تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۴
در آیین افتتاحیه نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر مطرح شد:

حفظ مرزهای هنری و سیاسی، هنرِ هنرمندان سیستان وبلوچستان

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندان سیستان و بلوچستان ضمن حفظ مرزهای هنری، مرزهای سیاسی کشور را با قلمشان حفظ می‌کنند.
حفظ مرزهای هنری و سیاسی، هنرِ هنرمندان سیستان وبلوچستان
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، علی سهرابی در آیین افتتاحیه نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر بیان کرد: هنرمندان مرزوبوم سیستان و بلوچستان که ضمن حفظ مرزهای هنری، مرزهای سیاسی کشور را با قلمشان حفظ می‌کنند با موقعیت‌شناسی آگاهانه و با بصیرت ورود کرده و این‌گونه خلق اثر می‌کنند.

وی افزود: این هنرمندان نشان دادند که چگونه پای انقلاب بعد از گذشت ۴۰ سال هستند و در چهار سال اخیر در گام دوم انقلاب محکم ایستادگی می‌کنند.

سهرابی تصریح کرد: در بین ۳۱ استان برای اولین‌بار باتوجه‌به همه شرایط سیاسی و اجتماعی کشور امسال تمام استان‌ها در جشنواره فجر شرکت کردند که این یک پیام جدی برای دشمنان دارد.

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باتوجه‌به فرمایش مقام معظم رهبری؛ دشمن نقشه بسیار حرفه‌ای کشید؛ اما به همان اندازه در محاسبات خود اشتباه کرد چرا که از مردم ایران‌شناختی نداشت.

به گفته سهرابی؛ سیستان و بلوچستان در میان ۳۱ استان دیگر از نظر کمیت و کیفیت اول است.

وی ادامه داد: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث فرهنگ، سیاست و عدالت فرهنگی است شعار مجموعه همه مدیران وزارت‌خانه است.

هنر ویژه سیستان و بلوچستان، هنر وحدت و وحدت‌آفرین است

این مسئول اذعان کرد: ستادی در وزارت‌خانه باهدف توجه به مناطق محروم نه صرفاً مرکز استان‌ها، بلکه شناسایی افراد و هنرمندان عرصه تجسمی در شهرستان تشکیل شده است.

سهرابی افزود: همه مردم سیستان و بلوچستان را یک فضای غیرامنیتی تجسم می‌کنند؛ اما یک هنر ویژه در این استان، هنر وحدت و وحدت‌آفرین است که این هنر را هرکسی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان با ۴۰ و اندی سال از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس دشمنی خود را با ما شروع کردند و تا به همین امروز هم ادامه دارد که به فرمایش مقام معظم رهبری آنها مشکلشان با اسلام است.

انتهای خبر/ https://www.asrehamoon.ir/vdceon8zojh8nvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما