کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس جمهور در جمع معلمان:

اگر کاستی در کارم بود جامعه فرهنگی به بزرگواری خود ببخشد

خبرگزاری مهر , 15 تير 1392 ساعت 12:04

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت نظام رتبه بندی معلمان تاکید کرد: آنچه که در پشتیبانی از آموزش و پرورش اهمیت دارد برداشتن فاصله هاست؛ زمانی کمترین دریافتی متعلق به آموزش و پرورش بود امروز دیگر چنین نیست.




به گزارش عصرهامون، محمود احمدی نژاد با حضور در سی امین اجلاس رئوسای آموزش و پرورش که از صبح شنبه در سالن همایش های رازی آغاز شده با بیان این مطلب گفت: امروز جایگاه آموزش و پرورش جایگاه تثبیت شده ایست که در بحث بودجه نیز از حمایت های خوب دیگر سازمان ها بهره مند می شود. وی افزود: بیش از هشت سال است که تکرار می کنیم اگر می خواهید آینده درخشانی برای ایران رقم بخورد باید به آموزش و پرورش توجه کرد. چرا که پایه و اندیشه هر تحولی آموزش و پرورش است. وی افزود: در یک نظام سیاسی دستگاههای گوناگونی فعالیت می کنند و در حقیقت تمامی دستگاهها پشتیبان آموزش و پرورش هستند تا نظام تعلیم و تربیت کار خود را به خوبی انجام دهد.

وی خواستار پیگیری جدی نظام رتبه بندی معلمان از سوی وزیر آموزش و پرورش شد و گفت: باید عدالت آموزشی در وهله اول در بدنه آموزش و پرورش ایجاد شود چرا که بار اصلی تعلیم و تربیت بر دوش معلمان است. تعلیم و تربیت باید از پیش دبستانی تقویت شود تا دانش آموزان در مقاطع بالاتر مشکلی نداشته باشند. بعد از انقلاب اسناد پایه برای ساماندهی و عملکرد بخشهای مختلف کشور با نگاه آرمانی و انسانی تدوین شد که این سند نقشه علمی کشور است و ماموریت تمام بخشهای علمی کشور را برای ۲۰ سال آینده مدون کرده است.

احمدی نژاد توضیح داد: در بحثهای نظری حتی یک خط اضافه کردن هم برای خودش دردسرهایی دارد به همین جهت تدوین سند تحول بنیادین و تغییر رفتار آموزش و پرورش یک کار نشدنی بود که همیشه از آن ابا می شد. چرا که یا آموزش و پرورش را خوب نمی شناختند و یا به توانمندی های جامعه فرهنگی باور نداشتند.

رئیس جمهور با بیان این که عمیقا باور دارد ظرفیت فرهنگیان برای ایجاد تحول بی نظیر است گفت: انجام کارهای تحولی پس از انقلاب خواسته ملت است و باید به فرهنگیان کشور برای این تحول نمره ۲۰ منظور کرد. وی گفت: برخی ها در برنامه ریزی های کشور حساسیت هایی به خرج می دهند . داشتن چنین نگاهی در کل تصمیم گیری ها سایه می اندازد که منجر به محدودیت شده اما من بر آن هستم که باید عکس این قضیه انجام شود. هرچیزی آرمانی و انقلابی باشد به واقعیت نزدیک تر است.

وی ادامه داد: اگر در برنامه ریزیها کسی با حساسیتهای این چنینی تصمیم بگیرد مردم خود را باور ندارد. احمدی نژاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی متعلق به همه ملت است و باید بر اساس اراده ملی اداره شود گفت: باید در تصمیم گیری ها به قله بیندیشیم. آموزش و پرورش ما باید به روزی فکر کند که در آینده نزدیک مبانی، روش کار و متون آن طبق مراجعه برنامه ریزان دنیا قرار گیرد.

وی بر الگو قرار گرفتن نظام تعلیم و تربیت کشور برای تمام دنیا تاکید کرد و افزود: من به توانایی های نظام آموزش و پرورش ایمان دارم و مطمئن هستم که هر روزی که می گذرد بهتر خواهد شد. رئیس جمهور در پایان گفت: آنچه از دستم برمی آمد در ریاست جمهوری انجام دادم و اگر کاستی و کاهشی در کارم بود جامعه فرهنگی به بزرگواری خود ببخشد.
انتهای پیام/5696


کد مطلب: 3607

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/3607/اگر-کاستی-کارم-جامعه-فرهنگی-بزرگواری-خود-ببخشد

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir