کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار سیستان و بلوچستان :

۵ استاد دانشگاه سیستان و بلوچستان در بین دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند

18 آذر 1401 ساعت 14:04

حسین مدرس خیابانی با اشاره به افتخاراتی که این استان در حوزه پژوهش و فناوری دارد، گفت: ۵ نفر از اساتید دانشگاه سیستان و بلوچستان بین دو درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی قرار گرفتند.


به گزارش عصرهامون، حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه قرارگاه توسعه اشتغال دانش بنیان استان بیان کرد: در رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹، مجموعاً تعداد ۱۱۰ دانشگاه حضور داشتند که اطلاعات آنها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و بر اساس مأموریت، دانشگاه‌ها دسته‌بندی‌شده و مورد رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند که دانشگاه سیستان و بلوچستان رتبه ۱۶ را در بین ۷۴ دانشگاه جامع کشور به خود اختصاص داده است.
 
وی افزود: بر اساس آخرین ارزیابی انجام گرفته توسط دانشگاه استنفورد با استفاده از داده‌های پایگاه اسکوپوس، ۵ تن از اساتید دانشگاه سیستان و بلوچستان در بین دو درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۲ قرار گرفتند.
 
استاندار با تاکید به لزوم برنامه ریزی در خصوص تبدیل پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان به قطب نوآوری و استارتاپ منطقه جنوب شرق کشور تصریح کرد: خوشبختانه پارک علم و فناری سیستان و بلوچستان به عنوان پارک برتر کشور شناخته شده است و عملکرد این پارک باید به تولید کالا یا خدمات تبدیل شود.
 
وی با اشاره به افتخارات استان در حوزه پژوهش خاطرنشان کرد: امروز با افتخاراتی که در حوزه پژوهش و فناوری داریم هیچ مانعی نمیتواند جلوی سیستان و بلوچستان را برای رسیدن به توسعه بگیرد.
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 154140

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/154140/۵-استاد-دانشگاه-سیستان-بلوچستان-بین-دو-درصد-دانشمندان-برتر-جهان-قرار-گرفتند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir