تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۱
این روزها مردم در قصرقند شاهد صف های طولانی خرید نان در مقابل نانوایی ها هستند و این سناریوی تکراری امان مردم را بریده و این درحالیست که فرماندار قصرقند دلیل اصلی صف های طولانی نانوایی ها را خرید نان توسط مهاجرین و روستاییان عنوان کرده است.
ماجرای صف شلوغ نان اینبار از کجا آب می‌خورد؟/ عدم توزیع آرد یا تخلف نانوایان
به گزارش عصرهامون، شلوغی صف‌های نان به معضل و چالشی برای شهروندان جنوب سیستان و بلوچستان تبدیل شده به طوری که پس از ساعت ها معطلی مردم باید چند قرص نان بی کیفیت تحویل بگیرند که این مشکلات ابزار گلایه شهروندان را فراهم کرده است.
 
گویی پایانی بر صف نان نیست، بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که ساعات کاری این واحدها به طور غیرقانونی کاهش‌ یافته و همزمان با اعلام آزادسازی قیمت آرد، پخت نان توسط نانوایی‌ها زمانبندی شده است.
 
یکی از شهروندان قصرقندی با ابراز گلایه و نبود نظارت کافی از صف های طویل نان به خبرنگار ما گفت: ایجاد صف های طولانی به هر دلیلی در مقابل نانوایی ها مردم را کلافه کرده و بسیاری از مسئولان در این شرایط سکوت کرده اند، اما مردم خواستار رسیدگی سریع به معضل پخت و توزیع نان هستند.
 
وی ادامه داد: مردم معتقدند اغلب افرادی که در صف نان هستند خانوادگی خرید کرده، نان را به سوپرمارکت ها می فروشند و به نوعی از این طریق دنبال سود هستند و برخی نیز دلیل تشکیل صف های طولانی را کاهش سهمیه آرد نانوایی ها و کاهش زمان پخت نانوایی ها می دانند.
 
این شهروند افزود: از زماني که برنج گران شده صف نانوايي‌ها طويل‌تر شده است و مردم به ناچار مجبورند بيشتر نان بخرند که با وضعيت نانوايي‌ها مشکلات بيشتري هم بوجود خواهد آمد.
 
خرید نان توسط مهاجرین و روستاییان دلیل اصلی صف های نانوایی در قصرقند است
 
مرتضی سایگانی، فرماندار شهرستان قصرقند در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه تقاضا برای نان افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: به دلیل اینکه مصرف نان مردم نسبت به برنج بیشتر شده و از سوی دیگر روستاییان ‌برای خرید نان به شهر مراجعه می کنند.
 
وی با بیان اینکه در کنار تشدید نظارت‌ها، در روزهای اخیر به دلیل افزایش خرید نان توسط روستاییان افزود: یکی از اصلی‌ترین علل طولانی شدن صف‌های نان خرید نان توسط افرادی است که روزهای اخیر از روستاهای اطراف برای خرید نان به شهر مراجعه می کنند.
 
سهیمه آرد و ساعات کار نانوایی ها در قصرقند کاهش نداشته است
 
فرماندار قصرقند با بیان اینکه سهیمه آرد و ساعات کار نانوایی ها نه تنها کمتر نشده بلکه افزایش هم داشته است، ادامه داد: سرانه آرد به هر فرد ۱۰ کیلوگرم است اما در قصرقند این رقم به ۱۳ کیلوگرم می رسد و مهم ترین علت این صف ها عدم توزیع آرد در روستاها است.
 
وی اذعان کرد: نباید مردم بیشتر از نیاز روزانه خود نان خرید کنند چرا که این امر خود بزرگترین نارسایی را در چرخه توزیع به وجود می‌آورد.
 
سایگانی گفت: در طرح تشدید نظارت ها ۶ نانوایی مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان جریمه شدند و میزان سهمیه آرد این نانوایی ها کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcdks0f9yt0k96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما