تاریخ انتشار :جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۳۴
با تکمیل شبکه توزیع آب شرب شهر ساحلی بریس ۸ هزار نفر از آب پایدار بهره مند خواهند شد و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از ابلاغ مبلغ ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای خط انتقال اصلی طرح از پسابندر به بریس به طول ۲۵ کیلومتر خبر داد.
بهره مندی ۸۰۰۰ ساحل نشین شهر بریس به آب شرب پایدار/ اجرای خط انتقال آب از آب شیرین کن پسابندر به بریس
به گزارش عصرهامون، چالش عمده کشور در حال حاضر تامین آب است و درحالی سیستان و بلوچستان بیشترین تنش آبی را در کشور داراست که منابع آبی پایداری ندارد.

بی تردید در استانی که منابع آبی پایداری ندارد و آثار بیش از دو دهه خشکسالی مشاهده می شود، اجرای طرح‌های بلند‌مدت به منظور جبران کمبودها بیش از هر نقطه‌ای ضروری و البته حیاتی است.

امروز مسئله آب حیاتی ترین مشکل مردم جنوب استان شده است و باید یک طرح جدی و عملی توسط دولت و نهادهای مربوطه انجام شود و با توجه به اینکه امروز سواحل مکران یکی از نقاط حساس اقتصادی و تجاری ایران است، وجود این مسئله نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت منطقه دارد.
 
 شهربندری بریس در جنوب سیستان و بلوچستان در۶۰کیلومتری جنوب شهرستان دشتیاری و درهمسایگی نگین شرق کشور بندر اقیانوسی چابهار، درکنارآب های همیشه نیلگون سواحل مکران با جمعیتی بالغ بر۸ هزارنفر هنوز هم مردمانش تشنه لب هستند.

در همین راستا عملیات اجرایی شبکه توزیع داخلی آبرسانی شهر بریس؛ اجرای خط انتقال آب از آب شیرین کن پسابندر نقش بسزایی در ارتقای شاخص های بهره مندی از آب شرب پایدار و رضایتمندی مردم را به همراه دارد.

شروع عملیات اجرایی خط انتقال آب به بریس در سال جاری

علیرضا قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: اجرای شبکه آب شرب شهر بریس در قالب مجتمع آبرسانی به روستاهای نوار ساحلی شهرستان چابهار از سال ۹۹ با هدف تأمین آب از آب‌شیرین‌کن واقع در پسابندر در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفت.

وی افزود: جمعیت تحت پوشش طرح بیش از هشت هزار نفر برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: در مجموع حجم عملیات مورد نیاز برای خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع این مجتمع آبرسانی ۱۴۰ کیلومتر بوده که ۱۱۵ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط و شبکه توزیع انجام شده است و از این میزان ۴۵ کیلومتر آن مربوط به شهر بریس است.

وی ادامه داد: در سال جاری با پیگیری‌های انجام شده توسط نماینده مردم شهر چابهار در مجلس شورای اسلامی و همکاری و مساعدت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مبلغ ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای خط انتقال اصلی طرح از پسابندر به بریس به طول ۲۵ کیلومتر ابلاغ شده است.

قاسمی گفت: به منظور شروع عملیات اجرای اسناد مناقصه خط در مرحله نهایی است و پیش‌بینی می‌شود طی یک ماه آینده پیمانکار طرح انتخاب شود.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdciqpaz3t1awy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما