تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۰
قاضی زاده هاشمی، بر اختصاص شغل مناسب برای بیش‌از یک هزار و ۱۵۰ نفر از خانواده معظم شهدا و ایثارگران سیستان و بلوچستان تاکید کرد.
اختصاص شغل مناسب برای یک هزار و ۱۵۰ نفر از خانواده معظم شهدا و ایثارگران سیستان و بلوچستان
 
به گزارش عصرهامون، قاضی‌زاده هاشمی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در سفر به سیستان و بلوچستان با حضور در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت این استان به اهمیت طرح نهضت ملی مسکن در تامین مسکن ایثارگران اشاره و بیان کرد: طبق قانون جهش ملی مسکن و مصوبه هیات دولت هر جا طرحی طبق این قانون اجرا شود باید 5 درصد طرح را به ایثارگرانی بدهند که بنیاد شهید معرفی می‌کند.
 
وی به واگذاری زمین به جامعه ایثارگران اشاره کرد و افزود: با نگاه ویژه اداره ‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان به جامعه ایثارگران استان شاهد اقدامات ارزشمند در زمینه تامین مسکن این قشر در این استان هستیم.
 
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دولت توجه ویژه به سیستان و بلوچستان دارد، گفت: ضروریست به منظور هر چه سریعتر خانه دار شدن خانواده ایثارگران واحدهای مسکونی بعد از ساخت تحویل این بزرگواران شود.
 
وی با اشاره به اهمیت ساماندهی گلزار شهدای سیستان و بلوچستان گفت: این استان ۳۴۸ گلزار شهدا دارد که ۲۶ گلزار آن تاکنون ساماندهی نشده است.
 
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: با توجه به اینکه گلزار شهدا از جایگاه والای معنوی برخوردار است نیازمند حمایت‌های مردمی است.
وی بر اختصاص شغل مناسب برای بیش‌از یک هزار و ۱۵۰ نفر از خانواده معظم شهدا و ایثارگران سیستان و بلوچستان تاکید
کرد.

وی گفت: تعداد جانبازان کشور بیش‌از ۶۰۱ هزار نفر و تعداد آزادگان بیش‌از ۴۳ هزار نفر بوده و این آمار رو به افزایش است.
 

تسهیلات خوبی برای اشتغال ایثارگران کارآفرین از صندوق توسعه ملی تعلق گرفت

حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز بر رفع مشکلات مسکن،اشتغال، تسهیلات بانکی و تامین خودرو خانواده معظم شهدا و ایثارگران تاکید کرد و بیان کرد: تسهیلات خوبی در حوزه اشتغال ایثارگران از محل صندوق توسعه ملی به کارآفرینان ایثارگر تعلق گرفت.
 
وی افزود: علاوه‌بر مسکن در حوزه اشتغال نیز از منابع بنیاد شهید و صندوق توسعه ملی تسهیلات خوبی به کارآفرینان ایثارگر تعلق گرفت.
 
استاندار با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در رابطه با نامگذاری معابر به نام شهدا ادامه داد: معابر و خیابان‌ها باید مزین به نام شهدا شود.
 
وی تصریح کرد: از محل اعتبارات سفر شهریورماه پارسال رئیس جمهور و اعتبارات استانی مسقف کردن گلزار شهدای سیستان و بلوچستان در دستورکار قرار گرفت.
 
مدرس خیابانی با بیان اینکه امکانات اقامتی توانبخشی در چابهار با همکاری منطقه آزاد برای استفاده ایثارگران احداث خواهد شد، گفت: تجهیز مجتمع تفریحی و اقامتی فرهنگی ورزشی و درمانی ایثار نیز از سوی بنیاد شهید تامین می‌شود.
 
مهرداد عرب اول رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان نیز از رشد قابل توجه اعتبارات بنیاد شهید استان خبر داد و افزود: ۲۶ میلیارد تومان اعتبار امسال از محل منابع استانی در حوزه ایثار و شهادت، ساماندهی گلزار شهدا و مجتمع‌های فرهنگی به این بنیاد اختصاص یافته است.
 
واگذاری زمین به ۳۱۴ خانواده معظم شهدای سیستان و بلوچستان
 
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز تصریح کرد: ۸۳ قطعه زمین این مدت در قالب ۱۴۹ قرار داد به خانواده معظم شهدا و ایثارگران شهرستان های زاهدان، خاش و سراوان واگذار شده است.
عطاء اله اکبری با بیان اینکه بیشترین واگذاری اراضی صورت گرفته این مدت با ۲۳۸ خانواده معظم شهدا و ایثارگران به شهرستان زاهدان اختصاص دارد، خاطر نشان کرد: واگذاری اراضی صورت گرفته در قالب گروه های دو، سه و ۶ خانواری ویژه  جانبازان بالای ۷۰درصد و قطع نخاع و خانواده معظم شهدا بوده است.
 
اکبری بیان کرد: با توجه به اینکه فضای سرزمینی سیستان و بلوچستان و ویژگی‌های خاص جغرافیایی و ژئوپلیتیکی و همسایگی آن با کشورهای افغانستان و پاکستان موقعیت امنیتی این استان را در وضعیت ویژه قرار داده که در این شرایط حساس نیروهای نظامی و امنیتی نبض امنیت را در دست گرفته و فراتر از هستی شان با بخشش جان و زندگی خود امنیت و آرامش را به مردم ایران هدیه کردند این اداره کل بر خود وظیفه می‌داند با استفاده از همه ظرفیت‌ها به ارائه خدمات نظیر واگذاری زمین به خانواده معظم شهدا و ایثارگران بپردازد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان تاکید کرد: بر اساس قول مساعد رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، اگر استان زمین تامین کند این بنیاد از ظرفیت سازندگان ملی برای خانه دار شدن هر چه سریعتر خانواده معظم شهدا استفاده خواهد کرد.
 
وی افزود: این اداره‌کل یک هکتار زمین در زاهدان با کاربری مسکونی در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار خواهد داد تا با همکاری این بنیاد تا ۲ سال آینده واحدهای مسکونی ساخته شده نیاز خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان را تامین کند.

 
فاز دوم مجتمع "ایثار" شهرستان زاهدان افتتاح شد
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در آغازین ساعات حضور خود در این استان فاز دوم مجتمع ایثار شهرستان زاهدان را افتتاح کرد.
 
محمد ناظری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در حاشیه افتتاح این مجتمع به خبرنگاران گفت: مجموعه رفاهی و اقامتی موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی "ایثار" زاهدان در ۲ طبقه و به مساحت ۲ هزار و ۶۵۰ مترمربع است که طبقه اول شامل تالار، رستوران و طبقه دوم فاز اقامتی قرار دارد.
 
وی افزود: بخش اقامتی این مجموعه دارای ۲۱ سوئیت با ظرفیت مجموع ۶۰ نفر است و تجهیز آن از مهرماه سال ۱۴۰۰ با تخصیص ۲ میلیارد تومان توسط بنیاد شهید استان آغاز شد که با توجه به مراجعه بخش عظیمی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران شهرستان‌ها به زاهدان جهت درمان و انجام امورات اداری و همچنین ظرفیت‌های گردشگری استان بویژه در فصل‌های پاییز و زمستان می‌تواند پذیرای جامعه هدف و آحاد هموطنان عزیزمان باشد.
 
ناظری خاطر نشان کرد: برای ساخت مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار سیستان و بلوچستان در مجموع بیش‌از ۲۲ میلیارد تومان از سال ۱۳۸۹ تاکنون هزینه شده است.
 
 حل مشکلات ایثارگران نیازمند همت و عزم مسئولان استانی است

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان اظهار کرد: موضوعات و مسائل ایثارگران با توجه به وسعت سیستان و بلوچستان باید در همان محل و شهرستان حل شود و پشتیبانی‌های لازم برای این هدف صورت می‌گیرد.
 
وی با اشاره به سفر خود به سیستان و بلوچستان افزود: این سفر در قالب سفرهای استانی انجام و به مشکلات خانواده‌های تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران رسیدگی می‌شود.
 
معاون رئیس جمهور افزود: حدود 3 میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری در قید حیات هستند که این تعداد با توجه به مقررات موجود در کشور و پیگیری‌هایی که انجام شده به بیش‌از چهار میلیون نفر افزایش خواهد یافت.
 
وی با اشاره به دیدارهای استانی خود با نخبگان شاهد و ایثارگر بیان کرد: این نخبگان افراد مؤثر و توانمندی هستند که باید به جامعه معرفی شوند و از توانمندی‌های آنان استفاده شود.
 
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: برای حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر خانه‌های خلاق راه‌اندازی و حدود یک‌هزار استارتاپ شناسایی و تفاهم‌نامه‌هایی با پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها منعقد شده است.
 
وی افزود: نمایندگان مجلس در قالب بند 6 در رابطه با کسانی که فاقد مستندات بالینی در حین جنگ هستند مواردی را مصوب کرده‌اند به این معنی که با یک سازوکاری مستندات آنها پذیرفته شود و با پنج درصد جانباز محسوب شوند.
 
معاون رییس جمهور با بیان اینکه در خصوص جامعه ایثارگری تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران گاهی اشتباهاتی پیش می‌آید، تصریح کرد: افراد تحت پوشش بنیاد شهدا و والدین و همسر و فرزندان این عزیزان هستند و خواهر و برادر شهید را مگر در برخی تسهیلات مانند ثبت‌نام مدارس شاهد شامل نمی‌شود.
 
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در خصوص جانبازان، همسر و فرزندان این عزیزان تحت پوشش هستند و البته خدمات بیمه تکمیلی والدینی که تحت تکفل جانباز باشند نیز ارائه می‌شود.
 
وی افزود: مطابق قانون رزمندگان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران نیستند بلکه سازمان رزمندگان و امور ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح متولی امور این عزیزان هستند و کارت ایثار رزمندگان را صادر می‌کنند.
 
موثرترین راهکار ایجاد اشتغال سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش بنیان است
معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر خود به سیستان و بلوچستان در نشست با نخبگان، سرآمدان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر استان بیان اینکه هم‌اینک ۳۳ هزار فرزند شهید و ایثارگر کشور جویای کار هستند، گفت: مهمترین و موثرین راهکار ایجاد شغل، تربیت فرزندان فن آور و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش بنیان است.
 
وی افزود: انتظار می‌رود همه‌ جامعه بویژه جامعه ایثارگر بسیج شوند و با ورود جدی به حوزه علم و فناوری، مشکل اشتغال را رفع کنند.
 
معاون رییس جمهور تاکید کرد: دولت سیزدهم موضوع توسعه شرکتهای دانش بنیان را به طور ویژه مورد توجه قرار داده و در این مسیر مدل‌های مختلف را با توجه به شرایط استان ‌از نظر جغرافیا، آب و هوا و توانمندی و ظرفیت‌های بومی مدنظر دارد.
 
قاضی زاده بیان کرد: جوانان بویژه جامعه ایثارگر به جای قرار گرفتن در صف استخدام دولتی باید با کارآفرینی بدنبال اشتغالزایی و افزایش تولید ملی باشند.
 
معاون رییس جمهور تاکید کرد: سالانه حدود ۷۰هزار فرصت شغلی در بخش دولتی فراهم است که این میزان جوابگوی خیل عظیمی از جوانان جویای کار بویژه در بخش ایثارگران نیست.
 
قاضی زاده هاشمی گفت: بسیج همه امکانات برای فعالیت جوانان در حوزه‌های اقتصادی، فناورانه، اجتماعی و اقتصادی فراهم است و از سیاست‌های مهم دولت به شمار می‌رود به طوریکه اگر یک گروه جوان برای تاسیس یک شرکت دانش بنیان پا به عرصه میدان بگذارند، تحت حمایت قرار خواهند گرفت.
 
در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان و اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان در زمینه بهره‌گیری از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری این استان برای ایجاد اشتغال برای خانواده شاهد و ایثارگر منعقد شد.


انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcci1qsm2bqpm8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما