تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۶
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: با اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم عملیات گازرسانی به منازل و سایر مراکز سیستان و بلوچستان هم‌اینک به ۶۴ درصد رسیده درحالی‌که در دولت قبل تنها ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
 گازرسانی به منازل سیستان و بلوچستان ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، محمد مخبر، در بدو ورود به فرودگاه زاهدان در جمع خبرنگاران بیان کرد: دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی برای گازرسانی به سیستان و بلوچستان در حال انجام دارد که امیدواریم هر چه زودتر مشکل این استان برای همیشه در بحث کمبود گاز برطرف شود.
 
وی افزود: به دستور رئیس‌جمهور به همراه وزرای نیرو و نفت به سیستان و بلوچستان سفر کردیم تا از نزدیک مشکلات انرژی و کم‌آبی این استان را بررسی و در این زمینه تصمیماتی اتخاذ شود.
 
معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: سیستان و بلوچستان در حالیه در کنار دریا قرار دارد و یک دریایی هم تحت عنوان آب‌های ژرف در زیرزمین قرار دارد مناسب نیست که با مشکلات کم‌آبی مواجه باشد.
 
وی اظهارکرد: دولت سیزدهم برای رفع مشکل کم‌آبی سیستان و بلوچستان طرح‌هایی همچون طرح انتقال آب دریا، استفاده از آب‌های ژرف و همچنین پیگیری حقابه هیرمند را به طور جد دنبال می‌کند.
 
مخبر با اشاره به سفر خود به زابل افزود: در این شهرستان در زمینه انرژی و کمبود جایگاه که البته این مشکل در کل سیستان و بلوچستان وجود دارد مباحثی مطرح و در این زمینه تصمیماتی گرفته خواهد شد.
 
وی بیان کرد: اقدامات بسیار خوبی توسط دولت سیزدهم در سیستان و بلوچستان در زمینه اشتغال و مسکن در حال انجام است.
 
معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: رئیس‌جمهور شهریورماه پارسال سفری به سیستان و بلوچستان داشتند که این سفر مصوباتی را در پی داشت که در آخرین وضعیت مصوبات پیگیری می‌شود.

دویست و بیستمین مدرسه
برکت در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

 
مدرسه برکت شهید "احمد باجی زائی" شهرستان زرآباد به عنوان دویست و بیستمین مدرسه برکت در سیستان و بلوچستان با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانسی افتتاح شد.
 
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: این طرح آموزشی در روستای دودر شهرستان زرآباد قرار دارد که با افتتاح این طرح آموزشی بیش‌از ۱۸۰ نفر دانش آموز از فضای آموزشی استاندارد در این منطقه برخوردار شدند.
 
میثم لک زایی افزود: زیربنای این مدرسه ۵۴۰ مترمربع است و با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال توسط بنیاد برکت و با مشارکت اداره‌کل نوسازی مدارس ساخته شده است.

۲ پروژه خط انتقال ۲۳۰ کیلوولت زاهدان به میرجاوه و پست ۶۳/۲۰ کیلوولت پرواز زاهدان افتتاح شد
 

پروژه احداث خط ۲۳۰ کیلوولت زاهدان_میرجاوه به طول ۱۵۰ کیلومتر در مدت‌زمان ۱۱ ماه که زمان کوتاهی در اجرای این‌گونه پروژه‌ها محسوب می‌شود باارزش ۱۹۹۶ میلیارد ریال و به روش EPG و با تأمین مالی از طریق تسهیلات بانک توسعه صادرات انجام شده که قابل‌ذکر است افزایش پایداری، اطمینان شبکه، کاهش تلفات و نیز بهبود ولتاژ برق از اهداف این طرح بوده است.

 در این مراسم پست ۶۳/۲۰ کیلوولت پرواز زاهدان با ارزشی بالغ بر هزار میلیارد ریال نیز افتتاح شد که این پروژه با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شرکت‌ شرکت‌های صنعتی سیستان و بلوچستان در مدت‌زمان ۱۲ ماه اجرا شد و امکان تغذیه شهرک صنعتی کامبوزیای زاهدان، کاهش بار پست انتقال نیروگاه گازی زاهدان، بهبود قابلیت اطمینان رینگ ۶۳ کیلوولت زاهدان از مهم‌ترین اهداف این پست برق با ظرفیت ۱۰۰ مگاولت آمپر به شمار می‌آید.


 کارخانه قیر در شهرک کامبوزیا زاهدان با حضور مخبر افتتاح شد
 
 معاون اول رئیس‌جمهور در حاشیه مراسم افتتاحیه این واحد تولیدی بیان کرد: توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته
به‌ویژه سیستان و بلوچستان اولویت دولت مردمی دکتر رئیسی است و بر همین اساس توسعه صنعتی و متوازن این استان در دستور کار قرار گرفته است.
 
 

وی افزود: ضرب‌آهنگ  گازرسانی به پهنه سیستان و بلوچستان در دولت مردمی سیزدهم رشد شتابانی پیدا کرده و در آینده بسیار نزدیک منطقه سیستان نیز از نعمت گاز بهره‌مند خواهد شد.
 
محمد مخبر ادامه داد: تأمین سوخت کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی یکی از مشکلات عمده این استان است که با انجام عملیات گازرسانی بخشی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های صنعتگران و تولیدکنندگان آن مرتفع خواهد شد.
 
وی اذعان کرد: راه‌اندازی این کارخانه که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده، می‌تواند؛ باعث تأمین بخش زیادی از قیر و آسفالت موردنیاز شهرداری‌ها و پروژه‌های راه‌سازی استان شود.
 
معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: این کارخانه می‌تواند با تولید محصولات صادرات محور از ظرفیت بازارهای کشورهای پاکستان و افغانستان نیز استفاده کند.
 
 در آیین افتتاح کارخانه تولید قیر "فرآبند مهراد شرق " که وزرای نفت و نیرو نیز حضور داشتند، وزیر نفت در خصوص تأمین سوخت موردنیاز این واحد تولیدی دستورات لازم را صادر کرد.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: کارخانه قیر شرکت فرآبند مهراد شرق با مساحت ۶ هزارو ۷۹۲ متر و ظرفیت سالانه تولید ۸۰ هزار تن قیر و ۱۵ هزار تن عایق رطوبتی امروز افتتاح شد.
 
علیرضا راشکی افزود: این کارخانه با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.
 
وی بیان کرد: کارخانه قیر و عایق رطوبتی برای ۱۲۵ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

لینک‌های مرتبط
 

انتقال آب از دریا و پیگیری حق آبه هیرمند از اولویت‌های مهم دولت در سیستان و بلوچستان است

 

معاون اول رئیس‌جمهور وارد سیستان و بلوچستان شد


انتهای خبر/ س https://www.asrehamoon.ir/vdcjyievxuqeiaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها