تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۷
آیت الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دانشجویان در گفتمان سازی و رشد جامعه همراه با اساتید دانشگاه می توانند نقش اثرگذاری داشته باشند.
دانشجویان در گفتمان‌سازی گام دوم انقلاب نقش مهمی دارند/ پیشرفت و توسعه سیستان و بلوچستان در گرو توجه ویژه به دانشگاه است
به گزارش عصرهامون به نقل از  زاهدنیوز، آیت الله مصطفی محامی در دیدار با دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در تالار ملاصدرا با اشاره به گام دوم انقلاب بیان کرد: دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها باید پرچمدار گام دوم انقلاب باشند و این قشر از اقشار فرهیخته کشور و تاثیرگذار در جامعه است و باید برای حل مشکلات استان، راهکار ارائه کنند.

وی با اشاره به تربیت دانشجو در محیط دانشگاه افزود: نقش دانشجو در گام دوم انقلاب بسیار شایسته است و باید در اقتضای تربیت دانشجو همه ملتزم باشیم و در عمل نشان داده شود و با تربیت صحیح، یک دانشجوی عالم و متدین، آزاد و مطالبه گر به جامعه تحویل دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به دیدگاه و نظرات موافق و مخالف دانشجو در دانشگاه تصریح کرد: دانشجو افکار، نوع نگاه و نقطه نظر متفاوتی دارد اما اگر استادی به نظام اسلامی توهین کرد، دانشگاه و دانشجو باید برخورد کنند و جواب منطقی داده شود و درمقابل توهین باید برخورد شود چراکه توهین با منطق فرق دارد و حرف و شبهه باید برطرف شود.

آیت الله محامی با اشاره به فضای کار استان برای دانشجویان در برخی رشته ها در دانشگاه ها اذعان کرد: مسئولین باید با نگاه ویژه به توسعه و پیشرفت سیستان و بلوچستان نگاه کنند و رشته های مورد نیاز استان از جمله پتروشیمی، راه آهن و معدن باید مدنظر آنان در دانشگاه ها باشد.

وی با اشاره به حضور فعال دانشجویان در جامعه ادامه داد: دانشگاه باید حضور فعال تری در میان جامعه داشته باشد و جامعه احساس کند که دانشگاه دارد و مردم ثمره وجود دانشگاه را در زندگی خود ببینند.

آیت الله محامی خاطر نشان کرد: بخش دیگر اساتید هستند که کرسی های علمی در حال تبدیل به کرسی سیاسی شده است و این تبدیل نباید صورت گیرد و برای تحلیل سیاسی وقت گذاشته و نظریه پردازی کرد و دانشجو باید اهل فهم و تحلیل سیاسی باشد وگرنه دچار فتنه و انحراف خواهد شد.

امام جمعه زاهدان در پاسخ به این سوال که پیرامون معضلات اجتماعی زاهدان چه تدابیری اندیشیده اید، گفت:  من مسئول اجرایی استان نیستم و متولیان امر باید پیگیری کنند، وظیفه من مدیریت و نظارت بر عملکرد مسئولان است.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcbaab8grhbsgp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما