تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۳
احسان خاندوزی گفت:وزارت اقتصاد و دارایی آماده است تا با هماهنگی سایر نهادها موضوع حذف مالیات از اصناف منطقه سیستان را در دستور کار قرار دهد.
جرائم و دیرکردها در حوزه مالیاتی منطقه سیستان بخشوده خواهد شد
به گزارش عصرهامون احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در سفر به زابل با حضور در نشست شورای این شهرستان بیان کرد: در سیستان و بلوچستان بیش از ۷۰ هزار اظهارنامه مالیاتی داریم که دو سوم انها نرخ مالیاتشات صفر بوده است.
 
وی با بیان اینکه تمام جرائم و دیرکردها در حوزه مالیاتی این منطقه بخشوده خواهد شد، افزود: وزارت اقتصاد و دارایی آماده است تا با هماهنگی سایر نهادها موضوع حذف مالیات از اصناف منطقه سیستان را در دستور کار قرار دهد.
 
وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: نگاه رییس جمهور نسبت به عدالت منطقه ای حاکی از این است که داریم تلاش میکنیم تا تفاوت ها بین مناطق برخوردار و حاشیه ای کمتر شود.
 
 خاندوزی ادامه داد :مسئله اصلی برای عدالت منطقه ای این است که برخی تصمیمات و اختیارات به حوزه استانی تفویض شود. او تصلریح کرد :بسیاری از استانهای مرزی ما در برنامه هفتم توسعه، محور هستند و به آنها توجه ویژه ای خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: طرح منطقه آزاد سیستان جزو طرح های مهمی است که باید سریع تر اجرایی شود و با دستور رییس جمهور حل و فصل شوند.
 
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در موضوع منطقه آزاد سیستان عقب افتادگی وجود داردو باید با کمک منطقه آزاد چابهار بخشی از هزینه های اجرایی شدن آن را تامین کرد.
 
 خاندوزی همچنین تصریح کرد: درآمدهای حاصل از مراودات گمرگی منطقه سیستان باید به این منطقه بازگردد و صرف ابادانی شود. 
 
وی اظهار کرد: مسئله خرده فروشی در پایانه میلک هم با هماهنگی استانداری در کمتر از ۲۴ ساعت حل خواهد شد وموضوع تامین ایکس ری برای گمرکات مرزی این استان در دستور کار است.
 
بازدید وزیر امور اقتصادی و دارایی از مرز میلک هیرمند
 
خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی به همراه هیاتی از این وزارتخانه امروز پس از ورود به زابل از پایانه مرزی میلک منطقه سیستان دیدن کرد و از نزدیک مشکلات و مسائل پایانه مرزی با افغانستان را  بررسی کرد.
 
 مدیر پایانه مرزی میلک هیرمند گفت: در این پایانه مرزی ۱۸۰ شرکت بین المللی و ۲ شرکت سواری در حال فعالیت دارند و حدود هزار نفر در این مرز مشغول بکار هستند.
 
مصطفی ضیایی افزود: عمده کالاهایی که از پایانه مرزی میلک به کشور افغانستان ترانزیت می شود لوازم یدکی خودرو و کالاهای صادراتی شامل؛فرآورده های لبنیاتی، میوه و تروبار،فرآورده های نفتی،برف و سیمان است.
 
وی بیان کرد: در بخش مسافربری با تدابیر و رایزنی‌هایی که شده مجوز اتوبوس،تاکسی و ون برای این مرز گرفته شد که این امر باعث افزایش مسافربری و تردد حمل ناوگان مسافربری در مرز میلک شده است.
 
مدیر پایانه مرزی میلک هیرمند افزود: در این شهرستان مرزی ۲ بازارچه فعال وجود دارد که بازارچه گمشاد در شمال و بازارچه میلک در جنوب این منطقه قرار دارد.
 
پایانه و بازارچه مرزی میلک شهرستان هیرمند در ۳۴۰ کیلومتری شمال زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در همسایگی ولایت نیمروز افغانستان واقع شده است.
 
گفتنی است؛ سفر وزیر امور اقتصاد و دارایی به سیستان و بلوچستان ۲ روزه است و شرکت در نشست شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی، نشست با استاندار سیستان و بلوچستان و حضور در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصاد و دارایی از مهمترین برنامه های احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی به زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/
  https://www.asrehamoon.ir/vdcg3w9quak9nu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما