کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیانیه استاد دانشگاه امیر کبیر خطاب به دانشجویانش

15 آذر 1401 ساعت 12:46

امید نقشینه ارجمند استادیار دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر بیانیه ای خطاب به دانشجویانش در دانشگاه امیرکبیر صادر کرد.


به گزارش عصرهامون به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛ متن بیانیه استادیار دانشگاه امیرکبیر خطاب به دانشجویانش بدین شرح است:
این بیانیه من خطاب به دانشجویانم در امیرکبیر است و بعد از آن تعطیلی کلاس را نمی‌پذیرم:
سلام.
۱. تجمعات دانشجویی و غیردانشجویی این چند هفته از جهت شعار‌ها و زمان‌بندی از چند رسانه متصل به آمریکا و انگلیس و سعودی و کانال‌های مربوطه خط می‌گیرند و اخبار آن‌ها را نیز منعکس می‌کنند. انگلیس از صد سال پیش و قحطی بزرگ بعد از جنگ جهانی اول، آمریکا از کودتای ۲۸ مرداد و آل سعود از ابتدای جنگ تحمیلی و با حمایت از صدام تا امروز در حق این ملت جنایت‌ها کرده‌اند.
۲. یکی بودن اتاق کنترل و اتاق تبلیغاتی دال بر یکی بودن این مجموعه تجمعات است، از تجمع آرام دانشجویی تا عملیات مسلحانه و شکنجه و قتل و... سکانس‌های مختلف یک فیلم سینمایی هستند و هدف یکسانی را دنبال می‌کنند.
۳. درخواست برای آزادی بی قید و شرط دانشجویان خواسته‌ای فراقانونی است و تجمع و تعطیل کردن کلاس‌ها برای رسیدن به این هدف عملی غیرقانونی. حتی اگر از این نکته بگذریم تجمع سکوت و ظاهراً مسالمت‌آمیز وقتی با هدایت دشمنان این کشور باشد به معنای عملیاتی کردن برنامه دشمنان این کشور است.
۴. ممانعت و برخورد قانونی با تجمعات ظاهراً مسالمت‌آمیزی که جزئی از یک نقشه کلان برای لطمه به ایران است کاملاً موجه است.
۵. نظام جمهوری اسلامی را هر چه‌قدر پراشکال و فاسد فرض کنیم سرنگون کردن آن در صورتی قابل دفاع است که "انقلابیون" بخواهند و بتوانند نظام بهتری را جایگزین آن کنند.
۶. "انقلابیون" پرچم‌دار و شناخته شده اجتماعی از چند گروه سیاسی هستند: مجاهدین خلق، چپ‌های کمونیستی، سلطنت‌طلب و چندین گروه جدایی‌طلب و...
۷. این گروه‌ها حتی اگر فرض کنیم به تنهایی ایده جایگزینی برای نظام سیاسی دارند هیچ‌کدام درصد هواداری ندارند که توانایی تاسیس نظامی جدید را داشته باشند. به‌علاوه خودشان آن‌قدر به لحاظ تفکر و ایده سیاسی از هم دور هستند که امکان مشارکت در ساختن یک نظام سیاسی جدید را ندارند.
۸. از بند قبل نتیجه می‌شود که "انقلابیون" فراتر از نابودی نظام ایران چیزی ندارند. مانند کسی که با فریب خانه‌ای به‌تر می‌خواهد خانه‌ای را که کلنگی می‌خواند روی سر ساکنان‌ش آوار کند و برای خانه جدید نقشه و پول و تجهیزات و... را ندارد.
۹. تمام این گروه‌ها، غیر از سلطنت‌طلب‌ها، مدعیان دروغین دموکراسی هستند، زیرا بعد از این‌که در سال ۵۸ بیش از ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادند به جای کمک به راه‌اندازی جمهوری اسلامی جلوی آن ایستادند. در این همه‌پرسی در تک تک استان‌ها نیز پاسخ اکثریت آری بود پس جدایی‌طلبان هم جلوی خواست مردم ایستادند.
۱۰. از شما می‌خواهم با توجه به مطالب بالا از هر گونه هم‌کاری با تجمعات خودداری کنید، تجمع‌کنندگان را با ذکر همین مطالب و دلایل دیگری که کم نیستند نهی کنید و از آن‌ها بخواهید دست‌کم در تجمعات خود نوشته‌هایی را بالا ببرند که نشان دهد حساب آن‌ها با مجاهدین خلق و آل سعود و... جداست تا از حرکات آن‌ها سوءاستفاده کم‌تری شود. اگر حاضر شوند این کار را انجام دهند از شدت بدی عملشان کاسته می‌شود و اگر حاضر نشوند بسیار جای سوال و تجدید نظر در برخی خوش‌بینی‌ها نسبت به اعتراض‌های دانش‌جویی خواهد بود. کسی که خیرخواه کشور و مردمش است بین کمک کردن به دشمنان این ملت و سکوت و عدم اعتراض دومی را انتخاب می‌کند، برای پخته شدن فکر و ایده خود مطالعه و فکر می‌کند و تلاش می‌کند در زمانی آرام که مورد سوءاستفاده قرار نمی‌گیرد در چارچوب هر چه‌قدر تنگ قوانین مطالب منطقی و مستدل خود را بیان کند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 153920

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/153920/بیانیه-استاد-دانشگاه-امیر-کبیر-خطاب-دانشجویانش

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir