تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۱
رییس مجتمع بزرگ فرهنگی هنری زاهدان:

جوانان سیستان و بلوچستان شادترین جوانان کشور هستند

رییس مجتمع بزرگ فرهنگی هنری زاهدان بمناسبت آغاز هفته جوان گفت: جوانان باید با بصیرت خود موجب شوند جهان غرب از نفوذ فرهنگ و تمدن کهن ایرانی اسلامی هراس داشته باشد و جایی برای عرض اندام فرهنگ نوپای غربی نماند.
رئیس مجتمع بزرگ فرهنگی هنری زاهدان در گفتگو با خبرنگار عصرهامون گفت: جوانان سرمایه های انسانی هر کشوری هستند، اگر میانگین سنی کشوری رو به پیری برود، زوال و نابودی آن کشور حتمی است.

وی افزود: در مجتمع بزرگ فرهنگی هنری زاهدان، ما با جوانانی از انواع عقاید و شخصیت ها مواجه هستیم، تعامل با این طیف وسیع از لحاظ فرهنگی و عقیدتی امری دشوار است و در ابتدا تعامل همه
ی دستگاه های فرهنگی دولت با یکدیگر را می طلبد.

وی در خصوص مشکلات جوانان ادامه داد: عقیده و فرهنگ ارتباط عمیقی با شرایط خانوادگی، مالی و میانگین امید به آینده دارد، باید در یک برنامه جامع و راهبردی برای خانواده ها انسان ها را از مهد کودک تا دانشگاه حمایت و پشتیبانی کرد.

مسعود کیخا افزود: جوانان سیستانی و بلوچستانی ثابت کرده اند علی رغم فقر و محرومیت شادترین جوانان ایران هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این هفته شاهد بوده ایم جوانان سیستانی و بلوچستانی بصورت خودجوش و هماهنگ دو جشن ملی ایرانیان را بخوبی هدایت کردند که این گونه اقدامات جای
تقدیر دارد.
مدیر سابق اداره ارشاد میرجاوه افزود: در میرجاوه نیز نوجوانان و جوانان قابلیت هرگونه فعالیتی را در حوزه فرهنگی و هنری داشتند و حتی خودشان بصورت خود جوش جشن ها و برنامه های فرهنگی و مذهبی را هدایت می کردند.

وی درخصوص موقعیت ژئو پلتیک سیستان و بلوچستان ادامه داد: همسایگی این استان با دو کشور اسلامی که ریشه های فرهنگی شان با ما مشترک است موقعیت مناسبی است برای متولیان فرهنگی تا با برنامه ریزی دقیق و اجرای طرح های راهبردی، اتحادی فرهنگی و هنری را در سطح جهانی به نمایش بگذارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جوانان باید با بصیرت خود موجب شوند جهان غرب از نفوذ فرهنگ و تمدن کهن ایرانی اسلامی هراس داشته باشد و جایی برای عرض اندام فرهنگ نوپای غربی نماند.
انتهای پیام/5696 https://www.asrehamoon.ir/vdcf.md0iw6djtgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

علی
خوشحال ترین هستند نه شادترین:)