تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۷
مدیر اسبق مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر گفت: هنوز علت مرگ 2500 فک خزری که خطر انقراض آن‌ها را تهدید می کند، معلوم نیست، اما به دلیل آلودگی آب دریای خزر می توان این دلیل را مهم‌ترین عامل مرگ آن‌ها دانست.
علت مرگ ۲۵۰۰ فک خزری در سواحل روسیه چه بود؟ / دریای آلوده موجودات زنده را می بلعد
به گزارش عصرهامون به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ مقام‌های دولتی در روسیه از کشف لاشه ۲۵۰۰ فک خزری در سواحل روسیه خبر داده‌اند ، در گزارش‌های اولیه تعداد فک‌های تلف شده ۷۰۰ عدد اعلام شده بود، اما با شروع تحقیقات این رقم افزایش یافته است.
بنا بر اعلام وزارت منابع طبیعی جمهوری خودمختار داغستان، تعداد زیادی از فک‌های تلف شده در دهانه دو رود سولاک و شورینکا پیدا شده اند ، به گفته زاور گاپیزوف، رییس مرکز حفاظت از محیط زیست دریای خزر، به نظر می‌رسد این فک‌ها حدود دو هفته پیش تلف شده باشند.
گاپیزوف گفت :  از گرفتار شدن در تور ماهیگیران یا شکار بر بدن آن‌ها دیده نشده است.
فک‌های خزری به عنوان گونه در خطر از سال ۲۰۰۸ در فهرست قرمز اتحادیه حفاظت از طبیعت قرار گرفته‌اند.
همایون خوشروان گفت : از ماه اکتبر با سرد شدن هوا ، بخش های شمالی دریای خزر یخ میزند ، و به دلیل علاقه فک های خزری به مناطق شبه قطبی و استراحت بر روی یخ ها  به سمت  مناطق سردتر دریای خزر حرکت می کنند .
مدیر اسبق مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر گفت : هنوز علت مرگ این تعداد فک خزری که خطر انقراض آنها را تهدید میکند ، معلوم نیست ، اما به دلیل آلودگی آب دریای خزر میتوان این دلیل را مهم ترین عامل مرگ آنها دانست.
به گفته‌ی خوشروان ، رودخانه های ولگا ، اورال ، سور  ، سولاک و غیره که وارد دریای خزر میشوند ، آلوده به فلزات سنگین ، مواد شوینده ، مواد نفتی و غیره هستند .

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcc10qsi2bqpx8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما