تاریخ انتشار :جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۵
در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

جهاد تبیین برای همه واجب عینی است/ شایعه سازی ابزار استکبار در ایجاد فتنه

ائمه جماعت سیستان وبلوچستان با بیان اینکه جهاد تبیین طبق فرموده مقام معظم رهبری برای همه واجب عینی است، گفتند: برای این موضوع باید همه پای کار بیایند و به وظیفه شان عمل کنند.
جهاد تبیین برای همه واجب عینی است/ شایعه سازی ابزار استکبار در ایجاد فتنه
به گزارش عصرهامون، ائمه جماعت سیستان وبلوچستان در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به جهاد تبیین گفتند: یکی از راه کارهای مقابله در این جنگ بیان واقعیت ها است و ما تکلیف داریم واقعیت ها را بیان کنیم.

بصیرت، حق شناسی و مقاومت در مسیر حق، نیاز ضروری جامعه اسلامی است

آیت الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مصلای قدس زاهدان با بیان اینکه لزوم این بصیرت و حق شناسی در نسل جوان بویژه دانشجویان بسیار ضروری است، بیان کرد: دانشجویان راهبران آینده کشور هستند که اگر با بصیرت و حق شناسی تربیت و رشد کنند کشور و انقلاب بیمه است.

وی ادامه داد: در تربیت نسل جوان هر چقدر کوتاهی شود، کشور دچار چالش خواهد شد.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه دشمن با شعارهای فریبنده به میدان آمده است، تصریح کرد: کسانی که در سابقه خود بیشترین دیکتاتوری در حق زن را داشته و سرتا پا ظلم هستند شعار عدالت و آزادی زن را سر می‌دهند.

آیت الله محامی با بیان اینکه پیامبر(ص) همواره نگران جامعه بعد خود بود گفت: بعد از رحلت پیامبر(ص)، جامعه از درون دچار مشکل و تشخیص حق بر مردم سخت شد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در چنین جامعه‌ای حضرت زهرا (س) اولین کسی بود که برای شناخت حق و اهل حق به میدان آمد و در این راه شهید شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اتفاقات اخیر سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: آنچه در استان اتفاق افتاد بخشی از اتفاقات اخیر در کشور بود که دشمن با هدف ضربه زدن به امنیت جامعه اسلامی رقم زد.

آیت‌الله محامی، ادامه داد: آنچه در این اتفاقات مهم بود احقاق حق مردم و مطالبات به حق مردم بود که با حمایت مسوولان کشور و عنایت رهبر معظم انقلاب مطالبات تصویب، اجرا و در حال اجراست.

وی با بیان اینکه این اتفاق می‌توانست پایان خوب ماجرا باشد گفت: دشمن آرامش را نمی‌خواهد و همواره بدنبال ایجاد التهاب در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دشمن از خرابی و کشتن مردم ملتهب نمی‌شود بلکه از این کاسبی می‌کند افزود: باید همگان متوجه حیله‌های دشمن باشیم و با بصیرت، حق شناسی، پرهیز از دو قطبی شدن و التهاب آفرینی و پایداری و مقاومت در راه حق، دشمن شناس باشیم و بر خلاف خواسته دشمن عمل کنیم.

فرافکنی، پخش و انتشار اخبار دروغ و شایعه ابزار استکبار در ایجاد فتنه
 
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی، خطیب نماز جمعه شهرستان زابل در خطبه های این هفته شهرستان پس از سفارش به تقوای الهی بیان کرد: یکی از روش هایی که دشمن در مباحث فتنه به کار می گیرد انتشار اخبار دروغ است که همه جای دنیای استثمار و استکبار از این روش استفاده می کند که عکس کودکی را از افغانستان به عنوان قتل عام مردم در کردستان منتشر می کند و یا تصاویری دیگری را از کردستان یا پاکستان به عنوان کودکان بلوچستان نشر می دهند و عده ای هم بدون تحقیق و بدون دلیل و سند شروع به باز نشر می کنند و شایعه پردازی می کنند.

وی افزود: قرآن کریم در آیه ۸۳ از سوره مبارکه نساء یکی از ویژگی های منافقین و افراد ضعیف الایمان را اینگونه بیان می کند که یک خبر به آنها میرسد آن را بدون دلیل و دقت منتشر می کند و شایعه پردازی می کند و قرآن کریم به اینگونه افراد منافق می گوید که البته مراد از آیه افراد بیسواد، جاهل و ناآگاه نیستند بلکه کسانی هستند که صاحب تریبون هستند، شنونده دارند و اخبار دروغ را منتشر می کنند این افرادی که دستگاه تبلیغاتی دارند و شروع به دروغ پراکنی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی ادامه داد: کسانی که مدعی تبلیغ علیه قومیت ها، مدعی ظلم به کرد و لر و بلوچ، مدعی ظلم به زنها، مدعی به بن رسیدن نظام، مدعی نشنیدن حرف معترض که یک عده ای این موارد را مطرح می کنند، اگر صادق هستند و ادعا دارند باید چهره به چهره در یک مناظره شرکت کنند و اسنادشان را در آنچه مدعی کرده اند منتشر کنند، و مردم هم باید از قوه قضائیه بخواهند فردی که نظام را متهم می کند و شعار علیه ارکان نظام می دهد آیا نباید این قوه علیه نشر اکاذیب و تحریک علیه امنیت کشور برخورد کند و ما خواهان برخورد هستیم.

خطیب نماز جمعه زابل خاطرنشان کرد: افرادی که می گویند نظام اسلامی به بن بست رسیده است دلیل بیاورید، استدلال کنید و هر ادعایی که دارید به جای تحریک چهار نفر و سنگ زدن و شعارهای هنجارشکنانه باید اثبات کنند اگر حرفی برای گفتن دارند ما آمادگی داریم میزبان مناظره شخصی باشیم که این ادعاها را دارد البته با کارشناسان متوسط نه کارشناسان ارشد چون کذب موضوع ادعا بر همه روشن است.

حجت الاسلام مجتبی عزیزی تصریح کرد: فرافکنی، نفرت انگیزی ها، پخش و انتشار اخبار دروغ و شایعه که مجبور می شوید برای اثبات حق دروغ دیگری بگویید تا مردم دروغ اول را باور کنند، آقایانی که ادعا دارند با کارشناسان بنشینید و تحلیل کنید.

وی تاکید کرد: در دفاع از ولی فقیه، ولایت و نظام اسلامی اگر همه عالم در برابر این نظام بایستند خواهیم ایستاد چرا که یقین داریم این حکومت زمینه ساز حکومت امام زمان(عج) است و ولی فقیه نائب برحق حضرت امتام زمان (عج) است.
 
جهاد تبیین واجب عینی برای مسلمانان

حجت الاسلام و المسلمین مختار سابکی، امام جمعه موقت شهرستان سراوان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: ایمان و باور به سرای آخرت و اعتقاد به این‌که بین کردار انسان در دنیا و سرنوشت او در آخرت ارتباط وجود دارد، تأثیر بسیاری در روح و روان ونیز افعال اختیاری انسان دارد. از جمله: پایبندی به دستورات خدا، اطاعت از خدا و پیامبر، حق طلبی، سرپیچی از ابلیس، آرامش، بهره منذی از نعمات دنیوی، هدایت و رستگاری و پاداش الهی و در نتیجه عاقبت بخیری است.

امام جمعه موقت شهرستان سراوان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم دانش آموختگی نیروهای مسلح ادامه داد: امروز دشمن از روی ناتوانی در برابر جنگ سخت روی به جنگ نرم آورده و با دروغ پردازی سعی دارد اذهان نوجوانان و جوانان ما را در اختیار خود در آورد و به وسیله آن به اهداف خودش برسد.

وی افزود: امروز همه ما وظیفه داریم واقعیت ها را بیان، روشنگری و تبیین کنیم چراکه دشمن با تمام قدرت به میدان جنگ نرم آمده و با رسانه هایی که در اختیار خود دارد از جمله فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای، شبکه هایی که شهروندان آمریکایی برای مشاهده آنها باید پول پرداخت کنند برای ما به صورت رایگان پخش می شود. 

حجت الاسلام و المسلمین سابکی با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب که فرمودند: جهاد تبیین واجب عینی است، افزود: یکی از راه کارهای مقابله در این جنگ بیان واقعیت ها است و ما تکلیف داریم واقعیت ها را بیان کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این اغتشاشاتی که امروز در کشور آغاز شده طراحی شده توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی است و قبل برنامه ریزی داشته اند و مشکل اصلی آنها ایران قوی و مستقل است، وقتی می بینند جمهوری اسلامی روز به روز در حال پیشرفت است و با وجود تحریم های ظالمانه موفق به رفع مشکلات تا حدودی شده است، واضح است که عصبانی می شوند. از گسل ها استفاده می کنند تا این ناامنی ها و خسارات را به وجود و برای ما مشکل ایجاد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سابکی اذعان کرد: نگاه دشمن به سمت دانش آموزان و دانشجویان ما است و ما باید با بصیرت افزایی و روشنگری جوانانمان را آگاه سازیم.


اعزام هیات از سوی رهبر معظم انقلاب نشان‌دهنده توجه ویژه ایشان به سیستان و بلوچستان است

حجت الاسلام والمسلمین احمد لطفیان سرگزی، امام جمعه شهر علی اکبر ضمن سفارش به تقوای همه جانبه، اقامه نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر و قدردانی از نیروهای نظامی و انتظامی در برقراری امنیت، اظهار کرد: اعزام هیات از سوی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان برای بررسی دقیق اتفاقاتی که در این استان رخ داده بود، نشان‌دهنده توجه ویژه ایشان به این نقطه از ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: وقتی رهبر معظم انقلاب احساس کردند که مسائل و اتفاقاتی که در سیستان و بلوچستان رخ داده نیاز به بررسی بیشتر دارد برای همین منظور هیات اعزام شد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب ارادت خاصی نسبت به سیستان و بلوچستان دارند و اعزام این هیات این مساله را به خوبی نشان داد.

خطیب نماز جمعه شهر علی اکبر با اشاره به شکل‌گیری انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی وقتی شکل گرفت یک پدیده نوظهور و غافلگیرانه در جهان بود و آثار آن برای قدرت‌های جهانی مشخص نبود.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفیان سرگزی تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی و شعارهای آن مبارزه با استکبار و نفی استبداد بود و این مساله برای قدرت‌های دنیا قابل فهم نبود.

وی بیان کرد: قدرت‌های استکباری ابتدا سعی کردند که از گسل‌های مذهبی و قومیتی و از کسانی که خواهان تغییر رژیم بودند در جهت پیشبرد اهداف خودشان که همان تغییر نظام اسلامی بود استفاده کنند و حتی برای این کار جنگ سختی را نیز علیه کشور به راه انداختند.

خطیب نماز جمعه شهر علی اکبر گفت: دشمنان برای مقابله با نظام ابتدا می خواستند مردم را نسبت به کارکردهای انقلاب اسلامی و مدل حکومتی مبتنی بر ولایت فقیه، بدبین کرده و سپس مردم را از حکومت جدا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد لطفیان سرگزی تصریح کرد: این نوع عملیات جدا سازی مردم از حکومت را جنگ شناختی می‌گویند که در جنگ شناختی، صف حمله دیده نمی‌شود و آثار مخرب بسیار زیادی دارد.

وی تاکید کرد: در جنگ شناختی، افراد روایت‌های مختلفی را می‌شنوند و این روایت تبدیل به باور و سپس تبدیل به رفتار می‌شود که دشمن این مساله را در ایران اسلامی در دستور کار خودش قرار داده تا به اهداف شوم خودش برسد.

خطیب نماز جمعه شهر علی اکبر بیان کرد: قبل از اینکه به مسائل مربوط به فوت مهسا امینی و حوادث چابهار بپردازیم باید ابتدا به این پرداخته شود که چرا پذیرش و سطح باورپذیری این گونه روایتگری‌ در جامعه بالا رفته و روایتگری رسمی مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد لطفیان سرگزی ابراز داشت: وقتی کسانی بتوانند روایت‌های رسمی را بی‌اعتبار و به آن خدشه وارد کنند بستری ایجاد می‌شود که جامعه را دچار تنش می‌کند.

وی افزود: امنیت لازمه توسعه همه جانبه این استان پهناور و راهبردی است و این منطقه ظرفیت نیروی انسانی بسیار خوبی دارد.

خطیب نماز جمعه شهر علی اکبر تاکید کرد: هم‌اینک مشکل بیکاری در جامعه وجود دارد و مهمترین راهکار از بین بردن بیکاری و ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد لطفیان سرگزی با اشاره به نشست شورای اداری منطقه سیستان که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در سرسرای فرمانداری زابل برگزار شد، ضمن تقدیر از حافظان امنیت سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه شاهد افزایش درآمدهای گمرک در استان هستیم که این به معنی افزوده شدن به حجم تجارت استان است.

وی ادامه داد: ضروری است درآمدهای بازارچه‌ها و گمرک سیستان و بلوچستان در خود استان صرف شود لذا خواهشمندیم درآمد گمرک این منطقه در همین منطقه هزینه شود.

خطیب نماز جمعه شهر علی اکبر تصریح کرد: از استاندار سیستان و بلوچستان و مسئولین می خواهیم تلاش کنند تا طرح هایی چون انتقال آب دریای عمان و حفر چاه‌های ژرف به سرعت اجرا شود، اما چون اجرای این طرح‌ها زمان می‌برد بنابراین باید موضوع دریافت حق‌آبه به سرعت پیگیری شود.

وی گفت: با توجه به خشکسالی‌های منطقه سیستان باید یک کمیته ویژه برای حل مسائل استان و این منطقه تشکیل شود.

دشمن از همه ظرفیتش برای تبلیغ دروغ استفاده کرده است

حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی قاسمی زاده، امام جمعه موقت شهرستان چابهار در نماز جمعه این هفته بیان کرد: به جوانان توصیه می کنم که در این زمانی که دشمن با همه توان و ظرفیت خود در حال بمباران تبلیغاتی است تاریخ را مطالعه کند و نظاره کنند که در گذشته چه اتفاقاتی افتاده است و چرا در گذشته شخصیت‌هایی مانند میرزا کوچک خان شکل گرفتند و جانانه برای اعتقادشان جنگیدن جان باختند.

 وی با بیان اینکه متاسفانه ممکن است نسل امروز به تاریخ گذشته آگاهی نداشته باشند، تصریح کرد: یکی از کاستی ها عدم تبلیغ و اموزش درست است تاریخ گذشته است ملتی که نسبت به گذشته خود ناآگاه باشد یقیناً چراغ روشنی در مسیر آینده نخواهد داشت.

 خطیب جمعه چابهار با بیان اینکه امروزه مسئولیت سنگین است، افزود: دشمن از همه ظرفیت اش برای تزریق دروغ و فریب افکار عمومی استفاده می کند.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی زاده اظهار کرد: شماگاهی فضاهای مجازی را رصد کنید ببینید این خبیث ها در یک دقیقه چند خبر تولید می‌کند و بعد ببینید این اخبار را در فضای مجازی چگونه منتشر می‌کنند یک بمباران وسیع خبری با تبلیغ دروغ و کذب و اتهام ایجاد می کنند.

 وی با اشاره به روز ۱۶ آذر و روز دانشجو است، خاطرنشان کرد: این نیز یک مکان تاریخی است دانشجویان ۱۶ آذر دانشجویان دینی محور و اسلام محور جانشان را بر این معنا که اصل دین و دیانت و قرآن و اسلام حفظ شود فدا کردند انشاالله که دانشجویان امروز ما نیست دنبال روی همان دانشجویان باشد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcjatevhuqeiaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما