه سال است به صورت جدی کار را ادامه می دهیم اولین رویداد تولید محتوای بسیج که برگزار شد را به صورت انفرادی شرکت کردیم، ولی این دوره به علت افزایش مهارت اعضای خانواده ام به صورت خانوادگی مشارکت و اسم تیم خود را " ام تی تری دی" گذاشتیم که "ام تی" اسم محمد تقی و " تری دی" هم اسم انیمیشن سه بعدی آن است.
 

 
لطیفیان تصریح کرد: در این رویداد با توکل بر خدا و همت و پشتیبانی اعضای خانواده توانستیم رتبه دوم را کسب کنیم. بانو سرگزی همسر این انیمیشن ساز گفت: هیچوقت فکر نمی کردم وارد حوزه انیمیشن سازی شوم همسرم چون در این عرصه فعالیت می کرد و برای تکمیل تیم همراه با مشکل مواجه بود تصمیم بر یادگیری و همراهی وی گرفتم؛ با تمرین در این زمینه و جدی گرفتن موضوع برای حضور در مسابقات و قوی کردن گروه به صورت خانوادگی مصمم شدیم.

به گفته وی؛ این کار نه تنها به فعالیت در عرصه خانه داری و نقش مادری ضربه ای وارد نکرد بلکه باعث تقویت آموزش فرزندانش شده به نحوی که پسر پنج ساله این خانواده نیز در کنار محمد تقی هفت ساله، در حال فراگیری این آموزش است.

سرگزی اضافه کرد: به صورت جدی زمانی به علاقه محمدتقی در این عرصه پی بردم که چهار سال سن داشت و شدیدا به یادگیری زبان انگلیسی و حروف فارسی علاقه مند بود، کنجکاوی پسرم در این سن زیاد بود می دانستم جواب سوال کنجکاویش را باید به موقع بدهم که پیگیر آن چه در ذهنش رخ داده است، بشود؛ آموزش نیازمند تکرار است حین کارهای روزمره مدام با حالت بازی این کار را انجام می دادم تا اینکه نوشته های روی اسباب و وسایل را به هر دو زبان می خواند؛ حفظ قرآن استعداد دیگری است که محمدتقی توانست تا سن پنج سالگی سوره بینه را حفظ کند، هیچوقت در آموزش دعوا و اجبار را دخیل نکردم و مدام با فرزندانم بازی قرآن و یا بازی حروف الفبا را انجام می دادیم.
 

 
وی تاکید کرد: تشویق، ذوق و اشتیاق دیگران محمد تقی را بیشتر بر تداوم کار سوق داد و تقریبا تمام وقت ما را بنا به خواسته خودش که امورات را یاد بگیرد، گرفته است.

محمدتقی هم با بیان اینکه یکسال است با نرم افزار Blender کار می کند، مشوق اصلی ورود به این حیطه را پدرش دانست و گفت: در این انیمشین ساخت مدل های سه بعدی برای شهری که پدرم در نظر داشت بسازد از تیربرق و درخت تا سطل زباله و سایر موارد را طراحی می کردم.

سرگزی ادامه داد: در این انیمیشن در طراحی دوبعدی به خواهرم و در بحث سه بعدی به محمد تقی کمک می کردم و به طور دقیق تر به هر سه گروه کمک کردم؛ هدف از این انیمیشن علاقه ما به موضوع داغ حوادث اخیر بود که در راستای حمایت از پلیس و روشنگری موضوع پرداختیم، اینکه فضای مجازی به سادگی می تواند افکار را فریب دهد باید تبیین شود.      

محمد تقی با بیان اینکه فکرش را نمی کردم در رویداد حائز رتبه شوم، گفت: وقتی اسمم را به عنوان کم سن ترین شرکت کننده خوانده شد بسیار خوشحال شدم.
 

 
به گفته کم سن ترین شرکت کننده در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج؛ دوست دارم هم درسم را بخوانم و هم در آینده در زمینه انیمیشن سازی بهترین انیمیشن ساز شوم.

لطیفیان در تکمیل حرف های پسرش ادامه داد: اکنون که تیم ما خانوادگی شده و همیشه در کنار هم هستیم اقدام به ساخت انیمیشن دیگری کرده ایم که با هدف روشنگری کار رسانه های خارجی و هجمه ای که ایجاد می کند، است.

بانو سرگزی تاکید کرد: برگزاری چنین رویدادهایی با آنچه در تصور داشتم خیلی تفاوت داشت چرا که در حد عالی برگزار شد، گروه های زیادی در آن برای رقابت حاضر شدند؛ برای آن دسته از کسانی که این فرصت را از دست دادند توصیه می کنم حتما سال های بعد از این ظرفیت استفاده کنند به این علت که ظرفیت های سیستان و بلوچستان بیش از این بوده و می توانیم در مرحله کشوری حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

وی اضاف کرد: امیدوارم در سال های آینده جوان های بیشتری از سیستان وبلوچستان در این رویدادها شرکت کنند تا استان ما حائز رتبه کشوری شود؛ این رویداد تاثیر زیادی بر روحیه ما گذاشت، اولین کار ما در این رویداد پویا نمایی بود و باعث شد نقاط قوت و ضعف تیم خود را شناسایی کنیم شور و اشتیاق فراوانی داشتیم به گونه ای که برای شرکت در رویدادهای آتی از هم اکنون خود را آماده خواهیم کرد.
 

 
لطیفیان تصریح کرد: این رویداد بسیار مهم و البته مشوق برای افرادی بود که علاقمند در این عرصه هستند، تاثیری که این رویداد بر خانواده بنده گذاشت بیشتر از آن چیزی بود که فکر می کردیم و انگیزه ای شد تا اعضای تیم با جزم بیشتری به بنده برای تداوم کار کمک کنند.

بانو سرگزی در ادامه خطاب به والدین توصیه کرد: والدین نباید تصور کنند که بخش حامیتی و مراقبتی از فرزند را به عهده دارد بلکه خانواده حتما باید در کنار مدرسه نقش آموزشی را برای فرزند خود داشته باشد؛ نکته ای که در بحث آموزش مطرح است تفاوت های فردی می باشد این کار را مدرسه به تنهایی نمی تواند انجام دهد زیرا والدین هستند که استعداد فرزند خود را می دانند و می توانند از تمام ساعاتی که فرزند در خانه است برای آموزش آن استفاده کنند.

وی گفت: برای ارائه آموزش از سنین پایین خانواده ها باید از ابزارها و مهارت های فراوانی همچون بازی با کامپیوتر و غیره کار را شروع کنند و در ابتدای امر خودشان با جوانب امر آگاهی کامل داشته باشند، اینکه خانواده مهارت بلد نباشد و صرفا آن را بر عهده مراکز آموزشی واگذار کند فرزند استقبال چندانی نخواهد کرد، بلکه در کانون گرم خانواده است که میل به دانستن بیشتر می شود.

به گفته مادر خانواده؛ محمدتقی ابزار کار با Blender نرم افزاری کاربردی که امکان ایجاد طیف گسترده ای از محتوای 2D و 3D را وارد نبود، که در ابتدا خودم آشنایی پیدا کردم و پس از آن من و پسرم هر دو کار را در کنار هم ادامه دادیم تا توانست امروز در این عرصه موفق شود.

محمدتقی در تکمیل حرف های مادرش افزود: در ابتدا کار با نرم افزار کار Blender برایم سخت بود اما آموزش های زیادی دیدم، کلیپ تماشا کردم و هر سوالی برایم پیش می آمد از پدرم می پرسیدم تا اینکه با این برنامه کامل آشنا شدم و مدلسازی را انجام دادم و روزانه بین 30 دقیقه تا یکساعت برای این برنامه وقت گذاشتم.

بانو سرگزی اظهار می کند: با توجه به اینکه پسرم هفت سال سن دارد سعی کرده ام از خطرات فضای مجازی تا حدودی که اقتضای سن اوست آگاهش کنم و برایش توضیح داده ام هنگام استفاده از این فضا به عنوان بزرگتر حتما باید در کنارش باشم در نتیجه مقاومتی هم نشان نداد؛ وقتی کودک آموزشی را از سن پایین شروع می کند هم علاقه بیشتری دارد هم نسبت به قوانین مقاومتی نشان نمی دهد و همکاری خوبی خواهد داشت.

پدر خانواده در خاتمه به عنوان یک سازنده انیمیشن تقاضایی از مسئولین دارد اینکه نیاز به حمایت داریم چرا که داشتن تجهیزات قوی ملاک است، و ما در این رویداد ملی با تجهیزات ضعیفی شرکت کردیم که اگر بخواهم حرفه ای تر این راه را ادامه دهیم نیاز به بروز رسانی آنها داریم تا انیمیشن های با کیفیت تری تولید کنیم؛ حال لازمه این مهم ارائه تسهیلات از سوی متولیان است تا تجهیزات خود را بروز کنیم.  


انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcdos0fjyt0kk6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما