تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۸
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

 انقلاب اسلامی بر اساس عقلانیت و دیانت پیروز و ماندگار شد

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام‌جمعه زاهدان گفت: انقلاب اسلامی بر اساس عقلانیت و دیانت پیروز و ماندگار شد و دهه فجر فرصت مناسبی است تا بر اساس عقلانیت ارزیابی جامع و متوازنی از دستاوردها و چالش‌های انقلاب داشته باشیم.
 انقلاب اسلامی بر اساس عقلانیت و دیانت پیروز و ماندگار شد
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از روابط‌عمومی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل‌سنت سیستان و بلوچستان آیت‌الله مصطفی محامی در نشست با فرهنگیان شهرستان سراوان، آموزش‌وپرورش را از جهات مختلف حائز اهمیت دانست و بیان کرد: موضوع کارآموزش و پرورش تعلیم‌وتربیت است و چه چیزی بالاتر از این وجود دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خطاب به معلمان افزود: مخاطب شما معلمان مغز و دل انسان‌ها و نتیجه کار شما نیز انسان‌سازی است آن‌هم در بهترین فصل زندگی و موقعیتی که مخاطبان شما دارای دل‌های پاک و تأثیرپذیر هستند.

امام‌جمعه زاهدان تصریح کرد: شخصیت دانش‌آموزان نیز در همین سن شکل می‌گیرد و آثار کار معلمان ماندگار خواهد بود.

وی افزود: معلمان باید از خداوند متعال سپاس‌گزار باشند که توفیق عنایت کرده تا عمر خود را در این راه صرف کنند و باید از تمامی لحظه‌ها برای رشد دانش‌آموزان خود استفاده کنند.

محامی گفت: اگر می‌خواهیم مملکت آبادی داشته باشیم باید آموزش‌وپرورش و تعلیم و تربیتی درست داشته باشیم و این زمانی محقق خواهد شد که تربیت جامع و متوازن باشد.

وی ادامه داد: تربیت جامع یعنی در عرصه‌های مختلف تربیت از جمله تربیت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، عاطفی، معنوی و بینشی ورود کرده و به تربیت دانش‌آموزان بپردازید البته این تربیت باید به‌صورت متوازن بوده و ابعاد مختلف با هم تناسب داشته باشد.

امام‌جمعه زاهدان افزود: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ما بر اساس عملکرد نامناسب آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ایجاد شده است.

محامی اظهار کرد: باید اقدامات تأثیرگذار و زیربنایی انجام شود و اگر می‌خواهید معلمی موفق بوده و تربیتی جامع و متوازن داشته باشید ابتدا باید خودتان این راه را طی کنید و سپس دعوت‌کننده دیگران باشید.

وی بیان کرد: کسی که اول روی خودش کار می‌کند تا وجودش رشددهنده دیگران باشد سزاوارتر به تکریم و احترام است تا کسی که عمل نمی‌کند و فقط برای بقیه حرف می‌زند.

امام‌جمعه زاهدان افزود: عقل اساس و پایه کار است و در منظومه معارف مورد تأکید قرار گرفته و اگر عقل در مملکت وجود ما فرماندهی کند انسانی معتدل، اندیشمند و فرهیخته خواهیم بود و اگر عقل نبوده یا ضعیف باشد فرایض بر انسان حاکم خواهد بود و چنین آدمی مفسد و دچار مشکل خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: ما نیازمند یک نسل فرهیخته و تربیت شده به‌صورت جامع و متوازن و در تراز انقلاب اسلامی هستیم.

محامی بیان کرد: انقلاب بر اساس عقلانیت و دیانت پیروز و ماندگار شد و در عرصه‌هایی موفق و در برخی عرصه‌ها نیز دچار تنگنا هستیم و دهه فجر فرصت مناسبی است تا بر اساس عقلانیت ارزیابی جامع و متوازنی از دستاوردها و چالش‌های انقلاب داشته باشیم.

وی افزود: بررسی جامع موردنیاز است ازاین‌جهت که تنها توجه به نیمه پر ما را مغرور و تمرکز روی نیمه خالی ما را دچار یاس خواهد کرد و باید به هر دو جهت توجه داشته باشیم تا امیدوار شده و بدانیم که راه نرفته زیای داریم و باانگیزه برای جبران کاستی‌ها تلاش کنیم‌.

امام‌جمعه زاهدان تصریح کرد: باید به حرف‌های خوبی که می‌زنیم عمل کنیم و معلمان فرهیخته باید جلسات هم‌اندیشی داشته به مباحثه و گفت‌وگو بپردازند و نتایج آن را در حیطه کاری خود به کار گیرند.

محامی گفت: تنها بیان حرف‌های خوب و فراموش‌کردن آن کار به جایی نمی‌برد و در ارزیابی‌ها خروجی کار مهم است.
 
انتهای خبر/ س
https://www.asrehamoon.ir/vdcjvievvuqeihz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما