تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۰
این روزها برای تامین نیاز های خانواده در شهر چابهار حتما باید ساعتی از وقت خود را در صف های مختلف هدر دهید
"صف"واژه جدانشدنی از زندگی مردم چابهار
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از چهاربهاران؛برای ما که جزئی از شهروندان چابهاری هستیم واژه "صف"نامی آشنا در زندگی ما است،"صف"واژه یا دستور العملی برای ادامه زندگی و حیات در شهر چابهار است شهری که صفت پایتخت اقیانوسی ایران را نیز یدک می کشد.

نمی توان در چابهار زندگی کرد و حداقل یک ساعت از وقت خود را در صف های طویل مایحتاج زندگی هدر نداد و هر کسی که می گوید در صف نرفته احتمالاً سیمش به جای های بالا وصل است و برای تامین نیاز های خود وخانواده اش نیازی به در صف ماندن ندارد.

برای نان خوردن هم حداقل یک ساعت باید وقت بگذارید تا بتوانید نان بی کیفیتی از سطح نانوایی های شهرستان چابهار تهیه کنید،تعداد نانوایی های اصلی شهر چابهار به تعداد تمام انگشت های دست هم نمیرسد شاید برای همین است که همیشه درب نانوایی ها شلوغ است!

تعداد نانوایی ها که به انگشتان دست هم نمی رسد پس چرا کیفیت نان این همه بد است؟مگر چقدر طول می کشد تا همه نانوایی ها را بازرسی و نظارت کرد تا نان خشک تحویل مردم چابهار ندهند.

صف دیگری که در چابهار وجود دارد صف سیلندر گاز است،برای خرید گاز مصرفی به قیمت مناسب تر باید زیر آفتاب وصف انتظار بکشید واگر حوصله در صف ماندن ندارید می توانید سیلندر گاز مورد نیاز خود را به قیمت چندین برابر از حاشیه میادین اصلی شهر تهیه نمایید چرا که فروشندگان این سیلندر ها به راحتی حجم زیادی از این سلیندر ها را از شرکت دولتی گاز خریداری و به به قیمت چند برابری به مردم می فروشند.

بنزین همزاد صف است چرا که هر کدام از این نام ها مردم چابهار را یاد دیگری می اندازد،تامین سوخت خودرو حداقل یک الی دو ساعت زمان نیاز دارد که باید در صف بنزین آن را هدر دهید چراکه بازهم تعداد پمپ های سوخت متناسب با جمعیت نیست و البته قاچاق سوخت هم در شکل گیری این صف تاثیر گذار است.

خلاصه شما به برخی از صف های شهر چابهار آشنا شدید شهری که اگر نظارت جهادی در آن شکل می گرفت شاهد هدر رفت وقت و سرمایه مردم در آن نبودیم،به امید این که آقای مسئول کمی از جلسات زیر کولر فاصله بگیرید و بیشتر در کنار مردم در خیابان های شهر باشد.


یادداشت:سردبیر چهاربهاران

انتهای پیام
  https://asrehamoon.ir/vdccm0qs12bqpp8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما