ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> عصر هامون - رستگاری دنیا و آخرت در گرو انس با قرآن است - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رستگاری دنیا و آخرت در گرو انس با قرآن است

18 آذر 1401 ساعت 9:05

حجت الاسلام غلامرضا دهقان امام جمعه خاش گفت: بکوشیم قران را در زندگی چراغ راه قرار داده با تلاوت و مأنوس شدن با آن راه درست زندگی را پیدا کنیم.


به گزارش عصرهامون به نقل از پایگاه خبری تفتان ما، مراسم گرامیداشت هفته قرآن عترت و نماز با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا دهقان امام جمعه شهرستان خاش، عبدالوهاب شهنواز خالقداد رئیس اداره آموزش و پرورش و کادر اداری در محل اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

دهقان به قرار گرفتن در ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: سیره و روش زندگی حضرت زهرا باید الگوی زندگی برای بانوان جهان اسلام قرار بگیرد و با تأسی از سیره آن حضرت زندگی سراسر برکت و معنویت داشته باشیم.

وی بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در طول حیات کوتاه خود قرآن و تلاوت آن را بسیار دوست داشت و توصیه های فراوانی در این زمینه داشته اند چراکه کسانی که نسبت به قرآن شناخت پیدا کرده و با آن مأنوس میشوند نسبت به دنیای فانی بی علاقه خواهند شد و با یادگیری از درسهای قران رستگاری را در آن دنیا میبینند.

امام جمعه خاش با اشاره به تقرب الهی بوسیله نزدیکی و تلاوت قرآن گفت: رضای خداوند و رستگاری در زندگی اخروی در گرو انس با قرآن است چراغ هدایتی که راه درست زندگی را به ما نشان می دهد.

دهقان قرآن را کلام خداوند خواند و افزود: باید بر اساس آموزه های قرآنی عمل کنیم و مخالفت و پشت کردن به کلام خداوند به مانند پشت کردن به خورشید است و کسی جز خود فرد ضرر نخواهد دید.

این مقام مسئول  فواید فرستادن صلوات را برشمرد و گفت: صلوات فرستادن ثواب زیادی داشته تا جایی که بعضا آمده است که پاداش فرستادن صلوات بهشت و یا اینکه این خانه منتصب به وحی  آمده است است میطلبد به این امر توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی یاد آور شد: از پیامبر اسلام(ص) نقل شده هر کس بر دخترم فاطمه و بر ما صلوات فرستاد سه روز متوالی وعده بهشت و جایگاه معنوی به وی داده خواهد شد.
ایشان در ادامه با اشاره به کمک و ترویج  فرهنگ انفاق در جامعه گفت: دستگیری از فقرا و مستمندان و انفاق در راه خدا بسیار پسندیده و توشه ی ذخایر آخرت خواهد بود کمک و دستگیری دیگران باعث دوری شقاوت ها و بخلها می شود و قلب انسان را رقیق و پاک می کند ،روحیه انسان دوستی و احساس عاطفی نسبت به سایر بندگان خدا ایجاد خواهد کرد که نتیجه انفاق و کمک به دیگران خواهد بود.

این مقام مسئول با توجه به لطف و کرم خداوند برای بندگانش گفت: برای خداوند عقیده، حزب، و هیچ جناحی مانع از لطف و بخشش وی به بندگان نخواهد شد و لو کافر بوده باشند لذا ما باید سعی  داشته باشیم نسبت به عقیده و طرز فکر آدمها احترام گذاشته و نگاهی انسانی به آنان داشته باشیم چرا که عقیده و افکار هر انسانی برای او قابل احترام است. ما از زندگی و سیره ی بزرگان دین درس های زیادی می توانیم بیاموزیم که در زندگی به ما کمک خواهند کرد.

دهقان گفت: از رسول خدا در رابطه با حضرت فاطمه زهرا(س) چنین آمده است فاطمه ملاک حق و باطل است و یا در جای دیگری فرمودند فاطمه خداوند غضب می کند بخاطر غصب تو و راضی میشود بخاطر رضای تو و این نشان دهنده منزلت و جایگاه حضرت زهرا می باشد.

وی در پایان با توجه به قرار گرفتن در هفته قرآن عترت و نماز به اهمیت نماز اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) از رسول اکرم پرسید کسی که نماز را سبک میشمارد تکلیفش نزد خداوند چیست؟

رسول اکرم(ص) ۱۶بلا و مصیبت را  که برای سبک شمردن نماز دامن گیر انسان میشود را برشمرد میطلبد در راستای محقق شدن این فریضه مهم الهی در زندگی کوشا باشیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 154132

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/154132/رستگاری-دنیا-آخرت-گرو-انس-قرآن

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir