تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۲
سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری سیستان و بلوچستان :

جذب سرمایه‌گذار برای تولید ۱۲۰ مگاوات انرژی خورشیدی در سیستان و بلوچستان

بتول دانش شهرکی از جذب هشت سرمایه گذار برای تولید بیش‌از ۱۲۰ مگاوات انرژی خورشیدی در سیستان و بلوچستان خبر داد.
جذب سرمایه‌گذار برای تولید ۱۲۰ مگاوات انرژی خورشیدی در سیستان و بلوچستان
 
به گزارش عصرهامون، بتول دانش شهرکی، سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه انرژی خورشیدی ۲ مزیت بزرگ نسبت به سوخت‌های فسیلی (زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی) دارد، بیان کرد:اگر چه می‌توان هنوز از سوخت‌های فسیلی با منابع محدود استفاده کرد اما یک منبع بی پایان از نور خورشید که منبع انرژی خورشیدی است وجود دارد و همچنین دومین مزیت انرژی خورشیدی،پاک بودن آن است.
 
وی افزود: با توجه به تابش مطلوب نور خورشید در سیستان و بلوچستان ۱۶ منطقه ویژه انرژی خورشیدی در استان در مناطقی نظیر چاه نیمه، گراغه، زاهدان، پلان، زرآباد، جکیگور، جلگه چاه هاشم به ظرفیت ۳۷۵ مگابایت مطالعه و تعیین شده است.
 
سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه ‌گذاری استانداری ادامه داد: تاکنون هشت سرمایه گذار در زمینه تولید انرژی خورشیدی ورود پیدا کرده‌اند که این مهم نوید توسعه این بخش را می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور با برخورداری از انواع انرژی‌های نو و تجدیدپذیر مانند انرژی بادی و خورشیدی به گنجینه‌ای با ارزش تبدیل شده تصریح کرد: یک نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۰ مگابایت در سال‌های اخیر در استان راه‌اندازی شده است.
 
شهرکی با بیان اینکه مجموعه‌ای از سازوکارها برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در سیستان و بلوچستان پیاده سازی شده گفت:نصب و راه‌اندازی سامانه‌های پنج کیلو واتی برای خانواده‌های کم درآمد و دهک‌های پایین استان نیز در همین راستا هدفگذاری و درحال اجراست.
 
انتهای پیام/
  https://www.asrehamoon.ir/vdcgxw9qzak9n74.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما