تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۶
دوتن از کارشناسان سیاسی سیستان وبلوچستان ۱۶ آذر را نماد استقلال طلبی و رسوایی کودتاچیان آمریکایی دانسته و گفتند: القای ناامنی پروژه جدید دشمن علیه نظام است.
۱۶ آذر، نماد استقلال طلبی و رسوایی کودتاچیان آمریکایی است/القای ناامنی پروژه جدید دشمن علیه نظام
برخی از کارشناسان سیاسی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون ضمن تبریک روز دانشجو با بیان اینکه روز دانشجو نشان‌دهنده شکست و رسوایی کودتاچیان آمریکایی در برابر ملت ایران است، عنوان کردند: 16 آذر نماد استقلال طلبی، مبارزه با سلطه استعمار و دخالت آمریکایی هاست.

سیاست گری نیاز مبرم دانشجویان و دانشگاه هاست

مجتبی میر، کارشناس امور سیاسی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به بیانات رهبر انقلاب"سیاست زدگی و سیاست بازی به هیچ وجه مورد تأیید نیست اما سیاست گری و برخوردار شدن از قدرت فهم و تحلیل سیاسی، نیاز مبرم دانشجویان و دانشگاههاست" بیان کرد: ساده لوحانه است که فکر کنیم دوران استعمار کهن به پایان رسیده و کشورهای مستعمره استقلال یافته‌اند باید در نظر داشته باشیم روندی در حال شکل‌گیری است که به‌مراتب پیچیده‌تر از استعمار کهنه عمل می‌کند.
 
وی افزود: استعمار نو از جنبه‌های مختلف سعی می‌کند تا با نفوذ در کشورهای دیگر کانال‌هایی برای استخراج ثروت‌های مادی این کشورها ایجاد کند که در مقایسه با گذشته قوی‌تر و مخرب‌تر است، حاکم شدن جوامع جهان سوم بر سرنوشت خودشان خطری جدی برای آمریکایی هاست، خطوط اصلی باید از کاخ سفید کشیده شود.
 
این کارشناس سیاسی تصریح کرد: نزدیک به بیست سال تجربه حضور آمریکایی ها در کشور افغانستان می گذرد، پس از گذشت این سال ها، نه امنیتی وجود دارد، نه فساد کم شده و نه دزدی و غارت بیت المال کاهش یافته است.
 
وی ادامه داد: ولی باید بدانیم که همان طور که نسخه کمونیسم جواب نداد و قدرت مطلق جهانی شوروی ازهم پاشید، قدرت آمریکایی و در مجموع لیبرالیسم غربی نیز با این رفتار غیر انسانی شان، مضمحل می شود، انقلاب اسلامی نظم استکبار را برهم زده است، مطمئنا استکبار نیز در مقابل ما سکوت نمی کند.
 
میر با بیان اینکه یکی از پروژه های اصلی دشمن علیه ملت ایران، ناامن سازی داخلی است، گفت: خوشبختانه علیرغم ابزارهای دشمن، ایران امن ترین کشور در خاورمیانه است.
 
وی افزود: متاسفانه در داخل هم کسانی از روی غفلت یا نا آگاهی و یا از روی شرارت با آنان همراهی کردند، فتنه اخیر چیزی فراتر از اعتراضات و مطالبات به حق مردم را دنبال می کرد.
 
کارشناس سیاسی با اشاره به نقش رهبر انقلاب در اتفاقات اخیر گفت: در این سال‌های طولانی و در همه فتنه ها شخصی که نقش بزرگی در نجات کشور داشت و تذکرات لازم را در تشخیص فضای غبارآلود فتنه می دادند، مقام معظم رهبری هستند که از قضا با سفارش سرویس های جاسوسی سیا و موساد ناجوانمردانه مورد هتاکی قرار گرفتند که نباید هم متعجب بود.
 
وی خاطرنشان کرد: وقتی در تفکر و فرهنگ‌ لیبرالیسم، در طول سالیان گذشته برخی ها در رسانه ها جای جلاد و شهید را عوض کردند، حالا نوبت به جابجایی در ستون فقرات و خیمه گاه سیاسی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی می رسد و آن جایگزینی رهبری شیطان بزرگ با رهبری انقلاب اسلامی است.
 
دانشگاه ها باید محل تولید علم و آرمان گرایی باشد

مجتبی قزاق، کارشناس سیاسی و روابط امور بین الملل در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به دخالت های همیشگی آمریکا در برهم زدن امنیت سایر کشورها، بیان کرد: مداخله‌های ایالات متحده آمریکا در تغییر و ناامنی سایر کشورها شامل تلاش‌های علنی و مخفیانه با هدف تغییر، جایگزینی یا حفظ دولت‌ها بود.
 
وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب" از دانشگاه همیشه و در همه جا این انتظار هست که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشد: اول، جریان علم و تحقیق؛ دوم، جریان آرمان‌گرایی‌ها و آرمان‌خواهی‌ها و هدفگذاری‌های سیاسی و اجتماعی" افزود: طی سال‌های اخیر نظم آمریکامحور در منطقه بیش از پیش با چالش مواجه شده و به تبع آن ثبات راهبردی و موازنه مرتبط با آن نیز با تغییر مواجه شده‌اند و ایران به صورت منفردانه یا ائتلاف تاکتیکی در به چالش کشیدن این نظم و بر وضعیت ثبات و موازنه در منطقه تأثیرگذار بوده‌ است.
 
این کارشناس سیاسی با اشاره به رویکرد آمریکا و اهداف شومش در شکاف بین مردم تصریح کرد: کشور ما همیشه مورد هجوم انواع حیله ها و هجمه های مختلف بوده، این بار هم در اغتشاشات اخیر برای بر هم زدن امنیت کشور، از چند روش ازجمله جنگ ترکیبی استفاده کرده است.
 
وی ادامه داد: دشمنان و در راس آنان آمریکا از سال های قبل ایران را در یک جنگ همه جانبه که جنبه‌های شدید اقتصادی داشت، درگیر کرده بود و اکنون نیز این حجم از جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی در حال انجام است.
 
قزاق اذعان کرد: آمریکا می‌خواهد ایرانی ضعیف بسازد که از نظر اقتصادی ضعیف و رابطه‌اش با افکار عمومی کم شود و در عین حال متحدان منطقه‌ای آمریکا بتوانند قدرت الهام بخش ایران را از بین ببرند و در برابر آن بایستند.
 
کارشناس سیاسی با اشاره به کلید واژه جهاد تبیین در صحبت های رهبر انقلاب گفت: دور جدید تهاجم فکری و فرهنگی آمریکا را باید اینگونه تحلیل کرد که می‌خواهد شناخت مردم ایران را از جهان، واقعیات منطقه و ایران تغییر دهد لذا برای اینکه بتوانیم با این مهم مقابله کنیم باید به کلید واژه جهاد تبیین که توسط رهبری مورد تاکید قرار گرفت، توجه شود.
 
 انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcce0qso2bqpx8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما