تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۴
به منظور ارتقای سطح بهره‌مندی از آب شرب انجام شد؛

اتمام مطالعات آبرسانی به ۹۲۴ روستای سیستان و بلوچستان

علیرضا قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از اتمام مطالعات آبرسانی به ۹۲۴ روستای این استان از منابع آبی پایدار خبر داد.
اتمام مطالعات آبرسانی به ۹۲۴ روستای سیستان و بلوچستان
علیرضا قاسمی در گفت وگو با عصرهامون بیان کرد: به منظور ارتقای سطح بهره‌مندی از آب شرب و رفع تنش آبی از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، مطالعات اجرای خطوط انتقال، ایستگاه‌های پمپاژ و تأمین آب از منابع آبی پایدار برای ۱۴۳۲ روستا در دستور کار شرکت قرار گرفت که تاکنون مطالعات ۹۲۴ روستا در قالب ۱۲ مجتمع آبرسانی صورت پذیرفته است.

وی، منابع تأمین آب این روستاها را سدهای احداث شده و یا بستر غنی سفره‌های آب زیرزمینی دشت‌ها عنوان کرد و افزود: جمعیتی بالغ بر ۱۸۱ هزار نفر در ۶ شهرستان استان از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان برآورد اعتبار  مورد نیاز برای انجام عملیات آبرسانی به روستاهای تحت پوشش این مجتمع‌ها را ۲۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بخشی از آن قرار است در قالب الحاق طرح ملی جهاد آبرسانی اجرا شود.

قاسمی از مراحل پایانی مطالعات تأمین آب ۱۳ مجتمع آبرسانی دیگر خبر داد و گفت: این مهم، ۵۰۸ روستای فاقد شبکه یا دارای تنش آبی با جمعیت ۱۶۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

به اظهار وی: با اجرای این طرح‌ها شاخص آب شرب روستایی استان، ۷.۵ درصد ارتقا می‌یابد.

انتهای پیام/
 
https://www.asrehamoon.ir/vdceve8zojh8n7i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما