تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۶
با انعقاد تفاهم نامه پنج جانبه در سیستان و بلوچستان، تربیت نیروی کار ساختمانی ماهر شتاب می‌گیرد.
تربیت نیروی کار ساختمانی ماهر در سیستان و بلوچستان شتاب می‌گیرد
به گزارش عصرهامون، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در آیین امضای این تفاهمنامه گفت: ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه ای، راه و شهرسازی و اتحادیه تعاونی‌های مسکن و انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی استان با امضای تفاهمنامه ای مشترک، بر تقویت مهارت های لازم برای تامین نیروی کار ماهر در صنعت ساختمان و ایجاد اشتغال پایدار تاکید کردند.

حامد آرامش توسعه آموزشهای فنی حرفه‌ای و مهارت آموزی در راستای اشتغالزایی و رفع نیازهای جامعه را ضروری عنوان کرد و افزود: جامعه ما هنوز به ارزش و جایگاه واقعی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای واقف نیست و فقدان مهارت چالش پیش روی کشور است در حالی که نیروی انسانی ماهر و فنی از جمله شاخصه‌های رشد و توسعه یافتگی در جوامع امروزی محسوب می شود.

وی اظهار کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن بعنوان یکی از طرح های شاخص دولت برای خانه دار شدن مردم، تاکنون در سیستان و بلوچستان زمینه ساز اشتغال بیش‌از ۲۵هزار و ۳۵۰ نفر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره مشارکت تعاونی ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و دستیابی به رتبه برتر کشور نیز گفت:  در ساخت واحد‌های مسکونی جدید، حتما از توان و ظرفیت تعاونی ها استفاده خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان هم در این مراسم افزود: استفاده از تمامی ظرفیت ها، منابع و امکانات موجود طرفین تفاهمنامه به منظور فراهم کردن زمینه توسعه اشتغال، تامین نیروی انسانی ماهر بومی مورد نیاز و ارائه آموزش‌های مهارتی در حوزه صنعت ساختمان با هدف افزایش میزان بهره وری، کاهش هزینه تولید و گسترش فرهنگ مهارت آموزی را از اهداف انعقاد تفاهم‌نامه پنج جانبه بیان کرد.
     
جلیل شهریاری گفت: ۲ مجوز کارگاهی برای تربیت نیروی کار ماهر ساختمانی در سیستان و بلوچستان صادر شده است و چهل و پنج هزار و ۴۴۴ نفر از ابتدای سال جاری تاکنون در این بخش در ۱۲ حرفه مهارت دیده اند.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcbfab8grhbs8p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما