معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور گفت: عملیات اجرایی بهسازی، تعریض و ساخت ابنیه فنی جاده مرز ریمدان به دشتیاری سیستان و بلوچستان با اعتبار ۳۷۷ میلیارد تومان آغاز شد.
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، داریوش امانی در سفر به جنوب سیستان و بلوچستان بیان کرد: مرز ریمدان یکی از بهترین مکانها برای تبادل کالا و مسافر بین ایران و پاکستان است برای همین منظور راه قدیمی و غیراستاندارد آن با تخصیص اعتبار بهمنظور سهولت تردد کامیونها استانداردسازی میشود.
وی افزود: علاوه بر این طرح مهم راهسازی، امروز شاهد آغاز ساخت پل گرمبیت با اعتبار اولیه ۳۵ میلیارد تومان هستیم که این طرح مهم میتواند شاخص تسریع در عبور و مرور بهویژه ایام بحرانی سیلاب را برای مردم منطقه فراهم کند.
رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور با اشاره به اینکه از هیچ تلاشی برای حل مشکلات مردم دریغ نمیکنیم افزود: تمامی مسائل و مشکلات بر اساس اولویت و تخصیص اعتبار حل میشود و امیدواریم این منطقه را در اعتبارات ملی و استانی ویژه ببینند تا شاهد آسفالت و استانداردسازی راهها باشیم.
۲ هزار کیلومتر راه خاکی جنوب سیستان و بلوچستان نیازمند آسفالت
نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی نیز از تلاشهای همه عوامل دستاندرکار بهویژه سازمان حملونقل جادهای کشور، استانداری سیستان و بلوچستان، فرماندار و مردم شهرستان دشتیاری بهخاطر مطالبهگریهای اصولی و پیگیریهای مستمر قدردانی کرد.
معینالدین سعیدی با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه چابهار دارای بیش از یک هزار روستا و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت است افزود: در حوزه جنوب بلوچستان بیش از ۲ هزار کیلومتر راه خاکی و فاقد ابنیه فنی و پل و آبنماست که نیاز به تخصیص اعتبار لازم دارد.
وی بر تکمیل طرحهای نیمهتمام حوزه راه و شهرسازی در جنوب سیستان و بلوچستان تأکید کرد و گفت: حداقل ۲ هزار کیلومتر راه منتهی به بندر چابهار نیازمند دوبانده شدن است تا شاهد کاهش تصادفات و آسانشدن تردد کامیونها و مسافر باشیم.
نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه مرز ریمدان نزدیکترین و بهصرفهترین مسیر برای افق مبادلات تجاری ایران و پاکستان است چرا که این مرز به دو بندر کراچی و گوادر، مراکز تجاری پاکستان نزدیک است ساخت جاده دوبانده از مرز ریمدان تا چابهار به طول ۱۲۰ کیلومتر از ضرورتهای مهم است.