کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی گلشن:

محصولات گلخانه ای از مرز شرقی "مک سوخته" راهی بازارهای کشور شد/ اشتغالزایی ۷۲۰ نفر دستاورد احداث گلخانه در دولت سیزدهم

محصولات گلخانه ای از مرز شرقی "مک سوخته" راهی بازارهای کشور شد

7 آذر 1401 ساعت 13:30

مهراب بزرگزاده گفت: بیش از ۱۱ هزار تن محصولات گلخانه ای از مرز شرقی مک سوخته شهرستان گلشن به مرکز کشور صادر می شود.


به گزارش عصرهامون، مهراب بزرگزاده، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی گلشن در جریان بازدید معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی از مجتمع های گلخانه ای دشت مک سوخته این شهرستان بیان کرد: مک سوخته منطقه ای بی نظیر در شرقی ترین نقطه مرزی کشور است و به دلیل وجود آب شیرین زیرزمینی مرزی، فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و خصوصا تولید محصولات گلخانه ای است.

وی افزود: خوشبختانه سرمایه‌گذاران بومی در منطقه سرمایه های خود را برای توسعه کشت های گلخانه ای اختصاص داده اند.

این مسئول ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم با سرمایه‌گذاری بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال احداث ۱۱ هکتار گلخانه جدید در گلشن آغاز و تاکنون ۹ هکتار به بهره برداری رسید.

به گفته وی؛ با احداث گلخانه های جدید سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای شهرستان گلشن به ۷۵ هکتار ارتقا یافته که بیش از ۹۰ درصد این گلخانه ها در منطقه مک سوخته می باشد.

بزرگزاده میزان تولید گلخانه های شهرستان را بیش از ۱۱ هزار و ۲۵۰ تن اعلام کرد و اظهار کرد: عمده محصولات تولیدی گلخانه ای منطقه خیار، بادمجان، کدو، انواع فلفل،گوجه‌فرنگی و لیموی لایم کوات است که علاوه بر بازار استان به بازار سطح کشور ارسال می‌شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی گلشن گفت: کشت محصولات گلخانه ای برای ۷۲۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 153560

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/153560/محصولات-گلخانه-مرز-شرقی-مک-سوخته-راهی-بازارهای-کشور-اشتغالزایی-۷۲۰-نفر-دستاورد-احداث-دولت-سیزدهم

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir