کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطبه های نماز جمعه سراوان

ایمان به معاد و قیامت راه نجات بشر/جهاد تبیین واجب عینی برای مسلمانان

11 آذر 1401 ساعت 13:17

امروز نگاه دشمن به سمت دانش آموزان و دانشجویان ما است و برای ما واجب عینی است که با تبیین مسائل بصیرت افزایی و روشنگری جوانانمان را آگاه سازیم.


به گزارش عصرهامون به نقل از شستون؛ حجت الاسلام و المسلمین مختار سابکی امام جمعه موقت شهرستان سراوان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: ایمان به خدا و آخرت نقش بزرگی در پایداری و استقامت بنده دارد. کسی که می داند در آخرت گناهان مورد حسابرسی قرار گرفته و گناهکاران تحویل زندان داده می شوند همین ویژگی و ماهیت سبب می شود شخص را به دوری از ارتکاب معاصی وا دارد  حتی اگر روزی پایش بلغزد به سرعت با عدر خواهش و پشیمانی و طلب عفو و بخشش باز می گردد.پ، بنابراین ایمان به آخرت رکن محکم و استواری از ارکان ایمان است بدین خاطر  پیوسته مشرکین و کسانی که بر راه و روش آنانند می کوشند تا در مسأله برانگیخته شدن مجدد و حسابرسی آخرت شک و شبهه ایجاد نمایند تا بدین وسیله بر گمراهی و لغزش و ظلم و ستم خویش پایدار مانند.

حجت الاسلام و المسلمین سابکی افزود: ایمان و باور به سرای آخرت و اعتقاد به این‌که بین کردار انسان در دنیا و سرنوشت او در آخرت ارتباط وجود دارد، تأثیر بسیاری در روح و روان ونیز افعال اختیاری انسان دارد. از جمله: پایبندی به دستورات خدا، اطاعت از خدا و پیامبر، حق طلبی، سرپیچی از ابلیس، آرامش، بهره منذی از نعمات دنیوی، هدایت و رستگاری و پاداش الهی و در نتیجه عاقبت بخیری است.

امام جمعه موقت شهرستان سراوان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم دانش آموختگی نیروهای مسلح گفت: امروز دشمن از روی ناتوانی در برابر جنگ سخت روی به جنگ نرم آورده و با دروغ پردازی سعی دارد اذهان نوجوانان و جوانان ما را در اختیار خود در آورد و به وسیله آن به اهداف خودش برسد.

وی افزود: امروز همه ما وظیفه داریم واقعیت ها را بیان کنیم، روشنگری و تبیین کنیم چراکه دشمن با تمام قدرت به میدان جنگ نرم آمده و با رسانه هایی که در اختیار خود دارد از جمله فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای، شبکه هایی که شهروندان آمریکایی برای مشاهده آنها باید پول پرداخت کنند برای ما به صورت رایگان پخش می شود. 

حجت الاسلام و المسلمین سابکی با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب که فرمودند: جهاد تبیین واجب عینی است، افزود: یکی از راه کارهای مقابله در این جنگ بیان واقعیت ها است و ما تکلیف داریم واقعیت ها را بیان کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این اغتشاشاتی که امروز در کشور آغاز شده طراحی شده توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی است و قبل برنامه ریزی داشته اند و مشکل اصلی آنها ایران قویف ایران مستقل است، وقتی می بینند جمهوری اسلامی روز به روز در حال پیشرفت است و با وجود تحریم های ظالمانه موفق به رفع مشکلات تا حدودی شده است، واضح است که عصبانی می شوند. از گسل ها استفاده می کنند تا این ناامنی ها و خسارات را به وجود و برای ما مشکل ایجاد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سابکی اذعان کرد: نگاه دشمن به سمت دانش آموزان و دانشجویان ما است و ما باید با بصیرت افزایی و روشنگری جوانانمان را آگاه سازیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 153778

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/153778/ایمان-معاد-قیامت-راه-نجات-بشر-جهاد-تبیین-واجب-عینی-مسلمانان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir