کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

حضرت زهرا (س) الگوی کامل برای جهانیان / بزودی از فتنه‌های دشمنان در کشور رهایی خواهیم یافت

18 آذر 1401 ساعت 13:54

ائمه جماعت سیستان وبلوچستان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) بر الگو گیری بانوان از این بانوی نمونه جهان اسلام تاکید کردند و گفتند: ایشان یک الگوی بارز برای همه جهانیان هستند.


به گزارش عصرهامون، ائمه جماعت سیستان وبلوچستان در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س) به بیان ویژگی های شخصیتی آن حضرت پرداختند و بر الگو گیری از زندگی این بانوی بزرگ اسلام تاکید کردند.

ایران اسلامی هر روز قدرتمندتر از گذشته به مسیر خود ادامه می‌دهد
 
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین هادی رمضانی، امام جمعه موقت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیان کرد: دشمنان همواره در تلاش برای جدایی زنان از دامن حضرت زهرا (س) و ترویج بی حیایی در جامعه اسلامی هستند اما خوشبختانه امروز اسلام در همه جهان نفوذ کرده و همگان بدنبال حیا و عفاف و الگوهایی مانند این بانوی بزرگوار هستند.
 
وی افزود: متاسفانه برخی از زنان و دختران جامعه ناخواسته روسری از سربرداشتند اما این نظام به برکت حضرت زهرا (س) استوار و ثابت قدم پیش خواهد رفت و هر روز قدرتمندتر از گذشته به مسیر خود ادامه می‌دهد.
 
امام جمعه موقت زاهدان به ۱۶ آذرماه و روز دانشجو اشاره کرد و گفت: دانشجویان برای مبارزه با استکبار به شهادت رسیدند و اصالت دانشجو، استاد و دانشگاه استکبار ستیزی است.
 
حجت الاسلام و المسلمین رمضانی ادامه داد: هزاران نفر در دانشگاه های کشور در حال تحصیل هستند اما تعداد اندکی از آنها تحت تاثیر دشمنان دچار انحراف شده و به خیابان‌ها آمدند.
 
امام جمعه موقت زاهدان اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی معتقدند هرگونه خرابکاری در این کشور اشکالی ندارد اما بزودی دامن این آتش در کشورهای اروپایی، آمریکایی و سعودی دیده خواهد شد که باعث فروپاشی آنها می‌شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین رمضانی به خطبه های امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) ۲ عامل هوای نفسانی و بدعت در جامعه را علت فتنه‌ها و شرارت‌ها عنوان کردند که در این زمینه افراد برای از بین بردن حق از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند.
 
وی افزود: عده‌ای در این مدت سعی در گمراهی جوانان این کشور داشتند و انسان‌های پاکی را به شهادت رساندند و اموال مردم را تخریب و دشمن را زبان دراز کردند اما باید بدانند باطل در جامعه بشری نمی‌تواند جولان دهد.

 مردم ایران با شعار آزادی دشمنان گول نمی‌خورند‌
 
حجت الاسلام والمسلمین احمد لطفیان سرگزی امام جمعه شهر علی اکبر در خطبه های این هفته، با تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: شناخت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) یک الگو و سرمایه است.
 
وی با تبیین گوشه‌ای از فضائل حضرت زهرا (س) افزود: ‌آشنایی با مکتب حضرت صدیقه طاهره(س) نیاز و الزام است تا بانوان بتوانند راه صحیح تعالی را پیدا کنند.
 
خطیب نماز جمعه شهر علی اکبر با بیان اینکه مردم ایران در اغتشاشات اخیر دشمن را ناکام گذاشتند، ادامه داد: مردم ایران با شعار آزادی دشمنان گول نمی‌خورند‌ چرا که مردم ایران آزادی را در سال ۵۷ به دست آوردند و هیچ وقت این آزادی را از دست نخواهند داد، ‌مردم ایران استکبار جهانی را می‌شناسند و می‌دانند حضور امریکا در هر نقطه از جهان موجب سلب زندگی مردم است.
 
حجت الاسلام والمسلمین لطفیان سرگزی، با تاکید بر اینکه دشمن موفقیت مردم ایران را نمی خواهند، گفت: دشمنان به دنبال منافع خود هستند و مردم ایران هیچ گاه اجازه نخواهند داد که دشمنان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را با تهدید مواجه کنند.
 
  حضرت فاطمه زهرا(س) الگویی جامع برای تمام ادوار

حجت الاسلام و المسلمین علی قنبری امام جمعه موقت شهرستان سراوان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه شخصیت بارز حضرت زهرا(س) برای بانوان جامعه امروز ما پر از پیام و سرشار از زندگی امید بخش است، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) الگویی در تمام عرصه ها برای زنان و مردان جامعه است و به خاطر جامع بودن شخصیت ایشان است که به آن حضرت سیده النساء العالمین می گویند.
 
وی افزود: حیا، عفت، فعالیت های اجتماعی، سیاسی، جریان شناسی و امام شناسی آن حضرت می تواند برای همه ما الگو و سرمشق باشد.

امام جمعه موقت سراوان خاطرنشان کرد: باید ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) را بررسی و شاخص‌ها و الگوهایی که می‌تواند برای تمام افراد الگو باشد را معرفی کنیم.

دشمنان می خواهند ایران را ناامن جلوه دهند
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا دهقان امام جمعه شهرستان خاش در خطبه های این هفته نماز گفت: دشمنان ایران اسلامی با تولید و پخش اخبار کاذب درپی  تخریب چهره بین المللی ایران و‌ معرفی آن بعنوان یک کشور ناامن و پر اشوب هستند که هوشیاری و بصیرت مردم ما آنها را ناکام خواهد گذاشت.
 
توازنی در خدمات دهی بین شهر و منطقه آزاد وجود ندارد

حجت الاسلام والمسلمین احمد علی قاسم زاده امام جمعه موقت شهرستان چابهار با اشاره به دیدار اعضای انقلاب فرهنگی با رهبر انقلاب اسلامی، تصریح کرد:انقلاب فرهنگی جایگاه بلندی داردسایر نهادهای فرهنگی باید بیشتر تلاش کنند تا خروجی بهتری داشته باشند هدایت فرهنگی کشور در همه بر دوش شواری انقلاب فرهنگی است که رسالت بسیار بزرگی است و ما به جهش انقلابی تمام عیار نیازمندیم.
 
وی ادامه داد:کفر با همه قدرت و توان در برابر توحید گرایان به خط شدند و با همه ابزارها قصد ضربه زدن دارند چون منافع اقتصادی دشمنان، در مقابله با خداوند و توحید گرایان است و آنها برای کار باطل خود شبانه روز کار فرهنگی می کنند ولی ما برای اثبات حقانیت خود، گاهی سست هستیم و لغزش داریم و  باید با تلاش بیشتر انشاالله شاهد موفقیت های بیشتر باشیم.
 
 
حجت الاسلام قاسم زاده درخصوص وضعیت منطقه آزاد شهرستان چابهار ،ضمن انتقاد از عملکرد این سازمان در دوران های مختلف، بیان کرد: عدم توازن خدمات بین شهر و منطقه آزاد را یک آسیب است که توسعه و پیشرفت به صورت متوازن صورت نمی پذیرد.
 
وی ادامه داد:این شایسته مردم نیست و باید در خصوص خدمت رسانی، مطالبه بیشتری کنیم وخدمت رسانی یک نواخت در برنامه مسئولان و مدیران باشد.

انتهای پیام/ 

 


کد مطلب: 154137

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/154137/حضرت-زهرا-س-الگوی-کامل-جهانیان-بزودی-فتنه-های-دشمنان-کشور-رهایی-خواهیم-یافت

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir