تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۲۲
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان خبر داد:

عاملان توزیع‌کننده گاز مایع زیر ذره‌بین بازرسان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: نظارت بر فرایند توزیع گاز مایع در استان کماکان بر اساس دستورالعمل‌های نظارتی ادامه دارد و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را جهت رسیدگی گزارش کنند.
عاملان توزیع‌کننده گاز مایع زیر ذره‌بین بازرسان
ایرج حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: باتوجه‌به افزایش مصرف گاز مایع در سطح استان و به جهت جلوگیری از هرگونه کمبود و همچنین کنترل قیمت‌ها، تشدید اقدامات نظارتی در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود.
 
 وی افزود: در این راستا با هماهنگی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، گشت‌های نظارتی مشترک، در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و عرضه کالا به مصرف‌کنندگان و جامعه هدف به‌صورت مستمر در حال اجرا است.
 
مدیرکل صمت استان تصریح کرد: در این بازدیدها مواردی از قبیل رعایت قیمت مصوب، رعایت اوزان تعریف شده برای گاز تزریقی در سیلندرهای ۱۱ کیلویی و توزیع کالا در شبکه تعریف شده و درج قیمت مصرف‌کننده مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: در این بازرسی‌ها که منجر به کشف تخلفاتی از قبیل گران‌فروشی و عدم درج قیمت و عرضه خارج از شبکه شده است و پرونده برای عرضه‌کنندگان گاز مایع تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی جهت سیر مراحل قضایی معرفی شده‌اند.
 
حسن‌پور با اشاره به تشکیل پرونده برای عامل توزیع گاز مایع باارزش ۲۸۹ میلیون و ۷۴۰ هزار ریال با تخلف قاچاق در شهرستان زابل خبر داد و گفت: در پی گزارش‌ها مردمی و رصد عاملین توزیع یکی از عاملینی که در سرمای هوا و نیاز شدید مردم به گاز، اقدام به قاچاق گاز مایع کرده بود، شناسایی و پرونده قاچاق در این زمینه تشکیل و جهت رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.
 
وی گفت: روند بازدیدهای مستمر بازرسان اداره صمت شهرستان زابل از عاملین و خودروهای توزیع‌کننده گاز مایع همچنان ادامه دارد.
 
مدیرکل صمت استان اذعان کرد: در ادامه بازرسی‌ها، عامل توزیع سیلندر گاز مایع با تخلف عرضه خارج از شبکه، در شهرستان هیرمند شناسایی شد. وی افزود: به جهت حمایت از مردم و در راستای نظارت بر روند توزیع گاز مایع، طی انجام گشت نظارتی بازرسان اداره صمت، متصدی یک واحد توزیع سیلندر گاز که تعداد ۷۰ عدد سیلندر را خارج از شبکه توزیع کرده بود جهت سیر مراحل قانونی با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شد.
 
حسن‌پور با بیان اینکه بازرسی‌های در این زمینه کماکان ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی و صنفی ازجمله گران‌فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه کالا مراتب را جهت رسیدگی ازطریق تماس با سامانه ارتباط مردمی مدیریت یکپارچه پاسخگویی و پایش خدمت صنعت، معدن و تجارت به شماره ۱۲۴ گزارش کنند.

انتهای خبر/ ف https://www.asrehamoon.ir/vdcfjtdyew6dtva.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما