کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در رویداد روستای نوفن مطرح شد؛

انتقال فن و نوآوری به روستاها از طریق اجرای طرحهای دانش بنیان و خلاق

18 آذر 1401 ساعت 12:19

در رویداد روستای "نوفن" چگونگی انتقال دانش و فن به کسب کارهای روستایی مورد بحث و هم اندیشی قرار گرفت.


به گزارش عصرهامون، محمد صادق حسنی مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی امید کشور در جمع کارآفرینان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه فناوری یکی از ابزارهای اساسی برای توسعه جوامع به خصوص در حوزه کشاورزی است گفت: صندوق کارآفرینی امید در چند سال اخیر با اجرای الگوهای مختلف برای توسعه کسب و کارهای روستایی تلاش کرده است.

حسنی الگوهای "هر روستا یک محصول" "روستای بدون بیکار" و " صندوق های خرد محلی" را از جمله طرحهای موفق اجرا شده صندوق کارآفرینی امید برای توسعه روستاها عنوان کرد و افزود: از مهر ماه امسال نیز الگوی انتقال فناوری به کسب و کار های روستایی با عنوان "روستای نوفَن" را در کشور آغاز کردیم.
وی  با اشاره به نسبت جمعیتی روستانشینان در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تقویت مشاغل روستایی در سیستان و بلوچستان که نیمی از جمعیت آن روستانشین هستند باید برپایه فناوری پیش رود تا رشد و توسعه اقتصاد جوامع محلی را در پی داشته باشد.
مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی امید کشور همچنین گفت: از سال 97 تا شش ماه نخست امسال، سیستان و بلوچستان در رتبه سوم پرداخت تسهیلات اشتغالزایی صندوق پس از استان های کرمانشاه و خراسان رضوی ست که این نشان از اهمیت بالای مقوله  اشتغال در این استان است.
حسنی با تاکید بر اینکه صندوق کارآفرینی امید به عنوان حلقه میانی برای توسعه کسب و کارهای روستایی بر پایه فناوری‌ست بیان کرد: توسعه شیلات، گلخانه های محصولات کشاورزی و صنایع دستی از مهمترین بخش های حمایتی الگوی روستای نوفن در سیستان و بلوچستان خواهد بود.
بتول دانش شهرکی سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری نیز در این رویداد گفت: یکی از راههای توسعه و مهاجرت معکوس به روستاها ایجاد کسب و کارهای نوین و تغییر فرهنگ کارآفرینی با توجه به کمبود برخی منابع در روستاهاست.
دانش شهرکی افزود: طرح روستای نوفن با هم افزایی کارگروه اشتغال استان، دستگاههای اجرایی و صندوق کارآفرینی امید و بر اساس اسناد بالادستی استان در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری به صورت عملیاتی اجرا خواهد شد.
وی گفت: طرحهای روستایی بر اساس شرایط روستاها و ظرفیت های که در زمینه های مختلف دارند و با اولویت اشتغال ساکنین همان روستا برنامه ریزی شده است.
در این رویداد چند نفر از کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان نیز طرح کسب و کار خود را که هم اکنون در روستاهای سیستان و بلوچستان فعال است ارائه دادند.

گفتنی است؛ طرح نوفن در ادامه طرحهای روستای بدون بیکار و خلاق در سیستان و بلوچستان اجرا می شود.
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 154136

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/154136/انتقال-فن-نوآوری-روستاها-طریق-اجرای-طرحهای-دانش-بنیان-خلاق

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir