تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۵
مشاور رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به افزایش غیرمنتظره مصرف دارو در کشور، گفت: مصرف برخی داروها در 8 ماهه اول سال جاری به اندازه کل سال 1400 رسیده است.
افزایش غیر منتظره مصرف برخی داروها طی 8 ماه سال جاری به اندازه کل سال 1400 رسید
به گزارش عصرهامون به نقل از خبرگزاری فارس؛ سجاد اسماعیلی با اشاره به این مطلب، اظهار کرد: پاندمی کرونا تمامی برنامه‌ریزی‌های تولید و تامین دارو را در دنیا دستخوش تغییرات کرد؛ بطوریکه مصرف برخی داروها کاهش و برخی داروها به شدت افزایش یافت، پس از سه سال و فروکش کردن این ویروس، بروز آنفولانزا سیستم دارویی اکثر کشورها را با شوک مواجه کرد؛ براین اساس طی دوماه گذشته برخی از کشورها با کمبود برخی آنتی بیوتیک‌ها مواجه شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه برنامه تامین انواع داروها براورد شده و اکثر آن‌ها طی 8 ماهه امسال افزایش محسوسی به نسبت کل سال گذشته داشته‌اند، افزود: به عنوان مثال مصرف کل سال گذشته کشور درمورد داروی پنتوکسی‌فیلین 8 میلیون عدد بود، درحالیکه طی 8 ماهه امسال 13 میلیون عدد از این دارو تامین شده است و تقاضا برای این دارو همچنان وجود دارد.
مشاور رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: با اجرای طرح دارویار و کاهش بدهی‌ معوق بیمه ها به داروخانه ها (کاهش عمق بدهی بیمه) نقدینگی داروخانه ها افزایش یافته و با سیگنال های افزایش نرخ ارز در بازار، احتمال می رود که داروخانه داران نسبت به تامین موجودی خود بیش از نیاز ماهانه خود اقدام می کنند.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcjtxevhuqeiyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما