تاریخ انتشار :پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۴
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور:

عملیات اجرایی جاده مرزی ریمدان به دشتیاری با ۳۷۷ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: عملیات اجرایی بهسازی، تعریض و ساخت ابنیه فنی جاده مرز ریمدان به دشتیاری سیستان و بلوچستان با اعتبار ۳۷۷ میلیارد تومان آغاز شد.
عملیات اجرایی جاده مرزی ریمدان به دشتیاری با ۳۷۷ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، داریوش امانی در سفر به جنوب سیستان و بلوچستان بیان کرد: مرز ریمدان یکی از بهترین مکان‌ها برای تبادل کالا و مسافر بین ایران و پاکستان است برای همین منظور راه قدیمی و غیراستاندارد آن با تخصیص اعتبار به‌منظور سهولت تردد کامیون‌ها استانداردسازی می‌شود.
 
وی افزود: علاوه بر این طرح مهم راه‌سازی، امروز شاهد آغاز ساخت پل گرمبیت با اعتبار اولیه ۳۵ میلیارد تومان هستیم که این طرح مهم می‌تواند شاخص تسریع در عبور و مرور به‌ویژه ایام بحرانی سیلاب را برای مردم منطقه فراهم کند.
 
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه از هیچ تلاشی برای حل مشکلات مردم دریغ نمی‌کنیم افزود: تمامی مسائل و مشکلات بر اساس اولویت و تخصیص اعتبار حل می‌شود و امیدواریم این منطقه را در اعتبارات ملی و استانی ویژه ببینند تا شاهد آسفالت و استانداردسازی راه‌ها باشیم.
 
 
۲ هزار کیلومتر راه خاکی جنوب سیستان و بلوچستان نیازمند آسفالت
 
نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی نیز از تلاش‌های همه عوامل دست‌اندرکار به‌ویژه سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، استانداری سیستان و بلوچستان، فرماندار و مردم شهرستان دشتیاری به‌خاطر مطالبه‌گری‌های اصولی و پیگیری‌های مستمر قدردانی کرد.
 
معین‌الدین سعیدی با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه چابهار دارای بیش از یک هزار روستا و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت است افزود: در حوزه جنوب بلوچستان بیش از ۲ هزار کیلومتر راه خاکی و فاقد ابنیه فنی و پل و آب‌نماست که نیاز به تخصیص اعتبار لازم دارد.
 
وی بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام حوزه راه و شهرسازی در جنوب سیستان و بلوچستان تأکید کرد و گفت: حداقل ۲ هزار کیلومتر راه منتهی به بندر چابهار نیازمند دوبانده شدن است تا شاهد کاهش تصادفات و آسان‌شدن تردد کامیون‌ها و مسافر باشیم.
 
نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه مرز ریمدان نزدیک‌ترین و به‌صرفه‌ترین مسیر برای افق مبادلات تجاری ایران و پاکستان است چرا که این مرز به دو بندر کراچی و گوادر، مراکز تجاری پاکستان نزدیک است ساخت جاده دوبانده از مرز ریمدان تا چابهار به طول ۱۲۰ کیلومتر از ضرورت‌های مهم است.
 
انتهای خبر/ س
 
 
  https://www.asrehamoon.ir/vdcfvtdyjw6dtea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما