کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پایش و ارزیابی مالی ۹۲ درصد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

15 آذر 1401 ساعت 12:59

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از پایش، ارزیابی مالی و بودجه‌ای ۹۲ درصد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال جاری خبر داد.


به گزارش عصرهامون به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛ بهروز رحیمی گفت: همچنین ۳۰ درصد دانشگاه‌ها و موسسات تابعه وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۱ از نظر منابع انسانی پایش شده اند. در سال ۱۴۰۰ هیچ دانشگاه و موسسه‌ای از نظر مالی و منابع انسانی پایش نشده بود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اظهار کرد: بر اساس بند دال تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۶۷ هزار و ۹۴۵ کارمند وزارت بهداشت، متعلق به خانواده ایثارگران کشور تبدیل وضعیت شده اند.
رحیمی اضافه کرد: در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۰ حدود ۳۵۰۰ نفر و در ۶ ماه دوم نیز بالغ بر ۶۴ هزار و ۴۴۵ نفر از ایثارگران تبدیل وضعیت شدند.
وی با بیان این که این حجم از استخدام رسمی ایثارگران در هیچ دستگاهی انجام نشده است، افزود: از این تعداد ۲۶ درصد بالغ بر ۱۷ هزار و ۸۶۸ کارمند از مشمولان قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان و ۷۴ درصد یعنی ۵۰ هزار و ۷۷ نفر سایر مشمولان اعم از پیمانی، قراردادی، شرکتی و سایر بوده اند.
رحیمی از برگزاری آزمون توجیهی بدو خدمت برای ۱۸ هزار و ۸۳۲ کارمند در سال ۱۴۰۱ خبر داد و بیان کرد: نرم افزار کاربردی سامانه الکترونیک اداره تامین و توزیع مشمولان قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان نیز راه اندازی شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ابراز داشت: در یک سال اخیر ۳۳ پروژه بیمارستانی و ۶ هزار و ۸۳۴ تخت بیمارستانی تکمیل، تحویل، افتتاح یا آماده افتتاح شده است. ۱۶ پروژه اورژانس بیمارستانی با ظرفیت ۳۱۲ تخت در زیربنای ۲۷ هزار متر مربع تکمیل، تحویل وافتتاح شده است. همچنین ۱۶ پروژه کلینیک ویژه در زیربنای ۳۴ هزار و ۴۰۰ متر مربع تکمیل، تحویل و افتتاح شده است.
رحیمی ادامه داد: در حوزه بهداشت نیز ۸۵۰ پروژه با زیربنای ۲۶۵ هزار متر مربع احداث، تکمیل و تحویل شده است. همچنین ۵۲ پروژه آموزشی، کمک آموزشی، فرهنگی، رفاهی و ورزشی در زیربنای ۱۳۷ هزار و ۵۷۰ متر مربع احداث، تکمیل و راه اندازی شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اعلام این که در یک سال اخیر ۴ پروژه بلوک زایمانی در زیربنای پنج هزار و ۱۸۹ متر مربع تکمیل شده است، بیان کرد: احداث ۱۰۵ پروژه مسکن متخصصان و اقامتگاه پزشکان در زیربنای ۱۰ هزار و ۲۲۷ متر مربع، احداث ۴۷ پروژه پایگاه اورژانس و پد بالگرد در زیربنای ۲۳ هزار و ۲۰۷ مترمربع، احداث، تکمیل و تحویل ۳ پروژه مرکز تشخیص و غربالگری سرطان در زیربنای دو هزار و ۱۰۷ متر مربع سایر پروژه‌های عمرانی در سال جاری بوده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 153919

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/153919/پایش-ارزیابی-مالی-۹۲-درصد-دانشگاه-های-علوم-پزشکی-کشور

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir