تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۹
وزیر نفت گفت: باتوجه‌به این‌که یکی از معضلات استان تأمین فرآورده‌های نفتی است، خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از جنوب کرمان به طول ۵۴۰ کیلومتر و ۱۴ اینچ با ۵ هزار میلیارد تومان بار مالی از سوی وزارت پذیرفته شد.
خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی به سیستان و بلوچستان احداث می‌شود
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، جواد اوجی در جریان سفر به سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امروز با دست پر به سیستان و بلوچستان سفر کردیم؛ بیان کرد:  باتوجه‌به این‌که یکی از معضلات استان تأمین فرآورده‌های نفتی است، خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از جنوب کرمان به طول ۵۴۰ کیلومتر و ۱۴ اینچ با ۵ هزار میلیارد تومان بار مالی از سوی وزارت  پذیرفته شد.
 
وی تصریح کرد: این خط لوله از جنوب کرمان یعنی شهرستان رفسنجان انشعاب می‌گیرد که امیدواریم در دو سال آینده تأمین فراورده‌های نفتی استان از همین خط لوله صورت گیرد.
 
وزیر نفت ادامه داد: در حال حاضر به‌وسیله تانکرهای سوخت‌رسان و خط ریلی تأمین فراورده‌های نفتی استان انجام می‌گیرد.
 
وی اذعان کرد: ۶۵ تانکر سوخت‌رسان به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت تا در دو سال آینده که خط لوله فرآورده نفتی احداث شود مشکلی در تأمین سوخت نداشته باشیم.
 
اوجی خاطرنشان کرد: در ۹ماهه سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۰ در حوزه تأمین فرآورده‌ها اعم از بنزین نفت گاز، نفت سفید، ال‌پی‌جی یا گاز سیلندر تقریباً بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش را داشتیم.
 
وی بیان کرد: حسب دستور معاون اول رئیس‌جمهور سهمیه ۱۰۰ لیتری نفت سفید به هر خانوار تعلق می‌گیرد.
 
وزیر نفت با بیان اینکه خوشبختانه در دولت سیزدهم و در اردیبهشت‌ماه سال جاری شاهد بهره‌برداری از خط لوله انتقال گاز از زابل به زاهدان بودیم، گفت: سیستان و بلوچستان تنها استانی است که وزارت نفت تجهیزات جایگاه‌های سی‌ان‌جی را به‌صورت رایگان در اختیار شرکت‌های سرمایه‌گذار قرار می‌دهد.
 
وی ادامه داد: ۵۰ جایگاه سی‌ان‌جی جدید و سی جایگاه بنزین نیز در این استان احداث خواهد شد که تجهیزات این جایگاه‌های جدید نیز به‌صورت رایگان از سوی وزارت نفت تأمین می‌شود.
 
اوجی تاکید کرد: خوشبختانه خط لوله گاز انتقال زاهدان زابل دشتک به طول ۲۱۹ کیلومتر و اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومان و پنجاه و هشت میلیون یورو امسال به بهره‌برداری رسید.
 
وی ادامه داد: در دهه فجر امسال خط لوله ایرانشهر به چابهار به طول ۲۹۰ کیلومتر با اعتبار ۱۶۵۳ میلیارد تومان و ۱۸۱ میلیون یورو به بهره‌برداری می‌رسد.
 
 وزیر نفت گفت: در حوزه سیستان تا پایان امسال ۵ شهرستان را گازدار خواهیم کرد.
 
وی ادامه داد: نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی خود شهر زابل نیاز دارد که تابه‌حال ۴۷۰ کیلومتر اجرا شده و از این ۴۷۰ کیلومتر نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر آن گازدار شده و تا امروز ۴۰۰۰ علمک نصب شده و تا پایان امسال نیز شبکه کامل خواهد شد.
 
انتهای خبر/ س
  https://www.asrehamoon.ir/vdcdzk0fjyt0k56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها