تاریخ انتشار :جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۹
امام جمعه زابل گفت: پهلوی و پسرش در منطقه سیستان با واگذاری بخشی از خاک ما که دشت ناامید است به افغانستان واگذار کرد و خیانت بزرگی با چند معاهده مرتکب شد که ده ها سال است که ما گرفتار این مسئله هستیم.
خیانت خاندان پهلوی به منطقه سیستان/ نهضت امام مسیر تاریخ را به سمت تمدن بزرگ اسلام تغییر داد
به گزارش عصرهامون به نقل از اوشیدا، حجت‌الاسلام مجتبی عزیزی، خطیب نمازجمعه شهرستان زابل، در خطبه‌های این هفته نماز بعد از سفارش به تقوای الهی بیان کرد: باتوجه‌به برگزاری اجلاس نماز و پیام پربار مقام معظم رهبری در این اجلاس، از مسئولین دانشگاه‌های مختلف، آموزش‌وپرورش و به‌خصوص دانشگاه فرهنگیان خواسته می‌شود تا جهت عملیاتی‌کردن بیانات رهبری کمیته‌ای تشکیل دهند تا ما بتوانیم در مسیر اهداف عالیه این پیام حرکت کنیم، چرا که مقام معظم رهبری ویژه فرمودند آموزش‌وپرورش، صداوسیما و به‌خصوص دانشگاه فرهنگیان در شمار مخاطبین خاص قرار می‌گیرند.

وی افزود: هرچقدر بیشتر به نماز اهمیت دهیم به طور حتم راه نجات برای ما بازتر خواهد شد و این یک اصل اساسی و یک تجربه است که آنهایی که اهل نماز هستند روح و دلشان باز نماز گره خواهد خورده و اینها به خدا نزدیک‌تر و خدوم‌تر، سالم‌تر هستند و نسل جوان، کودک و نوجوان ما باید به طور ویژه قرار گیرند و مدارس و دانشگاه‌ها بهترین مکان را برای نماز در نظر بگیرند.

حجت‌الاسلام عزیزی تصریح کرد: باتوجه‌به سفر معاون اول رئیس‌جمهور را به سیستان و اینکه این سفر بعد از دستور ویژه رئیسی در مورد حقابه و مسائل سوخت صادر شد، ما این سفر را قدم پرخیر و مبارکی می‌دانیم و حسن دیگر این سفر این بود که واقعیت‌های موجود و مشکلات منطقه را مشاهده کردند و خسارات حاصل از یخ‌بندان و همچنین ارتباط صمیمی معاون اول رئیس‌جمهور با مردم و شنیدن صدای اعتراض آنان بود.

خطیب نمازجمعه زابل تأکید کرد: مسئولین سیستان حرکت مردمی معاون اول رئیس‌جمهور را موردتوجه قرار دهند و به اعتراضات مردم گوش دهند و این می‌تواند درس عینی باشد.

وی عنوان کرد: مصوبات سفر معاون اول و هیئت همراه به‌شرط اجرا وزن خوبی دارد و باید بنشینیم ببینیم این مصوبات چقدر اجرایی می‌شود و این نتیجه‌گیری بسته به پیگیری رسانه‌ها دارد و البته برای ما سؤال اینجاست که این دستور رئیس‌جمهور چندماهه قبل هم صادر شده بود و اینکه چه نتیجه‌‌ای داشته است و حقابه به کجا رسیده است باید از کسانی که پیگیر این دستور بودند سؤال کند که چرا مجدد چهارراه بعد این دستور داده شود.

حجت‌الاسلام عزیزی گفت: خیانتی که پهلوی و پسرش در این منطقه مرتکب شدند و این جنایتی که در طی چند معاهده این اتفاق تلخ برای مردم منطقه سیستان افتاد که بخشی از خاک ما به افغانستان واگذار شد و بعد از ده‌ها سال هنوز گرفتار هستیم و یکبار برای همیشه این مشکل باید حل شود.

نهضت امام خمینی (ره) مسیر تاریخ را به سمت تمدن بزرگ اسلام تغییر داد

وی ادامه داد: در آستانه دهه فجر هستیم و می‌دانیم که مسیر تاریخی تمدنی بشر با انقلاب اسلامی زاویه‌ای با جبهه حق پیدا کرده و در این چهل و سه سال هر چه ما جلوتر آمدیم این زاویه عمیق‌تر شده و نظام اسلامی به سمت جبهه حق حرکت کرد و امام نهضتی به پا کرد و میلیون‌ها جوان با جان‌ودل در کنار او قرار گرفتند و مسیر تاریخ را به سمت تمدن بزرگ اسلامی تغییر دادند و این اتفاق در هیچ جای تاریخ بشر گذشته از اهل‌بیت (ع) نمونه نداشته است.

وی گفت: امام خمینی نهضتی را به پا کرد که بعد از چهل و سه سال همه دنیای استکبار به نهضت آن امام حمله کردند و حتی به تحریم دارو برای بیماران خاص حمله کردند؛ ولی این نهضت روزبه‌روز رشد کرد و بارورتر شد.

انتهای خبر/
https://www.asrehamoon.ir/vdcbzsb89rhbszp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما