تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۲
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در بامداد امروز سه‌شنبه، یخ‌بندان شبانه در زاهدان و دمای ۱۱ شهرستان به زیر صفر رسید.
دمای ۱۱ شهرستان سیستان و بلوچستان به زیر صفر رفت/ یخ‌بندان شبانه تا اواخر هفته ماندگار است
محسن حیدری در گفتگو با پایگاه خبری عصرهامون بیان کرد: بامداد امروز دمای هوای ۱۱ شهرستان از استان به زیر صفر رسید که زاهدان منفی ۸، خاش منفی ۵، نصرت‌آباد منفی ۴، میرجاوه منفی ۳، سیب و سوران و شهرستان منفی ۲، زابل، زهک، هیرمند منفی ۱، بمپور و سراوان با ثبت دمای صفر درجه سانتیگراد سردترین شهرهای استان بودند.

وی افزود: سرمای هوا در سطح استان و یخ‌بندان شبانه در نیمه شمالی و جنوب شرق تا اواخر هفته ماندگار است و با عبور سامانه بارشی پنجشنبه در جنوب استان و جمعه در اکثر نقاط استان شرایط برای افزایش ابر، بارش باران گاهی وزش تندباد موقتی مهیاست و تا پایان هفته روی دریا وزش باد و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان با تأکید بر اینکه هنگام وزش باد از کار در ارتفاع خودداری شود، تصریح کرد: تأمین و توزیع سوخت، کنترل ضد یخ رادیاتور خودرو ها، احتیاط در عملیات بتن‌ریزی، استفاده از لباس گرم، محافظت از محصولات کشاورزی، تخلیه آب سم‌پاش‌ها و سامانه‌های آبیاری تحت‌فشار، مراقبت از کندوهای زنبورعسل، محافظت از دام در برابر سرما و نگهداری آنها در مکان مناسب، شکستن یخ سطح آب و هوادهی استخر پرورش ماهی‌ها برای کاهش خسارات احتمالی ضروری است.

حیدری گفت: هنگام بارندگی از  اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها فصلی خودداری شود.

انتهای خبر/ ف
 
  https://www.asrehamoon.ir/vdca0mn6o49nmi1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها