ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> كل‌كل‌های فیروز کریمی و اکبر عبدی سر سفره شام | عصر هامون
تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۲
سري جديد شام ايراني با تركيبي متفاوت دوشنبه هفته جاري كليد خورد؛ محمد شايسته طراح و كارگردان اين مجموعه از ويژگي‌هاي سري جديد مي‌گويد.
كل‌كل‌های فیروز کریمی و اکبر عبدی سر سفره شام
به گزارش عصر هامون،سري جديد «شام ايراني» يكي از اتفاقات جالب و در ايران كمتر اتفاق افتاده محسوب مي‌شود. معمولا زماني كه يك برنامه موفق يا ناموفق از يك تيم سازنده به يك تيم ديگر انتقال داده مي‌شود ، محصول نهايي تحت هر شرايطي ضعيف‌تر از كار قبلي در‌مي‌آيد اما «شام ايراني» در سري جديد كه محمد شايسته تهيه و كارگرداني كرده را حداقل از لحاظ ساختار مي‌توان موفق‌تر از سري اولي كه بيژن بيرنگ سازنده‌اش بود، دانست.



در حالي كه طي هفته جاري قسمت آخر «شام ايراني» با حضور مهران غفوريان، حميد عسگري، كامبيز ديرباز و امير حسين رستمي ‌وارد شبكه نمايش خانگي خواهد شد. تصوير‌برداري سري جديد اين مجموعه هم با مشخص شدن رقابت‌كنندگان طي همين هفته آغاز شد.

همين موضوع بهانه خوبي بود تا روزنامه هفت صبح به سراغ محمد شايسته برود و هم در مورد ايرادات و اشكالات سري اول با او صحبت كند و هم در خصوص اتفاقات نو و جديدي كه قرار است در سري جديد رخ دهد.





تركيبي جالب و دور از ذهن براي سري دوم

در چند روز اخير خبرهايي در خصوص بستن قرارداد با بعضي چهره‌هاي مطرح چون فيروز كريمي‌(سرمربي نام آشنا و طناز فوتبال ايران) و اكبر عبدي مطرح شده، شايد اولين سوالي كه به وجود مي‌آيد اين باشد كه اين خبرها تا چه ‌اندازه درست است. شايسته ضمن تاييد اين انتخاب‌ها دو گزينه قطعي ديگر سري دوم را هم معرفي مي‌كند: «پس از توافق نهايي با آقاي عبدي و آقاي كريمي‌ با آقايان مهران رجبي و رضا داوودنژاد هم قرار‌داد بستيم و قرار است سري دوم «شام ايراني» با حضور اين عزيزان برگزار شود.»

اما نكته جالبي هم كه در اسامي ‌سري اول و هم در اسامي ‌سري دوم ديده مي‌شود، حضور آدم‌هايي است كه بين مردم به طنازي شهره‌اند. شايسته علت چنين انتخاب‌هايي را اين گونه عنوان مي‌كند:« ما عامدانه چنين تركيبي چيده‌ايم. به نظرم تلفيق آدم‌هايي كه كمي ‌جدي‌تر هستند با آدم‌هايي كه هميشه آنها را با كمدي و طنز مي‌شناسيم ، مي‌تواند برنامه را جذاب‌تر كند و فكر مي‌كنم سري اول ثابت كرد اين تلفيق جواب مي‌دهد.»

اما شايد مهم‌ترين نكته ليست سري دوم كنار هم قرار گرفتن سه آدم فوق‌العاده حاضر جواب و البته طناز است. تصور كل‌كل‌هاي احتمالي اكبر عبدي و فيروز كريمي‌ و مثلا نمره دادن اين دو نفر به مهران رجبي روي كاغذ كه خيلي جذاب است. اين وسط احتمالا رضا داوود‌نژاد مظلوم خواهد بود و بايد خودش را خيلي آماده كند كه بتواند از پس اين سه نفر بر آيد.




اين بار هم از رفقايت خبري هست؟

شايد يكي از مهم‌ترين ايراداتي كه شام ايراني دستپخت بيژن بيرنگ داشت ، پررنگ بودن بيش از اندازه رفاقت‌ها در جريان مسابقه بود، يعني هم در تيم خانم‌ها و هم در تيم آقايان بيشتر از اينكه رقابت ديده شود رفاقت ديده مي‌شد و اين مسئله باعث شده بود كه عملا مخاطب به جاي ديدن يك رقابت جذاب بين آدم‌هاي سرشناسي كه مي‌شناسد شاهد ديدن يك دورهمي ‌باشد كه هيچ كس حاضر نيست به خاطر رفاقت با نفرات ديگر نمره‌هاي پايين يا واقعي‌اش را بدهد.

اين مسئله تبديل به پاشنه آشيل «شام ايراني» شده بود. در «شام ايراني» شايسته هم اين فضا تا حدودي ديده مي‌شد اما حضور آدم بي‌تعارفي مثل مهران غفوريان كه كاملا براساس يك رقابت واقعي به رقبا نمره مي‌داد باعث شد مخاطب هم لذت بيشتري از ديدن اين رقابت ببرد.





حتي در اين بي‌تعارفي مهران غفوريان در خصوص امتياز دادن به جايي رسيد كه خودش هم در يكي از قسمت‌ها گفت رفاقتي كه به امتياز دادن يا ندادن وابسته باشد همان بهتر كه نباشد (نقل به مضمون).

شايسته اين نقطه ضعف را مي‌پذيرد ولي معتقد است يك جاهايي كاري از دست او بر نمي‌آيد: «خب به هر حال اگر شركت‌كنندگان بخواهند در حق همديگر رفاقت كنند ما نمي‌توانيم كاري انجام دهيم و به زور بگوييم حالا شما نمره واقعي بدهيد تا رقابت جذاب‌تر شود.» با اين حال او وعده مي‌دهد در سري آينده سعي خواهد شد جلوي اين اتفاق گرفته شود:«كاري كه ما كرديم صحبت كردن با مهمانان سري جديد در اين خصوص است. سعي مي‌كنيم تا جايي كه ممكن است و از دست ما برمي‌آيد با متقاعد كردن مهمان‌ها از آنها بخواهيم نمره‌هايي كاملا واقعي بدهند و اميدواريم رقابت در سري جديد كاملا جدي باشد.»




همه در روستاي مهران رجبي!

قرار است سري دوم اين مجموعه از دوشنبه همين هفته كليد بخورد و تصويربرداري‌اش هم ۱۰ روز طول خواهد كشيد و طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در اسرع وقت پس از پايان تصويربرداري مجموعه جديد هم آماده توزيع شود تا بين سري اول و دوم فاصله زيادي ايجاد نشود. شايسته يكي از تفاوت‌هاي مهم اين سري را در ميزباني مهران رجبي مي‌داند:« فيروز كريمي‌ ، رضا داوود‌نژاد و اكبر عبدي در خانه‌هاي خودشان از يكديگر پذيرايي مي‌كنند ولي قرار است مهران رجبي در روستاي زادگاهش كه اطراف كرج است از بقيه پذيرايي كند كه به نظرم اتفاق جذاب و جالبي خواهد شد.».

او اصلاح يـكـسري ايرادات و ايجاد تغييراتي جديد در سري دوم را مهم‌ترين اولويت تيم سازنده مي‌داند. وقتي از او سوال مي‌كنيم كه ايرادات كجا بوده و تغييراتي كه قرار است انجام شود چيست، مي‌گويد:«در خصوص ايراد سري اول ما هم مثل شما معتقديم بحث امتياز‌دهي شركت‌كنندگان به دور از رفاقت و به صورت واقعي ايراد بزرگي بوده كه در اين سري تلاشمان بر رفع اين ايراد است. از طرفي به اين فكر افتاديم كه بين شركت‌كنندگان بحثي را راه بيندازيم و به صورت ثابت در هر قسمت آن را ادامه دهيم و در قسمت پاياني هم آن بحث را به نتيجه برسانيم.»

اما اينكه دقيقا قرار است چه بحثي بين كريمي‌ و عبدي و رجبي و داوودنژاد دربگيرد كه همه آنها بتوانند و بخواهند در مورد آن صحبت كنند بايد منتظر ماند تا سري دوم توزيع شود.

كل‌كل‌هاي فيروز كريمي‌ با عبدي و رجبي سر سفره شام




شام ايراني سه هم در راه است

اما آخرين بحثي كه با شايسته مطرح مي‌كنيم در خصوص ادامه‌دار بودن شام ايراني است. قطعا استقبال مخاطب از اين مجموعه ضامن بقاي توليد سري‌هاي جديد آن است. استقبالي كه گويا تهيه‌كننده كار را هم تا الان راضي نگه داشته:«به نظرم استقبال مردم بسيار خوب بود، البته پيش‌بيني ما هم استقبال خوب مردم بود كه خوشبختانه پيش‌بيني ما درست از آب درآمده ولي انتظار داريم در سري‌هاي بعدي اين استقبال بيشتر شود.»

با اين حال استقبال مردم از شام ايراني در سري اول به گونه‌اي بوده كه نه‌تنها سري دوم همان گونه كه گفتيم از چند روز ديگر جلوي دوربين مي‌رود بلكه به گفته شايسته قرارداد چهار چهره جديد براي سري سوم مجموعه هم بسته شده و فقط فعلا اسامي ‌آنها اعلام نمي‌شود اما نكته مهمي ‌كه در اين بين وجود دارد اين است كه هر چقدر سريال‌هاي شبكه نمايش خانگي در چند سال اخير هم از لحاظ كيفيت، هم از لحاظ نظم زمان توزيع و هم از لحاظ عمل نكردن به وعده‌هايي كه مي‌دادند، باعث دلزدگي و بي‌اعتمادي مردم به اين رسانه شدند اما در چند ماه اخير مجموعه‌هايي چون شام ايراني و رالي ايراني و حتي سريال ويلاي من (از لحاظ عمل كردن به وعده و نظم در توزيع) تا حدودي توانسته‌اند اعتماد مردم را بازگردانند و بايد اميدوار بود كه اين احترام به مخاطب هم در اين مجموعه‌ها و هم در مجموعه‌هايي كه در آينده در اين رسانه ساخته و عرضه خواهند شد رعايت شود.
انتهای پیام/۹۰۳۱ https://www.asrehamoon.ir/vdch.znxt23n--ftd2.html
منبع : جام نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما