تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۳
اعتراض افغانها در پی رشادت مرزبانان غیور زابل/

دفاع دربرابر متجاوز وظیفه ی طبیعی مرزبانان است

تجاوز صدها مرد افغانی به مرزهای ایران با رشادت و دلاوری مرزبانان ایرانی خنثی شد.
دفاع دربرابر متجاوز وظیفه ی طبیعی مرزبانان است
به گزارش عصر هامون: ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری در حالیکه صدها مرد متجاوز افغانی به مرزهای ایران با استفاده از موقعیت آب و هوایی و طوفان شن زابل به خاک ایران ورود کرده بودند، با سد مستحکم مامورین مرزبانی روبرو شدند.
متجاوزان افغان بدون توجه به هشدار ماموران با سماجت و هجوم به سمت آنان حاضر به عقب نشيني نشده و اسرار به ورود غيرقانوني به خاک کشورمان را داشتند که در مقابل، ماموران با رعايت قانون به کارگيري سلاح در ابتدا اقدام به شليک هوايي کردند اما پس از هشدارهاي پي در پي در مقابل بي توجهي متجاوزان به سوي آنان تيراندازي شد.
سرگرد قاسمي در اعلام آمار تلفات متجاوزان مرزي در اقدام قانوني مرزداران کشورمان تصريح کرد: در اين درگيري سه تن از متجاوزان کشته و هفت نفر نيز زخمي که توسط ماموران به بيمارستان منتقل شد؛ همچنين ۲۴ تن نيز دستگير شدند و مابقي به آنسوي مرزها گريختند.
گفتنی است در پی وقوع این حادثه مقامات افغانی با احضار سفیر ایران در کابل از او توضیح خواستند، که در واکنش به این احضار ظهره وند در مقابل رسانه های جهان اظهار داشت ما مرزی میان ایران و افغانستان قائل نیستیم.
همچنین شنیده ها حاکی از آن است که افغان ها در صددند با فرستادن هیئتی از نمایندگان افغانی به سیستان و بلوچستان از مسئولین ایرانی در اینباره توضیح بخواهند، گوییا فراموش کرده اند دفاع دربرابر متجاوزین وظیفه ی طبیعی مرزبانان است.
قابل ذکر است که در سال های اخیر سیستان و بلوچستان کانون حملات انتحاری و گروگان گیری بوده است که غالب این جنایات توسط مهاجران غیرقانونی آنسوی مرزها صورت گرفته است.
انتهای پیام/۵۶۹۶
https://www.asrehamoon.ir/vdcd2k0s6yt0x.a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما