تاریخ انتشار :جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۷
حجت الاسلام والمسلمین احمد علی قاسم زاده گفت: دشمن با تمام قدرت در حال جنگ فرهنگی بر علیه ما است و ما هم باید در این خصوص خودمان را آماده کنیم.
ما به یک جهش بزرگ فرهنگی نیاز داریم/ توازنی در خدمات دهی بین شهر و منطقه آزاد وجود ندارد
به گزارش عصر هامون؛ به نقل از چهاربهاران، امام جمعه موقت شهرستان حجت الاسلام والمسلمین احمد علی قاسمی زاده خطیب موقت نمازجمعه شهرستان چابهار در خطبه این هفته،بیان کرد: ریشه همه کمالات انسانی ، در کلمه ایمان است و انسان در زمانی که آراسته به عنصر ایمان باشد، به همه فضائل و مکارم اخلاقی خواهد رسید و این ایمان چشمه جوشان خوبی ها می شود و پر پرواز می دهد و باید بدانیم که کسب علم مقدمه اخذ ایمان است.

وی ضمن اشاره به توصیه خداوند متعال در قرآن کریم به بندگانش به تفکر ادامه داد:انسان مومن ، با علم خود ، مجهولات را حل می کند و با عنصر تفکر و اندیشیدن نطق می کند.

خطیب موقت جمعه شهرستان اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید:قالوا لو کنا نسمع او نعقل ما کنا فی اصحاب السعیر)(و گفتند: اگر گوش داده بودیم یا تعقل می کردیم ، از دوزخیان نبودیم ).در آیه مذکور، اهمیت عنصر تفکر و تعقل به روشنی بیان شده است و جهنمی بودن را ، فقدان این دو شرط می داند.اگر انسان متوجه نقص و عیب خود بشود، به فکر درمان آن می شود، اما اگر کسی که به اعمال خودحسابرسی نمی کند،  متوجه اشتباه نمی شود، و در آخرت متوجه اشتباه خود می شود که راه برگشت وجود ندارد.


امام جمعه موقت شهرستان چابهار ، تحصیل  علم صحیح را بسیار با اهمیت دانستند و افزود :علم را نباید از هر کسی طلب کرد و چشم و گوش را باید به دیدن و شنیدن حقایق  عادت داد و با اشاره به آیه ۱۷۹ سوره مبارکه اعراف این موضوع را متذکر شدند که خداوند می فرماید:وَ لَقَدْ ذَرَأْنا لِجَهَنَّمَ کَثيراً مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لا يَفْقَهُونَ بِها وَ لَهُمْ أَعْيُنٌ لا يُبْصِرُونَ بِها وَ لَهُمْ آذانٌ لا يَسْمَعُونَ بِها أُولئِکَ کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِکَ هُمُ الْغافِلُونَ(179) و قطعاً بسیارى از جنیان و آدمیان را براى دوزخ آفریده ایم، چرا که آنان را دل هایى است که به آنها حقیقت را درنمى یابند و دیدگانى دارند که به آنها آیات حق را نمى بینند و برایشان گوش هایى است که به آنها سخن حق را نمى شنوند. آنان همانند دام ها هستند بلکه از آنها گمراه ترند،آنانند بى خبرانند.


وی ادامه داد:در آیه مطرح شده، ریشه گمراهی و تباهی را عدم تعقل و اندیشه درست است که انسان را به انحراف می کشاند و عادت به مسائل و لذت های زودگذر انسان را به ضلالت می کشاند و فرصت برای اندیشیدن را به انسان نمی دهد و رویه لذت گرایی در  زندگی آنها عادت می شود و چنین فردی قطعا عمرش به تباهی خواهد رفت.


حجت الاسلام قاسم زاده در ادامه با اشاره به دیدار اعضای انقلاب فرهنگی با رهبر انقلاب اسلامی، تصریح کرد:انقلاب فرهنگی جایگاه بلندی داردسایر نهادهای فرهنگی باید بیشتر تلاش کنند تا خروجی بهتری داشته باشند هدایت فرهنگی کشور در همه بر دوش شواری انقلاب فرهنگی است که رسالت بسیار بزرگی است و ما به جهش انقلابی تمام عیار نیازمندیم.

وی ادامه داد:کفر با همه قدرت و توان در برابر توحید گرایان به خط شدند و با همه ابزارها قصد ضربه زدن دارند چون منافع اقتصادی دشمنان، در مقابله با خداوند و توحید گرایان است و آنها برای کار باطل خود شبانه روز کار فرهنگی می کنند ولی ما برای اثبات حقانیت خود، گاهی سست هستیم و لغزش داریم و  باید با تلاش بیشتر انشاالله شاهد موفقیت های بیشتر باشیم.


وی درخصوص وضعیت منطقه آزاد شهرستان چابهار ،ضمن انتقاد از عملکرد این سازمان در دوران های مختلف،تصریح کرد: عدم توازن خدمات بین شهر و منطقه آزاد را یک آسیب است که توسعه و پیشرفت به صورت متوازن صورت نمی پذیرد.

وی ادامه داد:این شایسته مردم نیست و باید در خصوص خدمت رسانی، مطالبه بیشتری کنیم وخدمت رسانی یک نواخت در برنامه مسئولان و مدیران باشد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcfjjdymw6dtya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما